EL test/graviditetstest?

~Lisbeth83~

Forumet er livet
Er det noen som kan svare meg på dette...kunne sikkert ha funnet et svar på nettet en eller annen plass..
men syns det er mye bedre å høre fra dere, om folk har erfaringer med det??
Å bruke EL test som graviditetstest?
Virker det?

Har jo en hel haug med EL tester, pissa på en i sted...
Da kom det en svak strek utenom teststreken...hmmm
*har hatt veldig smerter i underlivet den siste uken...
*nesten som svake menssmerter..
*stikking nederst i magen
*Har veldig ømme bryster
*Hadde veldi stikking i brystet i sted, akkurat som noen stakk med nåler
*har veldig søt hunger for tiden...bruker ikke være så ille...

Ei venninne av meg hun testet el en stund etter el og fikk positivt hver dag. Det endte med at hu prøvde en graviditetstest og hu var gravid!

Ja, man kan bruke el test som graviditetstest, for dem kan slå ut på hcg... Men ingen garanti!
Når det gjelder billige testene (vet ikke om det er dem du bruker....), så får jeg alltid en svak strek ved siden
av teststreken grunnet at vi alle har litt LH i urinen....som slår ut på nettopp de testene...

Ønsker deg masse lykke til, og ta en graviditetstest for sikkerhets skyld du, og håper den er positiv[:D]

Takk for svar...
Men må nok vente en god stund før jeg skal ta graviditetstest...
Håper virkelig det klaffer denne pp...[;)]

Kanske litt dumt spørsmål men hva er EL test. bare lurer

EL test er en Eggløsnings test, for å prøve å finne nøyaktig ut NÅR man har eggløsning. Vi som er prøvere, og kansje plages litt med å finne det rette tidspunktet bruker slike tester.
(Det blir bare forkortet til EL)

Kathrine

Eggløsnings-test[;)]

el-test er eggløsningstest.... Er som en graviditetstest, men man måler LH mengden i kroppen, istedetfor HCG(som man måler under svangerskap). LH stiger masse før eggløsningen, og tar man en test, vet man sånn ca når eggløsningen skjer,,,

Skjønner jeg har litt vansker med å skjønne de forkortelsene innimellom.
Jeg brukte el test selv da jeg prøvde å bli gravid i fjor og den slo ut en gang i måneden hos meg.Grunnen til at jeg ikke ble gravid med den og måtte få hormonell hjelp var at jeg hadde cyster på egglederene som måtte fjernes. Jeg tenkte å vente litt med å prøve å bli gravid igjen da jeg mistet i Mai og tør liksom ikke å prøve på nytt er litt redd jeg skal miste igjen og det tror jeg ikke at jeg takler men LYKKE TIL alle sammen og vi får håpe at testene deres slår ut. klem

Takk skal du ha!!

Håper ting faller på rette plass for deg åsså snart, når du er klar for det [:D]

Lykke til du åsså [;)]

Kathrine

Jeg mistet også i mai, og det er kjempe trist.... Vi er inne i 3. pp nå, og håper at alt skal gå bra neste gang... Synes vi fortjener det...

Det fortjener dere også... Og jeg håper at du snart er klar igjen, og at alt går bra med dere.

Ønsker dere masse lykke til[:)]

Stor klem

kan jeg spørre hvor langt var du på vei da du mistet? jeg var 25 uker men jeg lurer på om det er noe galt med livmorstappen min og at jeg kanskje mister på ny. Har lyst til å bli gravid igjen bruker ikke noe prevansjon så det kan vel plutselig skje når man minst aner det men jeg kommer til å være vettaskremt hele tiden i neste svangerskap. klem

Huff ja...det er ikke lett... Jeg ble gravid i begynnelsen av mars, og mistet i slutten av mai... Men legene vet ikke om jeg evt kan ha hatt et svangerskap utenfor livmoren.... Det er det verste synes jeg, denne usikkerheten...

Men dersom det er noe med livmortappen, så kan man få undersøkt dette hos lege/gynekolog, slik at man finner ut om det er grunnen til at man mister, og at man kan gjøre noe med det, som forhindrer at det skjer igjen... Skjønner at du er redd, men kontakt lege slik at du kan forklare det du tenker på...

J a jeg har time på sykehuset den 24 og da tenkte jeg at jeg skulle spørre om de kan få undersøkt det. Håper de har noen svar til meg der også angående hvorfor jeg mistet det har de heller ikke gitt meg noen svar på. Det værste er å ikke vite men får jeg svar så trenger jeg ikke å være vettaskremt.Føler også at tiden flyr fra meg er ikke akkurat ungdom lenger er 28 år .. men jeg får ta det som det kommer klem

Huff ja... Man blir litt stressa av den biologiske klokka som tikker..... Men jeg trodde aldri at jeg skulle miste eller noe...., trodde jeg skulle klare å bli gravid ganske kjapt, og alt skulle gå bra. Men alt blir desverre ikke som man har tenkt... Men du har god tid.... Det viktigste er at alt ordner seg...

Lykke til nok en gang[;)]

Back
Topp