Hysj...
Glad i forumet
Jeg og min mann har vært gift i nærmere 9 år nå. Vi har tre barn i alderen 7 til 2. Vi har det fint sammen, vi er gode venner. Vi krangler så å si aldrig og er enige om det meste. Vi er enige om arbeidsfordeling i huset. Han er en topp pappa og venn. Men jeg har ikke følelsene jeg trenger for at han kan være en kjæreste. Jeg har ikke hatt dem på mange år, kanskje siden det første barnet vårt ble født. Etter det har alt av intimitet vært noe tvungent fra min side. Mannen min er oppriktig glad i meg. Sikkert forelsket ennå. Jeg er ikke. Sexlivet er en vits, jeg har jo ikke lyst. Dvs. jeg har ikke noe imot sex, men jeg har ikkje følelsene som skal til for å ha sex med mannen min. Det byr meg nesten imot. Nå er det flere måneder siden sist, jeg kan sikkert telle på en hånd hvor ofte vi har vært i sving det siste året. Jeg liker ikke å bli kysset av han. Det føles feil. Han presser meg ikke. Vi har det fint sammen, vi liker å tilbringe tid i hverandres selskap.
Ja, en må jobbe med ekteskapet for å få det til å fungere. Men kan man virkelig få tilbake følelser som ikke har vært der på mange år? Ærlig talt så har jeg heller ikke LYST til å få følelsene tilbake, fordi jeg ikke har lyst på mannen min. Jeg er jo kjempeglad i han, han er en super venn og en fantastisk pappa, men jeg elsker han ikke. Og jeg vil ikke såre han.
Det har gått veldig bra veldig lenge å leve sammen som venner. Men et helt liv er fryktelig lenge å leve uten en kjæreste. Er det ikke? Men jeg vil heller ikke skape problemer for barna.
Hva tenker dere? Hva hadde dere gjort i min situasjon?
Ja, en må jobbe med ekteskapet for å få det til å fungere. Men kan man virkelig få tilbake følelser som ikke har vært der på mange år? Ærlig talt så har jeg heller ikke LYST til å få følelsene tilbake, fordi jeg ikke har lyst på mannen min. Jeg er jo kjempeglad i han, han er en super venn og en fantastisk pappa, men jeg elsker han ikke. Og jeg vil ikke såre han.
Det har gått veldig bra veldig lenge å leve sammen som venner. Men et helt liv er fryktelig lenge å leve uten en kjæreste. Er det ikke? Men jeg vil heller ikke skape problemer for barna.
Hva tenker dere? Hva hadde dere gjort i min situasjon?