Ekte italienske pizzaer

MinCariño

Forumet er livet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Vi reiser til Roma i over imorgen:) og jeg har gledet meg sann til maten!:) ekte pizza og pasta!:) men så kom jeg på at gravide ikke kan spise alt..slik jeg har lest meg frem på nettet så kan jeg spise mozerella ost på pizza når den er stekt..men hvilke andre ting må jeg passe på? Noen som har vært i Italia og vet om mat gravide må holde seg unna?

Så lenge ting er stekt kokt ordentlig, så er det meste greit. Salat må og være vasker.

Rått kjøtt
Myke oster
Spekemat
Er det anbefalt å holde seg unna

Mozarellaost kan du spise selvom den ikke er stekt foresten :p
God tur :)

Last edited by a moderator:
Husk at mange pizzaer med parmaskinke har rå skinke på toppen, den legges på etter at pizzaen er stekt. Står det crudo betyr det rått, står det cotto betyr det kokt :)

Husk at mange pizzaer med parmaskinke har rå skinke på toppen, den legges på etter at pizzaen er stekt. Står det crudo betyr det rått, står det cotto betyr det kokt :)
Å takk :) det var super god info!:D

Jeg er i Italia nå, har vært her i snart to uker. Litt kjipt å måtte holde seg unna den gode spekeskinka, men jeg har spist pizza der skinka er stekt jeg da. Masse god pizza her, har spist alle der jeg vet at alt har vært i ovnen. Og masse god pasta, og der er det jo ingen fare ;)

Jeg er i Italia nå, har vært her i snart to uker. Litt kjipt å måtte holde seg unna den gode spekeskinka, men jeg har spist pizza der skinka er stekt jeg da. Masse god pizza her, har spist alle der jeg vet at alt har vært i ovnen. Og masse god pasta, og der er det jo ingen fare ;)
Husker du navnet på noen pizzaer? Eller ingredienser? Så vet jeg hva jeg skal se etter:) gleder meg veldig! Stå opp kl 3 i natt, flyet går kl 6. Så ikke mange timer igjen, og jeg er ikke trøtt :P

Hmm, nei, navnene varierer ofte litt utifra hvilken restaurant du er på har jeginntrykk av, husker ikke noen spesielle navn.. Men på de fleste menyene står det jo hva som er på pizzaen, så du vet hva du får før du bestiller :)

Hmm, nei, navnene varierer ofte litt utifra hvilken restaurant du er på har jeginntrykk av, husker ikke noen spesielle navn.. Men på de fleste menyene står det jo hva som er på pizzaen, så du vet hva du får før du bestiller :)
Oki:)

Back
Topp