Ekte Bergensbunad til 3åring?

*Snuppo+1+1*

Forumet er livet
VIP
Hva syns dere om at folk får sydd ekte Bergensbunad til små unger?
Jeg mener det er bortkastete penger,for de vokser fort ut av de,og de er dyre...

Aner ikke hva de koster,men er mye broderier på de...
(ikke meg)

ORIGINAL: *bondekone*

jeg hadde ikke kjøpt ekte budnad til noen av ungene nå
men håper de ønsker seg til konfirmasjon

jeg hadde aldri kjøpt det,men til konfen hadde de fått.

(men de er veldig søte i den bunaden)

har ikke bergensbunaden men en annen ekte bunad til sønnen min.Greit nok de koster en del,men slike går i arv i generasjoner,og de brukes ofte 2-3 år(kommer litt ann på str)Fikk en del prosenter siden min tante er bunadskredder.

ORIGINAL: GuttasMamma!

har ikke bergensbunaden men en annen ekte bunad til sønnen min.Greit nok de koster en del,men slike går i arv i generasjoner,og de brukes ofte 2-3 år(kommer litt ann på str)Fikk en del prosenter siden min tante er bunadskredder.

er de like dyre som bergensbunad?(den finnes bare i jenteversjon tror jeg)

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

vet ikke jeg,vår kostet 2700 ihvertfall

vet ikke jeg,vår kostet 2700 ihvertfall

det var jo ikke så gale pris.... lurer på hva bergensbunaden koster.
Noen som vet?

veit ikke, men sjekka pris på beltestakk for jente - "Beltestakk barn kr.20000,-" [&:]

den drakten der koster rundt 20.000 ferdig.. så kommer sølvet, sko og skjorte utenom.. (5000 kanskje)

Min kostet 14.000 for 10 år siden, men da broderte mamma alt selv og fikk hjelp til montering..

aner ikke prisen på barna str..

jeg har bergensbunad til jenten min, min mor sydde den så hun betalte 2300 for stoff og tråd, så kommer sølv utenom[:D]

Må kansje leggge til at jeg kun har betalt for materialet!Var tydeligvis vesentlig forskjell[:-](Trodde ikke det var SÅÅÅ mye da,men jentebunad med mye broderier tar tid og koster nok mere enn en vestfoldbunad til gutt)

er søtt da, men utenkelig for oss iallefall[:)] Aner ikke hva det koster da, men når ungene blir litt større.. SÅ kan den kanskje brukes i flere år, om det e rmulighet for å legge litt opp og ned.

Jeg har sognebunad, og den er det både dyrt stoff og mye sølv på. Hadde aldri kjøpt ekte bunad til min sønn før han var ferdig utvokst (og om han ville ha selvfølgelig..).

For de som har råd til det, så er det jo bare fint med bunader på de små!:) Men jeg for min del har ikke råd til å kjøpe ny ekte bunad hvert år i 15 år fremover..[&:]

Min bunad sydde mamma selv, og inkl sølv kom alt dette på 25-30 000,- etter hva jeg har hørt.

De er så søte i den bunaden!
Stoffet med ferdig trykk og med sytråder koster ca 3000.- Så spørs det om du får noen til å sy og montere.... eller om du skal ha den ferdig.

Jeg kjenner en dame i Hilleren som broderer og syr kjempeflott og som ikke koster all verden.. Husk at skjorten koster en 1000.- lapp også!

http://www.bergensbunaden.no/priser.htm

fant priser,men står ikke der hva det koster med brodering til barn.
men brodering damebunad koster 7500,- (og det sparte vi når mamma broderte min til meg.)

Jeg hadde ikke brukt penger på det.men her har jentene våre fått bergensbunad av mormoren og bestefaren sin[:)] Og de passer i år og. Og kan syes yt og ned [:)][:)]

Men jeg hadde aldri kjøpt.Men nå er det min tante som broderer,og min mormor som monterer[:)]

ORIGINAL: Nybergenser

De er så søte i den bunaden!
Stoffet med ferdig trykk og med sytråder koster ca 3000.- Så spørs det om du får noen til å sy og montere.... eller om du skal ha den ferdig.

Jeg kjenner en dame i Hilleren som broderer og syr kjempeflott og som ikke koster all verden.. Husk at skjorten koster en 1000.- lapp også!

Kjøpte skjorte på spar kjøp[:)][:)]

måtte bare vise bilde av jentene med bunad på [:D]de var så fine atte,men fikk ikke noe skikkelig bilde da eldste jenten var syk,så vi måtte bare gå hjem igjen fra festen. dette var 17.mai ifjor

ORIGINAL: *bondekone*

jeg hadde ikke kjøpt ekte budnad til noen av ungene nå
men håper de ønsker seg til konfirmasjon

jeg hadde aldri kjøpt det,men til konfen hadde de fått.

(men de er veldig søte i den bunaden)

ORIGINAL: tipp

måtte bare vise bilde av jentene med bunad på [:D]de var så fine atte,men fikk ikke noe skikkelig bilde da eldste jenten var syk,så vi måtte bare gå hjem igjen fra festen. dette var 17.mai ifjor

så utrolig herlig.....[:D][:D]

Back
Topp