Ekstremt vondt i magen

Riskornet

Flørter med forumet
Jeg har den siste uka hatt eeekstremt vondt i magen, nærmere bestemt på venstre side på skrått over navelen. Det er verst om jeg går/bøyer meg mye ila en dag, og på kvelden er det helt vanvittig vondt. Får noe mindre vondt etter paracet og en natts søvn, men er skikkelig støl uansett og det verker hele tiden:wtf: Det er helt forferdelig vondt og IKKE voksesmerter eller noe sånt. Baby ligger med rompa i samme områder, så det er ekstra tortur. :banghead:

Jeg blir utrolig sliten av dette og JM mener at livmora kanskje støter mot ribbenet, men det er mye lavere enn kanten av livmora. Jeg har ikke treg mage, og behandles for UVI, men alle UVI plager er borte for lengst. Denne vondten kom dessuten før UVIplagene...

Noen andre som har det sånn?
 
Jeg har ikke opplevd det selv, men jordmor til meg advarer meg hver gang om at hvis jeg kjenner sterke vedvarende smerter lengre opp, så kan det være tarmer på avveie og at jeg må kontakte lege.
 
Hvis du har ekstremt vondt så syns jeg du bør kontakte lege/føden. Man skal jo ikke gå rundt med ekstreme smerter.
 
Blæh, selv når det går litt bedre ved hvile? Føden er 2t unna og grøsser over tanken på bilturen, bare for å få bekreftet at alt er helt fint og at det er helt vanlig å ha vondt som gravid:banghead: Måtte gråte meg til antibiotika for UVI der forrige uke, fordi sticksene var negativ. Likevel gikk alle plager (utenom dette) over 2 dager inni kuren:shifty:
Har skikkelig lite lyst til å dra tilbake bare en uke etter, men om det blir verre må jeg vel det :depressed:
 
Blæh, selv når det går litt bedre ved hvile? Føden er 2t unna og grøsser over tanken på bilturen, bare for å få bekreftet at alt er helt fint og at det er helt vanlig å ha vondt som gravid:banghead: Måtte gråte meg til antibiotika for UVI der forrige uke, fordi sticksene var negativ. Likevel gikk alle plager (utenom dette) over 2 dager inni kuren:shifty:
Har skikkelig lite lyst til å dra tilbake bare en uke etter, men om det blir verre må jeg vel det :depressed:
Ringe legekontoret kanskje? Høres bare ikke bra ut å gå å ha så vondt. Så jeg hadde i hvert fall kontakta noen.:happy:
 
Jeg er kanskje litt streng, men hvis det virkelig er såpass vondt så tenker jeg at det ikke er noe å vente med. Ring legen/føden selv om det er 2 timer unna. Blir ikke noe bedre av å rådføre deg på nettet, dessverre. Du er gravid og er ingen vits å ta noen sjanser med noe så dyrebart. Få det sjekket ut. Bedre å ringe en gang for mye enn for lite.
 
Jeg er kanskje litt streng, men hvis det virkelig er såpass vondt så tenker jeg at det ikke er noe å vente med. Ring legen/føden selv om det er 2 timer unna. Blir ikke noe bedre av å rådføre deg på nettet, dessverre. Du er gravid og er ingen vits å ta noen sjanser med noe så dyrebart. Få det sjekket ut. Bedre å ringe en gang for mye enn for lite.
Enig!:happy:
 
Hvordan gikk det? :cat::cat:
Har mindre vondt etter å ha slappet av og mer vondt om jeg anstrenger meg/går/står mye. Formen er fin ellers og baby beveger seg som normalt. Ringte føden i går og fikk beskjed om at det var vanlig, og at babyen sikkert ligger å presser på et spesielt punkt slik at det blir veldig ømt/sårt. Man kunne faktisk få blåmerker av babyrumpen som gnisser :wacky:

Som jeg ante med andre ord:banghead: Ingenting å gjøre med det og jeg kunne ta paracet 1mg 4x per dag i 4-5 dager for å se om babyen flytter seg litt etterhvert. Hun sa at det var normalt å ha vondt og ar babyen er ganske stor på dette punktet! Bare å holde ut :wtf:
 
Back
Topp