Ekstremt våken baby :(

hissigproppen

Forumet er livet
Lillemor er pling våken [:(][:(]

Hun har skreket en del i kveld, og det virker som hun har litt vondt i magen.
Pappa'n bysser og bysser og gir henne masse kroppskontakt og nærhet nå, så hun skriker ikke, men hun sovner ikke heller.

Vet ikke hva vi skal gjøre.

Du har sikkert hørt dette hundre ganger, men sov når ho sover, for ho er for ung til å få rutiner enda...  Man må nesten bare la di styre.. Jeg har prøvd me rutiner fra dag 1, men har ikke hjulpet så mye, å man kan ikke styre når di ska være våkene...

Ang vondten, så er det vel ikke noe annet å gjøre enn å tenke over hva du har spist i dag ? [;)]

Uff da.. ikke noe kjekt! Gråter hun ofte på kvelden? I mange timer?

Vil hun ikke sove fordi hun har det vondt tror du?

hun er enda lita, når lillen var så liten så sov jeg når han sov, sakte men sikkert ble det mer og mer rutine på dagene, og sovingen[:D] Det går seg sikkert til, bare prøv å ha det mer mørkt og stille på nettene så kommer den vanen inn etterhvert[:)]

ORIGINAL: talata

Du har sikkert hørt dette hundre ganger, men sov når ho sover, for ho er for ung til å få rutiner enda...  Man må nesten bare la di styre.. Jeg har prøvd me rutiner fra dag 1, men har ikke hjulpet så mye, å man kan ikke styre når di ska være våkene...

Ang vondten, så er det vel ikke noe annet å gjøre enn å tenke over hva du har spist i dag ? [;)]

Jeg har voksenkolikk (som har kommet tilbake etter fødsel), så jeg har hatt vondt i magen og luft selv i flere dager nå... Men er først i dag hun er "vrang" på sovinga.

Vanligvis er hun helt kjørt etter mat og ren bleie, men ikke i dag...
Lurer på å gi MME, i tilfelle hun ikke er helt mett, men vet ikke om jeg tør, i tilfelle om hun får mer vondt i magen. [&:]

ORIGINAL: hissigproppen MØMØ

Jeg har voksenkolikk (som har kommet tilbake etter fødsel), så jeg har hatt vondt i magen og luft selv i flere dager nå... Men er først i dag hun er "vrang" på sovinga.

Vanligvis er hun helt kjørt etter mat og ren bleie, men ikke i dag...
Lurer på å gi MME, i tilfelle hun ikke er helt mett, men vet ikke om jeg tør, i tilfelle om hun får mer vondt i magen. [&:]

Det der var jeg plaget med i mange mange år også.. virkelig ikke noe godt.. og vet godt hva et lite barn er igjennom når de har kollikk.. noe desverre datteren min hadde[:(]

ORIGINAL: Fridasinmamma

Hun gråter sjelden på kveldene... Er bare når hun vil ha mat hun gråter, eller bleia er kjempefull...

Virker litt som om hun trøkker og trøkker, men ikke får ut noe.

Vi har klemt beina opp mot magen og fått ut noen saftige promper, og strøket på magen, gulpa, kost...
Men hver gang vi legger henne ned i ro, så blir det rabalder[:(]

Syns såååå synd på henne, og vil så gjerne hun skal ha det godt.

Det kom til og med tårer i sted når hun gråt[:(][:(]

Hun gråter sjelden på kveldene... Er bare når hun vil ha mat hun gråter, eller bleia er kjempefull...

Vi har klemt beina opp mot magen og fått ut noen saftige promper, og strøket på magen, gulpa, kost...

Uff da... stakkars jenta di[:(] 

Ha kollikk i tankene.. ikke sikkert at det trenger å være det.. men dattern min startet sånn ca på samme alder som datteren din.. men ikke sikkert dette er det altså.. men ville ha hatt det litt i tankene hvis dette fortsetter.... kan jo tenkes at det bare er i dag.. får krysse fingrene for det!

Men hvis det fortsetter så ville jeg ha prøvd å se om det var et slags mønster.. om hun begynner å gråte til samme tid hver kveld.. hvor lengre gråter hun osv...

Får håpe dette ikke vedvarer og at hun faller til ro snart[:D]

Hvor legger dere ho hen når ho blir lagt ned? Du har sikkert lest dette på Feb 08, men har dere teppe stramt rundt henne? Bærebagg er oxo noe nyfødte heller vil ligge i enn en åpen seng... Det funka her vaffal..

Thea var ikke fornøyd i kveld, masse sutring (ikke direkte gråt), prompet en del, jeg ammet, men ho ga seg ikke, så ho fikk en flaske mme, å før jeg fikk opp rapen hadde ho sovnet, å ho sover enda [:)]

Eller så er hun kanskje bare veldig veldig overtrøtt og litt sta kanskje? Hun sovner nok til slutt. Gå til et litt mer kaldere sted i huset. Det gjorde jeg med tulla mi når hun hadde vært veldig sint, for de blir så varme av all kaving og skrikingen.

Nå er det "sovetiden" hennes...

Hun har vært veldig jevn på tid hele tiden egentlig, bare småsutrer etter mat, ikke skriking eller vræling liksom... Om natta har det bare vært putring og et halvt skrik, og når hun får mat så er verden bra igjen.

Er så i stuss på om jeg skal varme den flaska med MME [&:]

Hvor legger dere ho hen når ho blir lagt ned? Du har sikkert lest dette på Feb 08, men har dere teppe stramt rundt henne? Bærebagg er oxo noe nyfødte heller vil ligge i enn en åpen seng... Det funka her vaffal..

Thea var ikke fornøyd i kveld, masse sutring (ikke direkte gråt), prompet en del, jeg ammet, men ho ga seg ikke, så ho fikk en flaske mme, å før jeg fikk opp rapen hadde ho sovnet, å ho sover enda [:)]

Det der med teppe og bærebag kan jeg skrive under på[:D] Frida likte å ligge trangt, så vi hadde alltid et helseteppe rundt henne.. sånn som de gjorde på sykehuset.. også sov hun i bag.. det gjorde hun faktisk helt til hun var 8 mnd.. for med en gang vi la henne i stor seng så våknet hun.. der ville hun IKKE ligge.. ble for stort og åpent for henne.. Så nå har jeg faktisk to hodeputer på hver side i senga sånn at sprinkelsenga blir trangere.. for at hun skal ville ligge i den

Hun har vært veldig jevn på tid hele tiden egentlig, bare småsutrer etter mat, ikke skriking eller vræling liksom... Om natta har det bare vært putring og et halvt skrik, og når hun får mat så er verden bra igjen.

DEt kan jo være økedøgn, og da er det jo vanlig at de mer eller mindre ligger til puppen. Ammer du eller gir du bare mme? Hvis du gir mme, så hadde jeg varmet flasken og gitt henne litt. Men hun kan være plaget med mye luft, så da ville jeg passet på å gi henne litt, så rape og så gi henne litt igjen.

Varm den flaska du, å se om det hjelper... Kan være at ho bare trenger litt ekstra tillskudd... Du gir jo ikke opp amminga fordet lissom..

Jeg ammer enda jeg, selv om ho får mme på kvelden å natta [:)]

Har henne i vognbagen ja. Den er så god som gull til vanlig [&:]

ORIGINAL: Lbaby

DEt kan jo være økedøgn, og da er det jo vanlig at de mer eller mindre ligger til puppen. Ammer du eller gir du bare mme? Hvis du gir mme, så hadde jeg varmet flasken og gitt henne litt. Men hun kan være plaget med mye luft, så da ville jeg passet på å gi henne litt, så rape og så gi henne litt igjen.

jeg har bare amma hele veien (med unntak av 15 ml mme hun fikk på sykehuset fordi hun skreik i 4 timer etter mat og jeg ikke hadde melk enda).

(som svar på Fridasinmamma)
Rapport | Innlegg nr.: 16

SV: Ekstremt våken baby :( - 12.03.2008 0:50:42

ORIGINAL: Lbaby

jeg har bare amma hele veien (med unntak av 15 ml mme hun fikk på sykehuset fordi hun skreik i 4 timer etter mat og jeg ikke hadde melk enda).

Har du mer melk? For hvis du har det, så hadde jeg bare lagt henne til brystet. Ella hadde dager i starten hvor jeg ikke følte jeg gjorde noe annet, de berømte økedagene. Og nå i starten så er det faktisk den lille som bestemmer hvor ofte de skal ha mat[:D]

Back
Topp