Ekstremt trøtt?

xoxojallagirl

Glad i forumet
Himmelbarn
Sensommerbarna 2019
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Fy flate, jeg er plutselig blitt så innmari trøtt om dagen. Jeg kan godt sove 12-13 timer før jeg står opp. Så blir jeg trøtt etter et par timer igjen og kan sove nye fire-fem.... er det fler som opplever dette? Tar jerntilskudd og gjort det hele svangerskapet, så skal ikke stå på det i hvertfall! Aldri opplevd tredje trimester før, så er det noe som er vanlig nå? Både jordmor og lege har ferie nå, så får ikke kontakta dem
 
I feel you, er så T.R.Ø.T.T!!!
Har det helt likt selv! Kanskje kroppen trenger litt ekstra søvn nå den siste tiden frem mot fødsel.
 
Jaaaaa, tredje trimester ble som første:bag: Plutselig er jeg blitt kvalm igjen og kunne sovet hele døgnet om jeg kunne :sorry: Tror det er fordi baby er så stor nå at baby presser og gjør meg kvalm, og større baby+morkake tar mer energi fra mor rett og slett
 
Jepp, begynte igjen i tredje trimester. Veldig lite energi, og sååå trøtt og sliten. Må hvile noen ganger for dagen for å komme meg gjennom. Det er veldig varierende hvordan nattesøvnen er da, så det spiller nok litt inn også. Men jeg har hatt fine jernlagre, så har bare tatt omega-3 og multivitamin, og hverken lege eller jordmor såg det nødvendig av å sjekke jern. Det har vært sånn de andre gangene jeg har vært gravid også, så tror det bare følger med tredje trimester hos meg.

Eksempel på min dag:
Våknet før 7, måtte opp for å spise frokost. Sovnet på sofaen etterpå.
9.30 dro jeg og ungene i basseng for å bade, 40 min å kjøre en vei, og vi badet i 1-1,5 time. Da jeg kom hjem sovna jeg på sofaen.
Kl 16 hadde jeg time hos fysio, så hjem å lage og spise sen middag, og nå ligger jeg på sofaen igjen og prøver å holde meg våken:sour: Har også vært en del småkvalm i dag:depressed:

:shy:
 
Jeg sover minst 12 timer i døgnet. Bare avbrutt av kynnere og halsbrann sure oppstøt.
Eneste jeg trøster meg med er at jeg i de to andre svangerskapene har født dagen etter at jeg har sovet ca 1 døgn sammenhengende. Så jeg ruger i søvn med god samvittighet og tenker at jeg lader opp til fødsel.
Her setter ubehagelige kynnere igang rundt leggetid på de andre ungene så jeg er helt pudding når de endelig sover.
 
Kjenner meg veldig igjen. Har sjekket jernlagrene og blodverdien min. Det lå litt lavt, så legen ba meg om å ta en lav dose med jerntilskudd. Hun mente ikke at det var grunnen til at jeg var sliten å trøtt. Hun sa at det nok var på grunn av graviditeten og at jeg sover dårlig. Så det er vel bare å holde ut og hvile når man kan og trenger det o_O
 
Kjenner meg også igjen. Alltid trøtt og har vart hele svangerskapet egentlig. Men får aldri tid til egentlig å sove noe mer enn 8-9 timer pga jobb og en toåring i hus som står opp like tidlig hver dag (og en mann som ofte må jobbe i helger). Har også litt lav blodmengde og jern, så kan jo være en medvirkende årsak hos meg. Men tror det er ganske vanlig å være trøtt i 3 trimester.
 
Sniker. Jeg har slitt med tretthet og utmattelse siden januar. Testet veldig lave verdier og tar tilskudd for det meste :sorry:
Ap bedret det seg men nå er jeg tilbake til utslitt. Sover 6-7 timer natt og 1-2 timer dag. Hsr ikke tid til mer med altiv smårolling og hund i hus :p
 
Så. Trøtt. Og får ikke sovet mer enn halvparten av det jeg føler jeg kunne/ville pga 2åring og dyr og avtaler og bråkete naboer. :dead:
 
Hos meg var det så stor forskjell i energinivå med en gang 3. trimester kom, trøtt og sliten mesteparten av dagen. Men av og til har jeg mer energi. Nå er jeg 36+1 og blir søvnig kl. 19, Men vil ikke legge meg så tidlig. Så legger jeg meg rundt 22 og blir dødsliten. Så tenker jeg hva hvis fødselen starter og jeg er så sliten , så da må jeg sove litt om dagen. :sorry:
 
Back
Topp