Ekstremt trøtt og sliten

KineM

Flørter med forumet
Er det flere som begynner å bli lei her?
Jeg er 37+5 i dag, og jeg kjenner at jeg ikke har overskudd til noe... Sover mye, er tung i kroppen, har menssmerter og mye kynnere og har vondt i korsryggen :angry9
Det var dagens klaging fra meg...
 
Ja, jeg kjenner litt på det samme. Prøver å rett og slett bare godta at jeg er sliten, men det går ikke alltid like bra :p så har noen ganske tunge dager, og noen dager hvor jeg bare nyter å være lat :)
 
Kjenner meg veldig igjen, selv om jeg er bare i uke 34.
Vi har så mye som foregår hjemme for tiden, å jeg føler ikke jeg har tid til å sove å gjøre ingenting. Lillebror er startet på skolen, vi pusser opp i huset, det går mennesker inn og ut av huset hele formiddagen pga oppussingen, å svosj er barna hjemme fra skolen :p Håper jeg får noen uker før fødsel til å gjøre ingenting :)
 
Er 35+4 og merker stor forskjell på de dagene jeg har fått sovet etter å ha levert vesla i bhg. Og ikke. Står opp med henne mellom 7-8, og legger meg gjerne igjen etter å ha levert, ca klokken 10,da varierer det om jeg ligger i seng 1-3 timer. Hvis jeg ikke får de timene er jeg ødelagt klokken 18-19. Med de timene får jeg noen dager gjort noe nyttig og andre dager ikke. Som å sette over klær, rydde i huset, rydde i skuffer og skap og sånt.

Får fort kynnere ved ugunstige stillinger som å bøye meg for å ta ut av oppvaskmaskin, eller plukke opp Noe. Ryggen er vond også hvis jeg ikke får lagt meg ned i løpet av dagen.

I helga skal vi pakke ned kjøkkenet, så kommer det folk som demontere og montere nytt neste uke. Er spent på hva det gjør med hverdagen i forhold til søvn og sånt.

Er med andre ord også mye sliten, men både mannen (heldigvis) og jeg selv godtar at det noen dager blir gjort tilnærmet ingenting her hjemme. Føler ikke noe press på at ting må gjøres liksom.
 
Jeg har kjent veldig på økt søvnbehov og at jeg er (om mulig) ennå mer energiløshet nå den siste uka. Er 38+0 idag.
Åsså våkna jeg attpåtil opp med litt vondt i halsen+tung i hodet i tillegg idag. Så hittil har dagen vært tilbringt på sofaen med te og netflix.
Mannen har levert/henta i barnehagen, laga middag og nå tatt gutta med seg ut :happy::Heartred
Så han gjør iallefall sitt til at jeg får slappet av:love017:smiley-angelic001
 
Samme her. Sover så fryktelig dårlig pga smerter i hofter og bekken, og får ikke sove lenge fordi det gjør så vondt at jeg må stå opp. Skulle gjerne ut og gått bekkenet litt på plass, men puster så dårlig at jeg orker ikke.

Vondt å snu seg, tungt å reise seg, slitsomt å fly på do hele tiden, plagsomme kynnere osv osv. Uke 37 i morgen, de to første er født i uke 37, jeg krysser fingrene for repeat;) Krysser samtidig fingrene for å nå fram i tide etter to styrtfødsler;p
 
Da er det ikke bare meg.. :)
Jeg føler med dere!!
Jeg håper jeg får litt mer overskudd etter vesla er født, men jeg veit jo at barseltiden er tøff, så akkurat nå gruer jeg meg litt :rolleyes:
Det hjelper nok å bli kvitt magen, den begynner liksom å bli i veien nå :angel10
 
Jeg er snart i uke 39 og kjenner på det samme som mange andre her. Er veldig klar for at lille skal komme, men det er ingen tegn til fødsel enda. Går nok over og det gjør at alt kjennes lenge til. Er mye sliten og orker lite i løpet av dagen. Har ikke topp søvn om natta heller. Vondt i bekkenet og x antall dobesøk. Mye stikking og murringer også.
 
Vi får bite tenna sammen og holde ut.. Jeg også våkner mye om natta og syns det er tungt å puste :wtf: Er det flere som merker mer og mer menssmerter? Jeg har hatt litt vondt de siste dagene.. Veit liksom ikke om jeg skal se på det som et tegn på at det skjer noe snart, eller om det bare er vanlig på slutten. Det er 8 år siden sist, så jeg husker ikke hvordan det var da..
 
Åh ja, virkelig... Vondt over alt, kvalm, lite matlyst, menssmerter, kynnere, stikninger i livmorhals og nedpress... Og eg er berre 35 uker :yuck: Føles lenge igjen til å vere i så dårlig form!
 
36+0 i dag og har begynt å hate livet som gravid litt. Sover fint i 12 timer hver natt + en liten lur på dagen. Så er jeg så kvalm hver natt at jeg våkner og nesten spyr flere ganger:wtf:.

Så bare jeg kommer meg til uke 38 så kan hun fint få komme ut, for fortsetter formen sånn blir det laaaange 30 dager
 
34+4.
Sliten og trøtt har jeg vært leeeenge, å nesten litt fint å få beskjed fra jm om at jeg skal roe ned og ta det med ro.. ( hallo! med ett aktivt adhd barn i hus) godt at mann er sånn passe kreativ og har alternative leker i bakhånd.. laget oppskrift på trolldeig til henne så nå produserer hun deig og div pynt.. åsså mye høyt-lesing, noe hun elsker :)
Prøver å tenke positivt.. prøver...
nedpress og kynnere.. litt vondt i ryggen, aktiv frk både i magen og utenfor.. ei nerve som ligger i klem slik at det stråler nedover høyrefoten.. (det er sånn i perioder ellers også) men alt i alt.. mye bedre en forrige svangerskap.. og jeg ønsker å gå så nært som mulig termin. Det blir som det blir :)
 
Er i uke 35 og merker at jeg er betraktelig mer sliten og trett ja. Tåler lite før jeg må legge meg på sofaen. Er litt opp og ned, men noen dager er jeg heelt tappa. Tungt å puste, halsbrann, hyppig vannlating og verker her og der. Måtte de siste ukene gå fort! :confused::p
 
Vi får bite tenna sammen og holde ut.. Jeg også våkner mye om natta og syns det er tungt å puste :wtf: Er det flere som merker mer og mer menssmerter? Jeg har hatt litt vondt de siste dagene.. Veit liksom ikke om jeg skal se på det som et tegn på at det skjer noe snart, eller om det bare er vanlig på slutten. Det er 8 år siden sist, så jeg husker ikke hvordan det var da..
Jeg hadde sterkere og sterkere menssmerter fra 37+5 til 38+5 omtrent,men alt har stoppet. Hadde en kontroll 38+5 på sykehuset og lege sa at livmorhalsen er veldig kort men ingen åpning. Er 39+5 idag og har noe smerter som ligner mer på rier men er så uregelmessige og bare noe ganger per dag.
 
Pang sa det, så ble alt super slitsomt og veldig vondt!
Husker forsåvidt det var sånn sist og men ikke hvor brått på det skulle komme.
Føler meg svært utålmodig og klar for å se lillegutt, som gjør at dagene går seint og det er lott tungvindt.
Blitt veldig gretten og på dårlig humør og, nesten så jeg irriterer meg selv:shifty:
Meeeeen, plutselig i mål også savner man magen og alt som er.
 
Jeg føler med dere alle sammen :smiley-angelic003
Den siste tida er helt pyton syns jeg.. Magen er i veien, jeg er trøtt og har ikke noe overskudd til dattera mi på 8 år :arghh: Så er det den dårlige samvittigheten som hører med å være mor, som kommer snikende hele tiden... Samboeren min jobber borte i ukedagene, så jeg er alene med henne og de to hundene våre. Kjenner at jeg gruer meg til å være alene med bebis i tillegg etterhvert :( Ser for meg at jeg kommer til å være sliten i begynnelsen. Ble mye tanker her nå, men jeg er vel ikke den eneste som sitter med mye tanker regner jeg med :oops::hug003
 
Fungerer greit frem til lunsjtider derfra går det nedover. Bruker de siste av dagens krefter på barna etter middag. På kvelden føles det ut på kroppen som jeg har influensa. Verker overalt og ingen energi.
 
Da er vi nesten like langt. 37+4 i dag. Kjenner nå det begynner å bli ganske tungt. Får gjort unna litt sålenge jeg hviler meg jevnlig. Føler det er lange dager nå og de går så sakte når man ikke kan gjøre så mye.
 
Back
Topp