EKSTREMT trøtt - 5-6 uker på vei

Kremrull

Flørter med forumet
❤Januarlykke 2022❤
Hei!

(Første innlegg)
Er nå veldig tidlig enda, men har hatt veldig typiske symptomer. Kvalme, store og ømme bryster, humørsvigninger, rar luktesans, tisser ofte, osv.

Men jeg er helt EKSTREMT TRØTT. Og da mener jeg ekstremt. Jeg har kanskje Max 3 timer hver dag til å gjøre annet enn å hvile. Dusjer jeg, er en time allerede tatt. Det er umulig å få til noe som helst nyttig, arbeid, husarbeid, lage middag, osv.
Har heller ikke ork til diskusjoner, eller avgjørelser.
Sover flere ganger i løpet av dagen.

Er det noen som har erfaring med lignende? Kan det være noe gale?

Det er helt normalt å være ekstremt trøtt frem til rundt uke 12. Etter det er man bare mer trøtt enn normalt, men ikke så ekstremt som i begynnelsen.

Måtte få mannnen min til å snakke med meg på telefon når jeg skulle kjøre til og fra jobb, slet med å holde meg våken bak rattet

Samme her...igår lå jeg på sofaen stort sett hele dagen, sov i flere omganger:wideyed: kan ikke skjønne at noe som er så bittelite kan slå ut en diger kropp på denne måten:hilarious::hilarious::hilarious: bare spent på neste uke og jobb...at jeg ikke sovner stående fremfor klassen:hilarious:

Godt å høre at det ikke bare er meg, takk! Enda bedre å høre at det gir seg etter hvert.

Har aldri opplevd å være så trøtt før, og er jo så veldig lite på vei, har fått helt sjokk.
Jeg har vell en del flere overraskelser i vente.

Men hvordan klarer dere å holde huset rent i første trimester? :happy8
Tja... Husarbeid har blitt nedprioritert her. Klart mannen også kan gjøre ting, men har valgt å bruke hans "ressurs" til matlaging og det som har med mat å gjøre... Er 15 uker, og det med mat er enda det jeg sliter mest med.
Gulvene har fått en kjapp omgang med støvsuger ca 1 gang i uka, ellers har det vært svært rotete ifht hva jeg egentlig foretrekker.

Jeg var så trøtt at jeg gjorde en feil på jobb som kunne koste kunden flere millioner. :S Var veldig stressende uker etterpå. Hadde sikkert vært bedre for arbeidsgiver hvis jeg hadde vært sykemeldt :D Men man kan jo ikke sykemelde fordi man er ekstremt trøtt.
Som å være jetlagged 24/7. Kunne ikke lufte hunden, bare sto midt på gata. :D

Jeg var så trøtt at jeg gjorde en feil på jobb som kunne koste kunden flere millioner. :S Var veldig stressende uker etterpå. Hadde sikkert vært bedre for arbeidsgiver hvis jeg hadde vært sykemeldt :D Men man kan jo ikke sykemelde fordi man er ekstremt trøtt.

Ouch!

Uffda.
Det går med sykemelding så lenge du er får dårlig til å jobbe. Jeg har absolutt ikke sjans, er sengeliggende nesten hele dagen. Håper virkelig det går over:D

Uffda.
Det går med sykemelding så lenge du er får dårlig til å jobbe. Jeg har absolutt ikke sjans, er sengeliggende nesten hele dagen. Håper virkelig det går over:D

Jeg hadde i tillegg sterke blødninger 1-2 ganger i uke (foster og morkake var helt friske, tok Panorama test) men fikk ikke sykemelding, pga. "bare kontorarbeid". Mistet i uke 12 pga. hematoma. Jeg har byttet fastlegen og er 90% sikkert at jeg er gravid igjen (tok en test i dag, men vil bekrefte i morgen). :D Så håper det blir bedre denne gangen.

Jeg har vært ekstremt trøtt hele veien selv, er 18+5 i dag. Og hele veien har jeg dekket behovet om å sove ekstra dupp på dagen, og dette har latt seg gjøre da jeg har jobbet redusert :happy:

Jeg hadde i tillegg sterke blødninger 1-2 ganger i uke (foster og morkake var helt friske, tok Panorama test) men fikk ikke sykemelding, pga. "bare kontorarbeid". Mistet i uke 12 pga. hematoma. Jeg har byttet fastlegen og er 90% sikkert at jeg er gravid igjen (tok en test i dag, men vil bekrefte i morgen). :D Så håper det blir bedre denne gangen.

Uffda, trist å høre, godt du har fått byttet fastlege. Krysser fingrene for at alt går bra nå!!!:Heartred:Heartred:Heartred

Back
Topp