Ekstremt svak hud.....

BlåBobler

Forumet er livet
Jeg har så utrolig dårlig hud!!

Jeg har aldri slitt med kviser og sånn, men det er vel fordi huden min er så tørr, at det er ikke fett nok der til å samle opp til EI lita minikvise en gang, tror jeg....

Men jeg har EKSTREMT tørr hud, spesielt på leggene og henda + knærne og albuene. Også er jeg veldig stiv i ansiktet. Er helt avhengig av å smøre meg flere ganger om dagen på henda. Minst 8-10 ganger!

Jeg smører hele kroppen hver eneste dag, og bruker både rosebudsalve og Locobase på de ekstremt tørre områdene.

Nå på våren og på høsten, hvor jeg fort kan gå ute i "det pene været" med LITT for lite klær, så kommer kuldeutslettet med en gang!! Jeg får det særlig på låra og rumpa! Og det er så grusomt vondt!!! Det er illrødt og svir som HELSIKE!!!!! Når klærne gnisser inntil er det nesten så jeg bare vil rive av meg alle klærne og ligge i et hav av body-lotion i steden......

Nå har jeg sett at Jonas også har begynt å slite med huden. Han er ganske tørr på hele kroppen, men aller værst er det på hendene hans, stakkar! De er så knusk tørr oppå hånda at han sprekker og blir skikkelig sår og rød.....

Er det noen andre som sliter med dette, og som har noen gode råd?

Jeg føler at vi har prøvd alt av kremer, både dyre og billige.

Men kan det være noe vi kan spise (vitaminer, mat etc.) som kan hjelpe? [8|]

Har desverre ingen gode råd-vill bare si lykke til[:)] har aldri hatt noe særlig med tørr hud og smører meg aldri

ORIGINAL: Cathrine76

Har desverre ingen gode råd-vill bare si lykke til[:)] har aldri hatt noe særlig med tørr hud og smører meg aldri

Da er du heldig!! [:)]

Jeg sliter veldig med sola også, jeg. Blir ikke så fort SOLBRENT, men jeg får soleksem av å være i sola i mer enn 10 minutter. Må bruke faktor 30-40 på utsatte plasser hele sommeren.....

Så mye ekstra styr med den elendige huden [:@]

Uff det hørtes ikke noe godt ut!!! Sliter selv med ei lita jente her jeg med tørr hud, og vet ikke hva jeg skal gjøre med det.. Har prøvd alle slags kremer.. [&o]

Det er vel sikkert bra å få i seg mye vann vil jeg tro?? Ellers har jeg ikke noen gode råd jeg tuppa!! [:(]

Apo Base er vel kanskje en av de få jeg ikke har prøvd enda... Må teste alt!

Jeg leste på nettet i stad også, at olja fra Udo's Choise skal være den aller beste av ALLR oljer!! Den inneholder alle de gode fettsyrene og alle de derre omega 3,6 og 9, heter de vel? + noe B12 greier hvis jeg ikke tar helt feil.

Litt dyr, men garantert den beste!

Og den skal hjelpe både på huden, håret og fordøyelsen + at den skjerper konsentrasjonen og synet!!!

Hvis dette er sant må det jo være verdt prisen i hvertfall... [:)] 

ORIGINAL: BlåBobler

Apo Base er vel kanskje en av de få jeg ikke har prøvd enda... Må teste alt!

Jeg leste på nettet i stad også, at olja fra Udo's Choise skal være den aller beste av ALLR oljer!! Den inneholder alle de gode fettsyrene og alle de derre omega 3,6 og 9, heter de vel? + noe B12 greier hvis jeg ikke tar helt feil.

Litt dyr, men garantert den beste!

Og den skal hjelpe både på huden, håret og fordøyelsen + at den skjerper konsentrasjonen og synet!!!

Hvis dette er sant må det jo være verdt prisen i hvertfall... [:)] 

Har dere blitt sjekket for noen form for allergi?
om jeg spiser ting jeg ikke skal, og nå i pollensesongen blir huden kjempe tør

er også blitt tørr i huden(og sår/ømfintlig), men ikke så ekstremt som deg da tror jeg...
ikke noe godt...
får sånne tørre felt...
jeg smører med a-cremen fra apoteket mest og e-vitamin boddy butter fra body shop.
men vet ikke om de er de beste da.

håper du finner et vidundermiddel av krem som hjelper da.

hei bobler!!!! jeg er plaget med psoriasis og mannen  min med atopisk eksem. mot dette bruker vi en crem fra cosmopharma som heter all purpose cream. den er suveren til tørr å skadet hud. etter lang tids bruk forsvant plutselig min psoriasis på de plassene som jeg hadde smurt, vil absolutt anbefale deg å prøve denne.

synes produkter fra dermalogica er de aller aller beste! hvis du renser huden så har de en som heter ultracalming cleanser som ikke tørker ut noe som helst, ingen parfyme, farge eller tilsetningsstoffer eller konserveringsmidler og sånn!
bortsett fra det så er vel fet fisk, omega 3 og vann noe av det du kan putte i deg:)

ORIGINAL: nordlands pia

hei bobler!!!! jeg er plaget med psoriasis og mannen  min med atopisk eksem. mot dette bruker vi en crem fra cosmopharma som heter all purpose cream. den er suveren til tørr å skadet hud. etter lang tids bruk forsvant plutselig min psoriasis på de plassene som jeg hadde smurt, vil absolutt anbefale deg å prøve denne.

Takk for tipset! [:)] Hvor får jeg kjøpt denne da?

Back
Topp