Ekstremt sugebehov

Mailykke2

Forelsket i forumet
Jeg har ei datter som har et ekstremt sugebehov, har såå lyst til å gi sutt sånn at jeg kan få en pause. Når har dere gitt sutt? Har slitt litt med sugeteknikk, men det er vel helst min feil siden jeg ikke har klart å legge henne til, noe som absolutt bedrer seg hver min nesten:) hun ligger på puppen helst hele tiden, og det ja fint gå 3-4 timer i strekk... Det er SÅRT!!

nathaniel fikk smokk på barsel etter 2 dager tror jeg det var. det var anbefaling fra jordmor siden han hadde så stort sutte behov. 

så jeg ville bare gitt hun smokk asap! 

vi liker at han sutter på smokk for det er bare å gi han smokken så roer han seg uansett situasjon, og nå når han er over to år så bruker han den egentlig bare om natten og ellers viss han har vondt eller trenger trøst, så her har vi allerede pakket smokker til lille babyen som hun skal få viss behovet melder seg :) 

LadyOnHeels skrev:
nathaniel fikk smokk på barsel etter 2 dager tror jeg det var. det var anbefaling fra jordmor siden han hadde så stort sutte behov. 

så jeg ville bare gitt hun smokk asap! 

vi liker at han sutter på smokk for det er bare å gi han smokken så roer han seg uansett situasjon, og nå når han er over to år så bruker han den egentlig bare om natten og ellers viss han har vondt eller trenger trøst, så her har vi allerede pakket smokker til lille babyen som hun skal få viss behovet melder seg :) 

Jeg har pakket med meg sutter til henne, men siden vi har slitt litt med ammingen har jeg blitt rådet til å vente noe. Men er ikke lett for noen av oss tre å få sove når hun hele tiden vil sutte, enten hendene sine, lillefinger til pappaen eller puppene:/ begynner å bli ganske sliten igrunn..

uff, jeg ville hørt med hs eller jordmor i morgen for du kan jo ikke ha hun hengende i puppen 24/7!! 

Med det så ekstremt sugebehov tror jeg at jeg hadde tilbudt smokk allerede nå.
Så lenge hun suger så tror jeg ikke ammingen skal by på problemer av den grunn (med mindre du har lite melk, for da trenger du å få opp melkeproduksjonen).
Mener å huske at et tips ang amming er å holde barnet så brystvorten er foran nesen til barnet, på den måten får man barnet til å gape høyt nok.
Men som jeg har nevnt tidligere tror jeg flere blir såre i starten rett og slett fordi babyen ikke klarer å gape høyt nok enda.

Sutten ble tilbudt i natt, tror både meg, lille Nora og pappa syns det var fantastisk:) hun tok den med en gang, og er så smart at hun dytter den på plass selv :)*stolt mamma* Puppene fikk hvile noen timer, og hun suger greit på puppen enda:) enn så lenge iallfall:p

Lillemann har også ekstremt sugebehov, han fikk tilbud om smukk samme dagen han var født. Vi har også gitt han flaske med morsmelk og det får han nå hver kveld.

Vi er godt fornøyd med denne ordningen, vi gjorde det slik forrige gang også. To store fordeler synes vi; mor får noen timer ekstra søvn og litt avlastning på såre pupper:)  Og det viktigste: far får fin og viktig nærhet til lillemann:)

Jenta mi hadde også ekstremt sugebehov. Jeg var nødt til å gi sutt. Hadde så såre brystvorter at det blødde. Hun tok den ikke med en gang, men etter et par ganger med tromping, så tok hun den.. Gloooria!! :p hehe. Håper det går bedre i starten med ammingen denne gagen :) Så snart så lillemann har tenkt å komme ut :) Lykke til!

Min fikk smokk 3 dager etter fødsel. Jeg orker ikke være smokk... Det har ikke påvirket ammingen. Med vår første ventet vi for lenge med å introdusere smokk, og han nektet å ta den.

Back
Topp