Ekstremt sterke mensensmerter.

• Trådstarter Trådstarter auauau
  • Opprettet Opprettet
A

auauau

Guest
Hei
Er det noen som har noen gode tips eller råd mot ekstremt sterke mensensmerter?
Jeg klarer ikke å beskrive hvor vondt det egentlig er, Men jeg har vært igjennom en del spontanaborter og 2 fødsler å den beste forklaringen jeg kan gi er at det føles som en spontanabort eller en rie som aldri gir seg. Det trykker og er veldig ømt i nedre del av magen og et enormt trykk mot rompa.
Etter jeg fikk barn nr 2 så har jeg sliti veldig med mensen smerter, men det har aldri vært så ekstremt som det er i dag. Det blir liksom værre og værre får hver mensen. det er som regel bare første mens dag, en sjeldent gang dag 2 også.
i dag har jeg liggi, sitti, stått, krypi ja gjort alt får å prøve å avløse "trykket" litt, men uten hell.
jeg har tatt arcoxia som jeg fikk av legen min forje mens uten effekt. jeg har prøvd 600mg ibux og 1 g paracet uten effekt. ringte legen fortvilt og desperat etter noe som fungerer uten å få noe hjelp. Tilslutt måtte jeg ringe min mor får å spørre henne om smertestillende, hun hadde bare tramadol så jeg fikk det av henne. det funket. (hun kom får å hente barna og hjelpe meg med dem) Men det må da være noe det går ann å gjøre eller ta får å slippe dette igjen. Jeg føler ikke at det er noe hjelp å hente hos legen siden jeg bare fikk beskjed om å ta 1g paracet å holde ut til smertene var over. men når smertene er så intense at det er utholdelig, så kan jeg ikke skjønne annet enn at det må være noe som kan gjøres.

venter håpefult på noen hjelpene svar.

Høres ut som mine menssmerter :/ først: stakkars deg! Føler med deg :(
Jeg har heldigvis en veldig forståelsesfull lege, så jeg får naproxen og paralgin forte, de to sammen tar knekken på smertene, kjenner bare litt murring i stedet for å besvime og spy av smertene.
Var hos en vikarlege en gang fastlegen min var på ferie og jeg trengte nye resepter, fikk da beskjed om at menssmerter ikke er SÅ vondt og at det holder med paracet og ibux :o den kvinnelige vikarlegen kan aldri ha hatt spesielt sterke menssmerter når hun kan si sånt -.- fastlegen min er mann og har stor respekt for menssmerter :p hehe
Kanskje du kan bytte fastlege, mulig en annen lege er mer forståelsesfull? Evt be om naproxen, det er myyye brukt mot menssmerter :)

Ellers er varmeputa min beste venn når tante rød er på besøk ;)

Håper du finner noe som funker, kan ikke ha det på det viset :)

Kjenner meg så altfor godt igjen. Og de som ikke har opplevd det aner ikke hva det går i. Jeg har også vært gjennom to ma`er, med påfølgende Cytotecbehandling hjemme- En jeg kjenner skulle beskrive fødselsriene sine... det var tydelig at mine menssmerter var mange ganger verre en de!!

Jeg får Paralgin Forte av fastlegen min og kombinerer av og til med Pinex, det demper det som regel såpass at jeg klarer å komme meg på jobb og fungere. Det er heldigvis bare så ille det første døgnet og som regel bare murring og lett ubehag dag to.

Før jeg fikk Paralgin strevde jeg med Pinex og Paracet uten effekt og kom meg ikke på jobb, varmeflaske i fosterstilling i senga.

Enten må du få legen din til å forstå, eller bytte fastlege for å få forståelse. Merkelig at det skal være så vanskelig å forstå for en lege. Jeg knasker ikke smertestillende for gøy, men når alternativet er å ligge i fosterstilling i sterke smerter hele dagen så tar jeg gladelig dosen min den dagen. Lykke til!

Har du (og dere andre forsåvidt) prøvd akupunktur? Jeg var så heldig og hadde en fastlege som også kunne sette nåler. Jeg kan anbefale det på det sterkeste. Jeg hadde null tro på det, hvordan skal noen nåler her og der hjelpe mot menssmerter? Men var litt desperat, så legen fikk lov til å stikke meg.

Mensen ble en helt ny opplevelse med mye mindre smerter. Jeg hadde så vondt tidligere så ble svimmel da jeg gikk osv pga pustet knapt.

Så hvis akupunktur ikke er prøvd ut, gi det et forsøk!!! Ellers varme på magen/rygg hjalp litt. Hvis man ringer og forklarer hvor ille det er, er det mange som klarer og presse deg inn så du får behandling i dag :)

Paralgin forte og varmeflaske er det eneste som gir noen lindring her.

Har du (og dere andre forsåvidt) prøvd akupunktur? Jeg var så heldig og hadde en fastlege som også kunne sette nåler. Jeg kan anbefale det på det sterkeste. Jeg hadde null tro på det, hvordan skal noen nåler her og der hjelpe mot menssmerter? Men var litt desperat, så legen fikk lov til å stikke meg.

Mensen ble en helt ny opplevelse med mye mindre smerter. Jeg hadde så vondt tidligere så ble svimmel da jeg gikk osv pga pustet knapt.

Så hvis akupunktur ikke er prøvd ut, gi det et forsøk!!! Ellers varme på magen/rygg hjalp litt. Hvis man ringer og forklarer hvor ille det er, er det mange som klarer og presse deg inn så du får behandling i dag :)

Har ikke prøvd det selv, men både mamma og mi søster har fått akupunktur behandlinger mot forskjellige smerter og det hjalp veldig på de begge to :) :)

Har du vært utredet for om det er en grunn til de sterke smertene?
F.eks. Endometriose e.l.

Med mindre du prøver å bli gravid så hadde jeg prøvd å bytte prevansjon, eventuelt tatt p-piller og hoppet over mensen.

Jeg har alltid hatt sterke menssmerter, men det der høres ut som et rent helvete.

Jeg vil anbefale deg å kontakte lege og få time til spesialist i kvinnesykdommer/gynekolog.
Det er ikke normalt å ha så sterke smerter uten at det ligger noe annet til grunn for det.
Her du feks cyster som irriterer? Kan du ha en infeksjon eller får du en infeksjon i underlivet under mens som gjør det så uutholdelig?
Du bør få en grundig undersøkelse om så bare for å utelukke andre problemer å ta det derifra.

Jeg ble anbefalt spiral mot mine menssmerter og får den sterkeste dosen Naproxen på resept ved behov.

Høres ut som mine menssmerter. De også kjentes ut som en eneste lang pinefull rie, bare at fødselsriene var ingenting i forhold. Pleide også å kaste opp og besvime av smertene. Fikk en smertestillende av legen som heter Cataflam. Har fått et nytt liv etter det.
Håper du finner noe som virker for deg. Er helt forferdelig grusomt å ha det sånn!!!

Back
Topp