Ekstremt sliten i andre trimester

Millyy

Betatt av forumet
Novemberlykke2024❤️
Hei,

flere som er skikkelig slitne i 2. trimester? Jeg er helt kjørt, føles nesten som jeg har influensa. Kroppen dunker og er så kraftløs. Forrige svangerskap var jeg så full av energi i andre trimester, så hadde håpet at energien ville komme tilbake når kvalmen ga seg denne gangen også..

Jeg spiser normalt, tar tilskudd (også jern), beveger meg/lett trening. Men er altså så sliten.

Kan legge til at det har vært krevende siste 12 mnd med flere IVF-forsøk, MA rett før jul og så mistet jeg faren min nå for noen uker siden - så kanskje jeg bare må sette det på kvota «livet», og anerkjenne at kroppen og hodet er sliten etter lang tid med fysiske og mentale påkjenninger?
 
Hei,

flere som er skikkelig slitne i 2. trimester? Jeg er helt kjørt, føles nesten som jeg har influensa. Kroppen dunker og er så kraftløs. Forrige svangerskap var jeg så full av energi i andre trimester, så hadde håpet at energien ville komme tilbake når kvalmen ga seg denne gangen også..

Jeg spiser normalt, tar tilskudd (også jern), beveger meg/lett trening. Men er altså så sliten.

Kan legge til at det har vært krevende siste 12 mnd med flere IVF-forsøk, MA rett før jul og så mistet jeg faren min nå for noen uker siden - så kanskje jeg bare må sette det på kvota «livet», og anerkjenne at kroppen og hodet er sliten etter lang tid med fysiske og mentale påkjenninger?
Jeg er også veldig sliten! Husker også fra forrige gang at det liksom gikk litt over etterhvert… men det har ikke skjedd enda..

Høres ut som livet absolutt kan ha litt skylden! :Heartpink Tenker at det er forståelig at kroppen og hodet er sliten!:Heartpink

Prøv å vær god mot deg selv og slapp litt ekstra av når du kan! :joyful:
 
Kjenner på endel slitenhet, litt bedre nå i uke 20, men jobber heldigvis bare 50%, jobber i helsevesenet og det er mye gåing og trapper som er slitsomt i seg selv.
 
2.trimester har alltid vært en stor skuffelse for meg, da alle snakker om det overskuddet man plutselig får! Har ikke sett snurten av det i noen av de tre svangerskapene:dead:

Men det høres ut som at du har hatt et skikkelig tøft år for både kropp og sinn! Ikke rart kroppen gir beskjed:Heartred Kondolerer, leit å høre om faren din! :Heartred
 
Ikke mye energi her heller. Bruker store deler av dagen til hvile og samle energi til hverdagen.
Gjør jeg for mye sier kroppen klart i fra.
Hadde håpet på mere energi her også, men viktigere å lytte til kroppen.
 
Jeg ble full av energi i begynnelsen av andre trimester, men det varte bare i noen uker. Så begynte jeg å gå veldig opp og ned i formen. Noen dager er jeg utrolig trøtt, tung og tom for energi, og trenger å sove en del på dagen. Andre dager er jeg plutselig i relativt god form igjen.

Nå har jeg en kronisk sykdom i tillegg da, så det er vanskelig å vite hva som skyldes graviditeten og hva som skyldes sykdommen.
 
Jeg er også tom for energi nå. Trøtt og sliten hele tiden. Jobber kun 20% for tiden pga stående arbeid.. presset meg nok litt for mye en periode da jeg jobbet mye overtid..
 
Takk for alle svar! Virker som vi er flere som sliter med energinivået :Heartred ta vare på kroppen :Heartred
 
Back
Topp