Ekstremt sår stump

mkrago

Elsker forumet
Lille gutten min er 3 mnd og går på antibiotika mot ørebetennelse. Han måtte bytte antibiotika etter noen dager pga allergi og har derfor gått på antibiotika i nesten 2 uker. Han er så utrolig dårlig i magen, løs nesten etsende avføring. Jeg bytter bleie med en gang jeg merker at det trengs, smører med zinksalve, lar han ligge med rompa bar, vasker med vann og mesoft og ikke våtservietter, men han er utrolig sår alikevell. Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Det er tydelig at han har vondt, gråt hver gang jeg skal skifte på han.
 
Lille gutten min er 3 mnd og går på antibiotika mot ørebetennelse. Han måtte bytte antibiotika etter noen dager pga allergi og har derfor gått på antibiotika i nesten 2 uker. Han er så utrolig dårlig i magen, løs nesten etsende avføring. Jeg bytter bleie med en gang jeg merker at det trengs, smører med zinksalve, lar han ligge med rompa bar, vasker med vann og mesoft og ikke våtservietter, men han er utrolig sår alikevell. Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Det er tydelig at han har vondt, gråt hver gang jeg skal skifte på han.
Hei! Det er helt klart vondt med sår stump og løs mage. Antibiotikabruk kan i noen tilfeller føre til soppinfeksjon, eks. i bleieområdet. Dersom det er tilfelle din sønns tilfelle, vil det ikke ha effekt med zinksalve. Zinksalve er godt for å beskytte mot etsende avføring. Det finnes også flere lignende typer salver på apoteket som kan ha godt effekt. Jeg vil råde deg til å oppsøke helsestasjonen for å få vurdert om bleieutslettet kan være en soppinfeksjon. Dersom det skulle være tilfelle, vil det være riktig å bruke en soppsalve for å få til bedring. Hilsen Elin
 
Prø
Lille gutten min er 3 mnd og går på antibiotika mot ørebetennelse. Han måtte bytte antibiotika etter noen dager pga allergi og har derfor gått på antibiotika i nesten 2 uker. Han er så utrolig dårlig i magen, løs nesten etsende avføring. Jeg bytter bleie med en gang jeg merker at det trengs, smører med zinksalve, lar han ligge med rompa bar, vasker med vann og mesoft og ikke våtservietter, men han er utrolig sår alikevell. Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Det er tydelig at han har vondt, gråt hver gang jeg skal skifte på han.

Prøv potetmel, det er det som har fungert best dersom mine har hatt slik avføring.
 
Prø


Prøv potetmel, det er det som har fungert best dersom mine har hatt slik avføring.
Hei!
Det er helt klart vondt for barnet med sår stump. Bra at du er så observant med å skifte bleie og lufte. Antibiotikabehandling an noen ganger forårsake soppinfeksjon i bleieregionen. Det arter seg som rød med små blemmer. Sinksalve kan lindre ved at det legger seg som en hinne og beskytter mot urin og avføring. For at det skal bli bra, er det ofte nødvendig å bruke soppsalve. Jeg vil råde deg til å la noen på helsestasjonen se på dette, for å avgjøre om det kan dreie seg om en soppinfeksjon eller ei. Da vil du også få råd om hvilken behandling som egner seg best. Et utslett bør alltid sees før en kan konkludere. Rett behandling, gir som regel rask effekt. Hilsen Elin
 
Vi brukte inotynol og det var mye bedre etter en dag og helt fint etter godt under en uke. Og det var ikke utslett bare ekstremt rød og sår stump. Ikke åpne sår, ikke blemmer bare rød og irritert stump.
 
Inotyol ja. Den er super på ekstremt såre stumper. Bephanten skal visst også være fin. Men ville prøvd inotyol først :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Back
Topp