Ekstremt mye gulping!!

E

eLLe*meLLe

Guest
Skifter ørten bodier og gulpekluter til dagen, samt klær til meg selv. Han her gulper vanvittig mye, og han ammer mye så jeg tror han får i seg for mye mat. Men hvordan kan jeg regulere dette? Kan jo ikke "nekte" han mat når han tydelig er sulten. Andre med gulpebarn?
 
Ja!! Har en gutt på 4uker som gulper ekstremt mye. Jeg har snakket med helsesøster om det, for jeg føler at all maten kommer opp igjen etter hveert måltid. Men har veid han hver uke nå og han legger godt på seg. Derfor er ikke helsesøster bekymret. Så her går det i mange skift og gulpekluter hver dag. En ting jeg har blitt litt mere bevisst på er å la han ta pauser. Når han sovner så tar jeg ut puppen så han ikke får melk i munnen samtidlig. Og hvis jeg merker at han sluker så tar vi en rape/gulpe pause underveis.
 
Har ei som gulper jeg og. Og kunne ha skifta hundre bodyer om dagen.. Det gjør jeg ikke, for noen ganger kommer det bare litt som jeg rekker å tørke unna med klut. Og noen små våte flekker skifter jeg ikke for, de tørker jo. Men; jeg har funnet ut at det hjelper å ta pause mellom første og andre pupp, og evt ta pause i måltidet. Blir mest gulp de gangene utdrivningsrefleksen min er kraftig og hun er glupsk. Da sluker hun mye luft samtidig, og da gulper hun mest. Og så leste jeg et triks om at de bør helles litt mot deres høyre side etter måltid, for da renner melka den letteste veien mot magen, og det kommer ikke så lett opp mot spiserøret igjen. Jeg synes det hjelper å ha henne ganske oppreist på mitt bryst og med hennes ansikt vendt utover etter mat. Og så er det viktig at de får rapt!
 
Hvorfor bruker dere ikke slike gulpesmekker? :) For eksempel  de som de selger på name it i alle slags søte farger og mønster til 30,- Så slipper en å skifte body ørten ganger til dagen :)
 
Han her også legger godt på seg og helsesøster mener han overspiser. Men takk for gode tips, det skal prøves :)
 


Nesly skrev:
Hvorfor bruker dere ikke slike gulpesmekker? :) For eksempel  de som de selger på name it i alle slags søte farger og mønster til 30,- Så slipper en å skifte body ørten ganger til dagen :)


skullle si det samme,... kjøp smikker  spise eller gulpe smikker....som har plastlag under da blir kun den våt og ikke bodyen...
 
Joda, jeg har kjøpt sånne smekker på nameit. Men jeg synes de blir klumpete under haka hennes, og den er i veien når hun skal spise... Dessuten gulper hun mest når jeg holder henne opp for rap, og da er det kluten som henger på skuldra mi, og hennes mage som får det meste... I dag har hun gulpet mer igjen, men vekta fyker i været så er ikke bekymret med tanke på vektoppgang iallefall.
 
Vi sliter også litt med overspising og monstergulping. Har fått samme beskjed som dere av Helsesøster, så lenge han legger på seg så er det ikke noe å bekymre seg for.
 
Hjelper ikke med smekker her, bare i veien. Er som regel armer og mage som dekkes av gulp her.
 


eLLe*meLLe skrev:
Hjelper ikke med smekker her, bare i veien. Er som regel armer og mage som dekkes av gulp her






hva med å bruke sånn smekke m armer?
 
har også en sprutgulper, men han går fint opp i vekt trøster meg med att på storesøster ga det seg rundt 1års alder!!!!! hehe, her hjelper ikke de siklesmykkene fra nameit, da det kommer STORE mengder
 
lillefrøken her gulper også en del.. skikkelig plagsomt... Hun svelger MYE luft når hun spiser og er ikke alltid like flink til å rape.. Håper det ikke står på så lenge..
 
leste i boken vi fikk på sykehuset eller helsestasjonen at hvis barnet ammer og hvis barnet får ligge lenge og får i seg den siste melken, der vitaminene er kan gulpingen reduseres, men ikke vet jeg ...
 
Funker vel bare når man at akkurat nok melk til barnet. Jeg har nesten en pupp for mye. Merker det på mengden gulp som kommer opp. Jeg tror kanskje Neah har funnet ut at så store gulp er ekle, både på vei ut og over hele seg, for nå slutter hun å spise av seg selv før det er "tomt", så jeg pumper noen ganger hele 100 ml fra det ene brystet rett etter måltid, og hum spiser rundt 125... Er det hun tar i flaske i hvertfall. Spiser ikke noe mer selv om flasken er fullere.
 
Back
Topp