Ekstremt kvalm i svangerskapet??

• Trådstarter Trådstarter Moderator Nora
  • Opprettet Opprettet
Endelig begynner man å sette litt fokus på dette! Det er ikke så lett å få forståelse for dette.
Spis litt kjeks, drikk te og tygg litt ingefær er vanlig for oss med denne sykdommen å høre. Det kommer fra både lege, jordmødre og private personer! Så jeg blir så glad når det skrives om og opplyser om dette :)
Det trengs for dette er utrolig vanskelig å leve med i de månedene og det tar på veldig psykisk. Det er en lettelse når man blir lagt inn for å få hjelp. Ligge på et mørkt rom helt i ro og i fred fra "gode" råd ;)

Ingen erfaring, men syns så utrolig synd på dem som må slite seg gjennom svangerskapet på den måten!
Tenker jo sjøl på hvordan jeg føler meg når jeg har farrang.. Tror psyken min hadde kollapset!!

Det er til tider depprimerende..spess hviss du har barn fra før som du ikke klarer å gjøre noen ting med pga den intense kvalmen og spyingen som alldri tar pause:'(

Ja. Tok av med 8 kg med nr en. Og nr to tok jeg av 12 kg. Spydde av alt og fikk minimalt i meg. Men hs mente jeg hadde nok å ta av, dermed ble jeg ikke innlagt eller noe sånt.

Det er til tider depprimerende..spess hviss du har barn fra før som du ikke klarer å gjøre noen ting med pga den intense kvalmen og spyingen som alldri tar pause:'(
Ja det er det værste. Føler jeg mistet litt kontakten med eldste pga dette svangerskapet.

Grøss!!!! Var begge svangerskapene like ille?
Ja blei innlagt med nr 4 og fikk zofran med nr 5....jeg ville ikke ha flere barn men nå sviktet prev å abort er ikke noe alternativ.
Har fått termin midt i siloslåtten å er stressa i tillegg:-(
Tvansspiser for å unngå innleggelse,gleeder meg virkeligt til kvalmen er over å jeg begynner å kjenne liv♡
Det verste er den dårlige samvittigheten jeg har for han på 5:'(

Ja, jeg hadde hyperemesis - ble sykemeldt 50% da jeg kom tilbake fra ferie i uke 7 eller så, 100% sykemeldt to uker senere, og var helt slått ut til jeg fikk kvalmestillende (Afipran) fra uke 14 og til kvalmen ga seg rundt 7. måned...
Noe av det verste jeg har vært med på.
Tenk på hvor dårlig du blir av spysjuken - og gang det med uke etter uke, måned etter måned...
Jeg ble heldigvis mye bedre av medisinen, slik at jeg kunne holde på næring og bevege meg utendørs uten å spy av alle luktene.

Jupp gikk ned 11kg men ble ikke lagt inn eller noe ble bare ekstra følgt oppp. Var ille helt fra uke 4 til jeg var 6mnd på vei da var det borte heldigvis varte det ikke hele svangerskapet.

Back
Topp