Ekstremt klengete kjæledyr

LizzieBennet

Flørter med forumet
♡ Babymais2026 ♡
Har noen erfaring med at kjæledyr blir ekstremt klengete under graviditet?

Jeg har to katter på 6 år, og jeg venter min første. Så dette er første gang de er nær en gravidmage.

De har pleid å være kosete innimellom, men kun når de føler for det. Og ikke noe system i hvor mye/ofte.

Hun som vanligvis vil holde avstand (født ute på søppelfylling, med villkatt som mor) skriker nesten daglig, for å løpe inn i en leketunell. Da skal jeg ta den opp i sofaen, og kose med henne "uten vitner". Jeg skal helst ha en hånd på min mage, og en på hennes.
Han andre har alltid vært kosete innimellom, men han har vært ekstrem de siste 6-7 ukene.
Jeg er nå 10+1. Siden 3+5 (to dager før bekreftende blodprøve) har han vært ekstremt klengete nesten hver eneste dag. Når jeg sitter i sofaen kommer han løpende for å ligge på og kose med magen, imens han maler som et uvær.
Han har ingen problemer med å tråkke på pupper og armer. Men er ekstremt forsiktig når han legger seg på magen.
I kveld er vi oppe i 4 runder!

Ja, det er absolutt er greie. Hatt hunder med alle mine tre, og selv om det er 8 år siden sist, er min 10 år gamle pomeranian like klengete nå som den gangen. Hun er også veldig beskyttende, noe som er nytt med denne graviditeten. Nå har vi riktig nok en golden retriever valp på 4 mnd som kan være veldig leken og dermed slitsom i hennes øyne. Det gjør henne kanskje litt ekstra beskyttende:laughing025

Har noen erfaring med at kjæledyr blir ekstremt klengete under graviditet?

Jeg har to katter på 6 år, og jeg venter min første. Så dette er første gang de er nær en gravidmage.

De har pleid å være kosete innimellom, men kun når de føler for det. Og ikke noe system i hvor mye/ofte.

Hun som vanligvis vil holde avstand (født ute på søppelfylling, med villkatt som mor) skriker nesten daglig, for å løpe inn i en leketunell. Da skal jeg ta den opp i sofaen, og kose med henne "uten vitner". Jeg skal helst ha en hånd på min mage, og en på hennes.
Han andre har alltid vært kosete innimellom, men han har vært ekstrem de siste 6-7 ukene.
Jeg er nå 10+1. Siden 3+5 (to dager før bekreftende blodprøve) har han vært ekstremt klengete nesten hver eneste dag. Når jeg sitter i sofaen kommer han løpende for å ligge på og kose med magen, imens han maler som et uvær.
Han har ingen problemer med å tråkke på pupper og armer. Men er ekstremt forsiktig når han legger seg på magen.
I kveld er vi oppe i 4 runder!
Det er sånn her og. Jeg er 10+4.
Både hunden og katten vil være i nærheten av meg helst hele tiden. Da jeg var en uke i Spania hadde bikkja visstnok vært helt umulig å ha med å gjøre hjemme. Mannen fortalte at han enten lå i gangen og ventet på meg. Og han markerte inne nesten over alt. Så fort jeg kom hjem, var han englebarn igjen og følger meg overalt. Ingen markering. Blir spennende når jeg reiser bort i helgen igjen. Katta er egentlig seg sjøl, han er mye ute, men når han er inne så følger han meg overalt og så fort jeg setter meg ned et sted, skal han ligge på fanget og kose. :love017

Samme her! Vi har en katt på 8 år som bare skal ligge hos meg for tiden! Til vanlig vil han bare ligge hos mannen, for han er så svær at mitt fang blir for lite, men nå eksisterer ikke mannen min :laughing002

Var helt likt for 5 år siden, da fikk han også være på soverommet (sluttet med det litt før første kom) og da kan han og la seg med meg hver kveld, koste litt med meg og magen før han la seg beskyttende i fotenden. De vet hva som skjer ^^

Når noen går inn for at den første lyden som skal kjennes igjen, er lyden av motoren hans

Vedlegg

• Screenshot_2025-11-17-19-58-40-224_com.miui.gallery-edit.jpg
    Screenshot_2025-11-17-19-58-40-224_com.miui.gallery-edit.jpg
    115,5 KB · Visninger: 2
  • Screenshot_2025-11-17-19-58-25-025_com.miui.gallery-edit.jpg
    Screenshot_2025-11-17-19-58-25-025_com.miui.gallery-edit.jpg
    129,1 KB · Visninger: 2
  • Screenshot_2025-11-17-19-58-09-848_com.miui.gallery-edit.jpg
    Screenshot_2025-11-17-19-58-09-848_com.miui.gallery-edit.jpg
    168,5 KB · Visninger: 2
Back
Topp