Ekstremt hormonell!!!

Craver_vannmelon_igjen

Forelsket i forumet
Julegavene 2019
De siste to ukene har hormonene virkelig bare skutt i været! Er nå 36 uker på vei, og svangerskapet har ikke vært noen dans på roser, men disse hormonene gjør det virkelig enda verre! Og ikke bare for meg. Jeg sitter nå i bilen og griner fordi kona ikke kommenterte hvor flink jeg hadde vært som hang opp en taklampe i dag, selv om hun sa at lampa var fin. Jeg ble rasende, begynte å hylgrine og dro min vei! Og jeg klarer ikke å kontrollere det. Det er riktignok første gang jeg har blitt sint, for vanligvis begynner jeg bare å hylgrine. Dette er slitsomt for begge parter, og ikke en koselig slutt på svangerskapet.... Hvordan skal dette gå?
 
[emoji23] Sorry for at jeg ler.

Men på en annen side skjønner jeg deg så utrolig godt!! Jeg klikka på samboeren fordi han hang opp håndkle feil vei [emoji85] Vi har hatt våre perioder vi å. Han er minst like hormonell som meg omtrent. Han er heldigvis flink på å si unnskyld etter en stund. Etter han stakk kom han fort tilbake med roser. Viktig at man innser at det går over, at det er mye forandringer i kroppen en liten stund. Men det er klart det setter forholde på prøve.
 
Skjønner deg veldig godt :(

Har hatt sånne hormonelle utbrudd jeg også hvor jeg ikke helt forstår hvorfor jeg reagerer som jeg gjør.
Enten med sinne eller gråt, det er ikke lett men det vil jo gå over :Heartred
 
Du er ikke alene. Er veldig lett å få sint om dagene, og får plutselig lyst å gråte for ingenting :/ Mannen er begynt å bare overse, går som regel fort over..
 
Jeg vet ikke hva det er, men jeg har følt meg så nedstemt de siste dagene. Nesten depresiv!

Føler at alt er negativt og svart! Livet er meningsløst osv..

Det bekymrer meg at dette kommer nå en uke før fødsel. Kanskje jeg kommer til å gå rett inn i en svær depresjon :(
 
Jeg vet ikke hva det er, men jeg har følt meg så nedstemt de siste dagene. Nesten depresiv!

Føler at alt er negativt og svart! Livet er meningsløst osv..

Det bekymrer meg at dette kommer nå en uke før fødsel. Kanskje jeg kommer til å gå rett inn i en svær depresjon :(

Det tror jeg ikke du trenger å være redd for. Jeg har det helt likt, men legen på sykehuset sa det er veldig vanlig, og det gjør oss ikke til dårlige mødre av den grunn. Nå er vi trøtt og lei, men når babyen kommer forsvinner plagene, og stort sett de negative følelsene også.
 
Det tror jeg ikke du trenger å være redd for. Jeg har det helt likt, men legen på sykehuset sa det er veldig vanlig, og det gjør oss ikke til dårlige mødre av den grunn. Nå er vi trøtt og lei, men når babyen kommer forsvinner plagene, og stort sett de negative følelsene også.

Men jeg har ingen plager, er ikke trøtt og er ikke lei... Bare rett og slett nedstemt :(

Føler meg som jeg kan gjøre rett før mensen, skikkelig pms deppa
 
Tusen takk for svar folkens! Hjelper å vite at jeg ikke er eneste. Dro hjem etter et par timer, sa unnskyld og gråt masse. Ble møtt med all verdens sympati og forståelse av kona, så da gråt jeg enda litt mer hehe.

Så bra. Det var godt å høre. Det er så deilig å bli "forstått" når man er hormonell. [emoji173]️ vi får holde ut litt til.
(Men man fortsetter jo å være litt i tåka og hormonell under ammetiden, men men sånn er det jo og du er ikke alene) [emoji254][emoji885][emoji1328]
 
Men jeg har ingen plager, er ikke trøtt og er ikke lei... Bare rett og slett nedstemt :(

Føler meg som jeg kan gjøre rett før mensen, skikkelig pms deppa

Hvilke uke er du i nå da?
Kroppen min har hver fjerde uke hatt alle mensensymptomer bortsett fra blødning, så jeg kjenner veldig godt hvilken uke jeg skulle hatt mensen i fordi jeg er ekstra følsom og hormonell. Dessuten så gir kroppen deg en hormonboost nå på slutten for å forberede melkeproduksjon, og det kan virkelig sette følelsene på hodet lærte jeg i dag. Jeg tror i hvertfall ikke at du har noe å bekymre deg for, og uansett, så er du hvertfall bevisst på det, og kan oppsøke hjelp raskt hvis ikke det gir seg noen dager etter fødselen. Ikke bli redd hvis det tar litt tid før følelsene for babyen kommer heller. Det og er helt normalt, og de kommer gjerne sammen med melkeproduksjonen når den kommer i gang.
 
Men jeg har ingen plager, er ikke trøtt og er ikke lei... Bare rett og slett nedstemt :(

Føler meg som jeg kan gjøre rett før mensen, skikkelig pms deppa
Er nok hormoner, slik som det er rett før mensen. Har hatt dager hvor jeg har vært langt nede også, men depresjon er litt mer en nedstemthet.

Men om du bekymrer deg over at det er depresjon så må jo du ta kontakt med lege eller JM.
 
Hvilke uke er du i nå da?
Kroppen min har hver fjerde uke hatt alle mensensymptomer bortsett fra blødning, så jeg kjenner veldig godt hvilken uke jeg skulle hatt mensen i fordi jeg er ekstra følsom og hormonell. Dessuten så gir kroppen deg en hormonboost nå på slutten for å forberede melkeproduksjon, og det kan virkelig sette følelsene på hodet lærte jeg i dag. Jeg tror i hvertfall ikke at du har noe å bekymre deg for, og uansett, så er du hvertfall bevisst på det, og kan oppsøke hjelp raskt hvis ikke det gir seg noen dager etter fødselen. Ikke bli redd hvis det tar litt tid før følelsene for babyen kommer heller. Det og er helt normalt, og de kommer gjerne sammen med melkeproduksjonen når den kommer i gang.

38 + 4 Skal ta ks om 7 dager nøyaktig.

Puppene driver og verker fælt også, så jeg håper det bare er hormoner! Jeg tror det bare er hormoner, for så nedstemt som jeg er nå, at verden bare er svart får jeg kun i forbindelse med pms og det er jo hormoner.
Får jaggu håpe det går over snart! :)
 
Er nok hormoner, slik som det er rett før mensen. Har hatt dager hvor jeg har vært langt nede også, men depresjon er litt mer en nedstemthet.

Men om du bekymrer deg over at det er depresjon så må jo du ta kontakt med lege eller JM.

Jeg kan snakke med legen om det på torsdag.

I går gikk jeg og gråt hele turen i skogen med hundene fordi jeg forestilte meg at div folk i familien døde... Heeeelt urasjonell tankegang, der jeg ble gående å forestille meg det ene tragiske scenarioet etter det andre. Var liksom ikke måte på...

Skikkelig pms trist er jeg. Håper inderlig det snart gir seg, ellers blir jeg bekymret for tiden fremover
 
38 + 4 Skal ta ks om 7 dager nøyaktig.

Puppene driver og verker fælt også, så jeg håper det bare er hormoner! Jeg tror det bare er hormoner, for så nedstemt som jeg er nå, at verden bare er svart får jeg kun i forbindelse med pms og det er jo hormoner.
Får jaggu håpe det går over snart! :)

Tipper det går over om 7-8 dager :) amming og nærkontakt med babyen gjør at kroppen skiller ut oksytocin, og det er kjærlighetshormonet.
 
De siste to ukene har hormonene virkelig bare skutt i været! Er nå 36 uker på vei, og svangerskapet har ikke vært noen dans på roser, men disse hormonene gjør det virkelig enda verre! Og ikke bare for meg. Jeg sitter nå i bilen og griner fordi kona ikke kommenterte hvor flink jeg hadde vært som hang opp en taklampe i dag, selv om hun sa at lampa var fin. Jeg ble rasende, begynte å hylgrine og dro min vei! Og jeg klarer ikke å kontrollere det. Det er riktignok første gang jeg har blitt sint, for vanligvis begynner jeg bare å hylgrine. Dette er slitsomt for begge parter, og ikke en koselig slutt på svangerskapet.... Hvordan skal dette gå?

Samme her! Og det som jeg syns er virkelig fælt er når det går utover storebroren [emoji22] Er nesten på gråten når jeg tenker på det. Han er bare to år og forstår det jo ikke. Samboeren syns ikke det er noe gøy heller, men han forstår i alle fall hva det kommer av..
Snart er vi ferdige, som alle dere sier [emoji5] Og kan bekrefte at ting føles helt annerledes etter fødselen. Andre hormoner som tar over da (stort sett i alle fall, tror jeg) og det merkes!
 
Back
Topp