Ekstreme smerter nederst i magen

Chrina89

Forelsket i forumet
Oktoberfruene 2018
I dag har jeg hatt ekstreme smerter nederst i magen. Jeg jobber som lærer for 3.trinn og midt i naturfagstimen klarte jeg ikke å stå mer. Jeg måtte sette meg ned og det var helt jævlig å reise seg opp igjen. Det gjorde vondt å hoste, nyse, le og strekke meg. Har aldri opplevd å ha så vondt tror jeg, det var helt forferdelig! Det ble litt bedre etterhvert, men det varte i flere timer. Er det noen som har hatt noe lignende? Er det det som kalles ligamentsmerter? Eller er det noe jeg bør være bekymret for?

Jeg fikk veldig vondt etter et feilløft, og det varte ved hele ettermiddagen. Gikk over etterhvert. Det kan være ligamentsmerter du har uten at jeg skal være for skråsikker. Jeg ville tatt en tur til legen dersom det ikke gir seg. Det skal joniske være vedvarende kjempevondt.

Jeg fikk veldig vondt etter et feilløft, og det varte ved hele ettermiddagen. Gikk over etterhvert. Det kan være ligamentsmerter du har uten at jeg skal være for skråsikker. Jeg ville tatt en tur til legen dersom det ikke gir seg. Det skal joniske være vedvarende kjempevondt.

Takk for svar! Tror jeg må ta en telefon til legen i morgen hvis det ikke gir seg. De siste timenen å har det ikke vært vondt, men det kjennes ut som om jeg er støl nederst i magen. Nå er det nesten helt borte. Men de voldsomme smertene satt nok i to-tre timer..

Høres nesten ut som meg, men jeg har bekkenløsning å skylde på. Men ta en tur til legen uansett. Bedre føre var

Ligamentsmerter er ilinger/stikkinger...men det varer bare kort av gangen. Har du mye vondt, så sjekk med legen! God bedring :-)

Du har sikkert forstrekt deg eller noe, og det er jo et godt tegn at det ikke er så vondt lengre. Det skulle forresten stå " det skal jo ikke være vedvarende kjempevondt" i slutten av svaret mitt i stad! ;)

Du har sikkert forstrekt deg eller noe, og det er jo et godt tegn at det ikke er så vondt lengre. Det skulle forresten stå " det skal jo ikke være vedvarende kjempevondt" i slutten av svaret mitt i stad! ;)
Håper det er noe jeg har strekt, og at det ikke kommer tilbake :)

Huff! Men har man vondt nederst i magen ved bekkenløsning? Trodde det var litt lenger ned..
Ligget helt nederst i magen og i skambeinet hos meg. Kjennes ofte ut som mageknip synes jeg. Jento har det i allefall bra. :) vært på ul etter smertene begynte.

Ligget helt nederst i magen og i skambeinet hos meg. Kjennes ofte ut som mageknip synes jeg. Jento har det i allefall bra. :) vært på ul etter smertene begynte.
Det hørtes ganske likt ut, ja. Håper for guds skyld at jeg ikke får bekkenløsning hvertfall. Jeg har håp om å gå i jobb hele veien ut :)

Det hørtes ganske likt ut, ja. Håper for guds skyld at jeg ikke får bekkenløsning hvertfall. Jeg har håp om å gå i jobb hele veien ut :)
Hadde jeg også :( men men. Varer ikke evig :) ;)

Når jeg var gravid hadde jeg sånne smerter du beskriver i en ukes tid. Gjorde ikke annet enn å sove for å slippe å "oppleve" de. Nå i ettertid kan jeg sammenligne de med rier egentlig. Dro til legen, men siden det var såpass tidlig var det lite de kunne gjøre. De utelukket bare graviditet utenfor livmor. Jeg var helt sikker på at jeg skulle miste. Hadde en intens runde natta den dagen jeg var hos legen og så gikk det fint resten av svangerskapet. Årsaken må vel ha vært at ligamentsmerter som er nevnt ovenfor her. Hold ut :)

Når jeg var gravid hadde jeg sånne smerter du beskriver i en ukes tid. Gjorde ikke annet enn å sove for å slippe å "oppleve" de. Nå i ettertid kan jeg sammenligne de med rier egentlig. Dro til legen, men siden det var såpass tidlig var det lite de kunne gjøre. De utelukket bare graviditet utenfor livmor. Jeg var helt sikker på at jeg skulle miste. Hadde en intens runde natta den dagen jeg var hos legen og så gikk det fint resten av svangerskapet. Årsaken må vel ha vært at ligamentsmerter som er nevnt ovenfor her. Hold ut :)
En uke? Trodde jo jeg skulle falle sammen i dag! Jaja, bedre enn noen måneder da :) Hadde du det lenge av gangen eller av og på i korte omganger?

Jeg ville tatt en tlf til legen i morgen, så vurderer de om de synes du skal komme inn eller ikke. Litt vondter er vanlig, men så ekstreme smerter kan være greit å forhøre seg om selv om det ikke trenger å bety at noe er galt!:)

Jeg ville tatt en tlf til legen i morgen, så vurderer de om de synes du skal komme inn eller ikke. Litt vondter er vanlig, men så ekstreme smerter kan være greit å forhøre seg om selv om det ikke trenger å bety at noe er galt!:)
Tror nok jeg skal ringe legen i morgen bare for å høre hva de tenker, ja :)

En uke? Trodde jo jeg skulle falle sammen i dag! Jaja, bedre enn noen måneder da :) Hadde du det lenge av gangen eller av og på i korte omganger?
De varte i kanskje sånn typ 10-20 min og kom i omganger. Kunne gå en times tid mellom gangene :/ håper du slipper å ha det sånn. Men resten av svangerskapet var upåklagelig da :D

Uff, høres ikke godt ut!
Snakket med legen idag?
I dag tidlig kjentes det ut som om jeg var litt støl nederst i magen. Men det gikk fort over og etter det har jeg rett og slett glemt det, derfor har jeg ikke snakket med legen. Hvis jeg kjenner den "stølheten" igjen eller får vondt, så kommer jeg til å ringe med en gang. Men skal på sykehuset på tirsdag, så spør han hvis jeg ikke har snakket med legen før det :)

Back
Topp