Ekstreme smerter øverst i magen.. Hva kan det være?

Stine2405

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg er i uke 27+1. Får eeekstreme smerter øverst i magen, spesielt om natten. Disse smertene er rett under ribbeina(mellom ribbeina).. Er sånn stikkende følelse, nesten som om noen roter i magen min med en nål.

Det kommer som sagt spesielt om natten, (siste 3 nettene).. Men jg kan kjenne det litt nå om dagen også. Men ikke slik at det plager meg.
Når det skjer om natten får jg nesten ikke puste, gjør spesielt vondt når jeg puster inn....

Noen som vet hva dette kan være? ..

Jeg har det akkurat sånn selv om dagen, skal til legen på fredag og tenkte å ta det med han da for det er helt j*** vondt! Blir ofte bare sittende å krype meg sammen...

Jeg har også hatt dette innimellom, særlig når jeg legger meg ned på kvelden de siste ukene. Det kjennes ut som det er under ribbeinet. Jeg ringte jm, fikk beskjed om at det bare var nerver eller noe som lå i klem:/

Kan være dere har sur mage.. prøv feks samarin eller sånne sugetabletter mot halsbrann

En skal være litt obs på smerter i magen ved ribbena, det kan være tegn på svangerskapsforgiftning. Men det kan jo være at man er sår også.

Det kan være det er syre...Syre bak ribbeina har jeg og...og det kan gjøre utrolig vondt!! Lukkemekanismen fungerer ganske bra og det kommer ikke som halsbrann liksom... Det er som regel verst på natten og... 

Heihei:)

Tror ikke det er noe å bekymre seg over.

Både jeg og venninnen min har hatt det masse, og hos oss, som det høres ut det er hos det også, er det magesekk/tarmer osv som nå er presset høyt oppe og får mindre plass. Under grviditeten er det enkelte ting du kan reagere mer på som gir smerter/knipsmerter som kjennes kjempevondt ut. Jeg får det om jeg spiser hvit fisk (spes i torskefamilien) og mye hvete....

Bare prøve seg frem;) Hos meg går det over i løpet av natten når fordøylesen får jobbet godt i fred og ro:)

Back
Topp