Ekstreme ligamentsmerter

Bkno9959910

Andre møte med forumet
Lurer på om noen fler har erfaring med dette. Har hatt så utrolig vondt på høyre siden av magen/livmor i snart 2 dager. Var så ille i går at jeg dro på legevakten og fikk heldigvis bekreftelse på at alt var bra med baby og han mente det måtte være muskelstrekk eller noe. Akkurat det kjenner jeg at det ihvertfall ikke er, men etter å ha lest en del om ligamentsmerter er jeg ganske sikker på det er det. Og det ble muligens verre fordi jeg trente og kjente noen murringer, men fortsatte med trening og tenkte bare at litt bevegelse er sikkert bra. Det var riktignok ikke noe hard trening, men mulig jeg fikk litt mer strekk i kroppen/magen enn det jeg burde. Har ihvertfall hatt noen veldig intense smerter som kommer i bølger, men de er mer tilstede enn ikke. Og så gjør det så vondt at jeg blir svimmel når jeg kjenner babyen sparker/beveger seg i det området. Veldig glad for å kjenne så mye liv, men det gjør bare så utrolig vondt. Jeg har ikke noen tegn til blødninger, og jeg var på OUL for bare noen dager siden hvor alt var bra. Så jeg er ikke så bekymret for babyen og at det er noe galt, jeg er bare veldig redd for hvor lenge disse smertene kan herje. Har prøvd å ta litt Paracet som overhodet ikke hjelper. Fikk paralgin forte på legevakten, men vil ikke ta det med mindre det blir så ille at det ikke går å holde ut lenger. Hører de fleste bare har korte, akutte slike smerter, så lurer på om det er noen flere her ute som har vært plaget i flere dager og erfaringer rundt det.
 
Jeg har det akuratt på samme måte... er 7+2.... ser dette innlegget er fra februar, hvordan gikk dette ?
 
Jeg har det akuratt på samme måte... er 7+2.... ser dette innlegget er fra februar, hvordan gikk dette ?
Det gikk helt fint:happy: Viste seg at jeg hadde kynnere, var nok kombinasjon av ligamentsmerter og kynnere som gjorde det ekstra smertefullt. Det ga seg etter 1-2 uker. Fikk en ny runde igjen i uke 29, som også gikk over. Har nettopp fått en perfekt liten gutt, og alt har gått bra:happy:
 
Jeg har det akuratt på samme måte... er 7+2.... ser dette innlegget er fra februar, hvordan gikk dette ?

Jeg hadde det samme i første trimester, kun på høyre side, så vondt at jeg måtte stoppe opp og puste meg igjennom det og det kom typisk av at jeg snudde meg brått i sengen eller nøs. Avtok helt i andre trimester og er nå kommet tilbake (37+0). Senest i dag kom det av at jeg prøvde å ta på skoene mine selv og selv om den akutte smerten forsvant raskt (typ 30 sekunder) var det kramper og kynnere flere minutter etterpå og skikkelig ubehagelig. Men ifølge jordmor er det normalt, så jeg stresser ikke over det selv om det er ubehagelig og ganske så kjipt når det skjer i offentlighet.
 
Back
Topp