Ekstrem vektoppgang!

Cilie91

Forelsket i forumet
MAI 2013
Ja, i dag er jeg offisielt høygravid, 40 dager til termin. Og i den anledning gikk jeg på vekta! Det skulle jeg aldri ha gjort, jeg er helt fra meg nå! :(

På mandag denne uka veide jeg 82 kg, altså +16 fra startvekta (!!!). I dag veide jeg 87 og har altså gått opp 5 kg(!!!!!!!) på 5 dager! Jeg skjønner ikke at det er fysisk mulig!! Ikke spiser jeg usunt eller i store mengder, og jeg er moderat aktiv! Så plutselig er jeg +21 kg! :(

Hoff :(

Er det flere som har opplevd ekstrem vektoppgang??

Gratulerer som høygravid:-)
Gikk veldig mye opp på slutten med førstemann...
Dette svangerskapet ligger jeg på +4,8kg,minste jeg noen gang har lagt på meg i svangerskap:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Gratlerer som høygravid. La på meg 3 kg sist mnd, men merker også at de er mer vann i kroppen. Sannsynligvis er det en del vann hos deg også. Det går nok bra skal du se :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Kommet myye vann siste ukene her. Og ligger på 30kg+ ift startvekta, så synes jo ikke dine tall høres ille ut i det hele tatt, men klart det er ikke gøy uansett, og er jo individuelt ift hva som føles ok!

Har ikke vekt hjemme, så er når vi er hos svigers og hos jordmor at jeg får veid meg. I påska veide jeg meg på kvelden og så på morran - og veide 4kg mer på kvelden - vann har mye å si! Svetter og får ut mye på natta, er jo på do hver time ca og selv om det bare kommer en bitteliten skvett så blir det jo noe tilsammen.

Men har uansett hørt om mange som la på seg en kilo + i uka den siste tida. Så lenge du spiser normalt og eventuelt er i litt bevegelse hvos kroppen tillater det, så er det jo ingenting å gjøre med det - det går over. Og selvsagt gjøre litt forebyggende tiltak ift vann i kroppen.

Det samme har jeg vert borti, veldig stor vektoppgang på veldig kort tid. Her er det vann som gjør det (blodprosenten er og gått veldig ned da alt vannet tynner ut blodet), de er redde for svangerskapsforgiftning hos meg, men så lenge blodtrykket holder seg fint så gjør de ikke noe. Ikke noe kjekt med sånn ekstrem oppgang når en ellers har gått opp jevnt hele veien, men trøster meg med at det er vann og at det forsvinner etterpå :)

pluss 21kg her! veide 63 som startvekt. Har spist akkurat det jeg har villet og kost meg. Så er ikke overrasket! Hehe :)

Jeg gikk fra 62 kg til 98 kg i mitt forrige svangerskap.. Jeg trente hver dag men spiste også litt usunt.. Gikk ned all vekt + litt ekstra iløpet av 4 mnd:) Så jeg kjenner følelsen av ekstrem vektoppgang:/

Jeg har ikke gått opp så mye, men av de seks kiloene har fire av de kommet siste uka og er 35uker nå. Jiiiz! Det er som de fleste sier vann! Varierer en del fra morgen til kveld!

Gratulerer som høygravid:)
Gikk veldig mye opp på slutten med førstemann...
Dette svangerskapet ligger jeg på +4,8kg,minste jeg noen gang har lagt på meg i svangerskap:)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Takk for det! Ja har vært helt ekstremt etter uke 30, i uke 30 var jeg +10, synes det er helt sykt å gå opp 11 kg på 5 uker!! :/

Gratlerer som høygravid. La på meg 3 kg sist mnd, men merker også at de er mer vann i kroppen. Sannsynligvis er det en del vann hos deg også. Det går nok bra skal du se :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Takk! Håååper det er vann som forsvinner fort :p

Kommet myye vann siste ukene her. Og ligger på 30kg+ ift startvekta, så synes jo ikke dine tall høres ille ut i det hele tatt, men klart det er ikke gøy uansett, og er jo individuelt ift hva som føles ok!

Har ikke vekt hjemme, så er når vi er hos svigers og hos jordmor at jeg får veid meg. I påska veide jeg meg på kvelden og så på morran - og veide 4kg mer på kvelden - vann har mye å si! Svetter og får ut mye på natta, er jo på do hver time ca og selv om det bare kommer en bitteliten skvett så blir det jo noe tilsammen.

Men har uansett hørt om mange som la på seg en kilo + i uka den siste tida. Så lenge du spiser normalt og eventuelt er i litt bevegelse hvos kroppen tillater det, så er det jo ingenting å gjøre med det - det går over. Og selvsagt gjøre litt forebyggende tiltak ift vann i kroppen.

Vel, når du hører om alle som bare går opp 3-12 kg så blir man litt nervøs :( Det er godt å høre at jeg ikke er alene om 20+ iallfall!

pluss 21kg her! veide 63 som startvekt. Har spist akkurat det jeg har villet og kost meg. Så er ikke overrasket! Hehe :)

Hehe, ser at det er flerenå, godt å høre ^^ jeg har vært flink med kosthold og mosjon så blir litt satt ut av den vekta :p

Jeg gikk fra 62 kg til 98 kg i mitt forrige svangerskap.. Jeg trente hver dag men spiste også litt usunt.. Gikk ned all vekt + litt ekstra iløpet av 4 mnd:) Så jeg kjenner følelsen av ekstrem vektoppgang:/

Åh, jeg dåner nok litt hvis jeg bikker 90 snart, men satser på at det forsvinner fort som hos deg i så tilfelle! Det føles ikke greit :S

Det samme har jeg vert borti, veldig stor vektoppgang på veldig kort tid. Her er det vann som gjør det (blodprosenten er og gått veldig ned da alt vannet tynner ut blodet), de er redde for svangerskapsforgiftning hos meg, men så lenge blodtrykket holder seg fint så gjør de ikke noe. Ikke noe kjekt med sånn ekstrem oppgang når en ellers har gått opp jevnt hele veien, men trøster meg med at det er vann og at det forsvinner etterpå :)

Jeg har hatt litt for høyt BT og +1 på proteiner, kanskje lurt å få sjekket om det har steget for å utelukke svangerskapsforgiftning! Nei er ikke mye kjekt altså, håper også det forsvinner etterpå!

Jeg har ikke gått opp så mye, men av de seks kiloene har fire av de kommet siste uka og er 35uker nå. Jiiiz! Det er som de fleste sier vann! Varierer en del fra morgen til kveld!

Ja det er vel ikke mulig at det er fett :p men fysj for en følelse å stå på vekta og se de høye tallene!! :O

Nei, er nok umulig fett. Men baby kan jo legge på seg 2-300 g i uka nå, og vann veier jo mye.

Heldigvis går det vekk ikke lenge etter fødsel ;)

5 kg på 5 dager var mye!!! Be om en kontroll på mandag av blodtrykk og urin , det hadde jeg gjort i hvertfall!

Jeg har hatt litt for høyt BT og +1 på proteiner, kanskje lurt å få sjekket om det har steget for å utelukke svangerskapsforgiftning! Nei er ikke mye kjekt altså, håper også det forsvinner etterpå!

Jeg ville fått dem til å følge nøye med ja. Legen reagerte på min vektoppgang, ikke det totale jeg har gått opp, men når jeg plutselig gikk opp mye på veldig kort tid.. Så jeg kontrollerer urin og blodtrykk oftere nå for å følge med.. Foreløbig er det bare mye vann og det er helt ufarlig så lenge ikke blodtrykket stiger..

Takk for det! Ja har vært helt ekstremt etter uke 30, i uke 30 var jeg +10, synes det er helt sykt å gå opp 11 kg på 5 uker!! :/
11 kg på 5 uker var mye,ja,det hadde jeg også ville sjekke opp...men tror nok du kan trøste deg med at det umulig kan være fett:)

Back
Topp