Ekstrem tørste

Toppen

Flørter med forumet
Junibollene 2023
Hei!

Flere som er ekstremt tørste og drikker mye vann? Begynner å bli bekymret for svangerskapsdiabetes, men har skjønt at vannbehovet også er større når man er gravid. Er i uke 12 nå, og var på første kontroll i uke 9, urinprøven da var helt normal.

Har ikke ekstrem tørste nei, er i uke 13. For sikkerhetsskyld kan det være lurt å ta kontakt med legen. Mye kan endre seg fra uke 9 til uke 12.

Jeg er i uke 13 og jeg er også veldig tørst!
Men tenker at det er fordi kroppen rett og slett trenger mer vann.
Hold meg gjerne oppdatert hvis du er hos legen og får høre noe annet!

Jeg er også ekstremt tørst og har vært det i mange uker. Var det med førstemann også.

Jeg er også veldig tørst. Litt verre i starten tror jeg. Da måtte jeg drikke på natta. Men merker det fortsatt. Er 12 uker nå.

Jeg er det og har vært det i de andre svangerskapene. Drikker ca 3l vann om dagen, men tisser deretter også:hilarious:

Jeg er også ekstremt tørst og har vært det i flere uker nå (er 12+6) Men har lest at det er helt normalt og at kroppen trenger mer vann nå. Bare synd at konsekvensen er at man må tisse så mye, som om man ikke måtte tisse ofte nok fra før av :knegg:

Jeg drikker og tisser mer enn vanlig, og må også opp om natta på do og drikke. Men vil ikke kalle det ekstrem tørste, drikker kanskje 3-4 glass mer i døgnet. Så hvis du er ekstremt tørst ville jeg sjekket opp i svangerskapsdiabetes :-)

Sniker☺️

Jeg var ekstremt tørst i starten og drakk både dag og natt. Nå er jeg 19+3 og det har gått litt over. Tørstere enn til vanlig, men ikke så ekstremt som i starten av svangerskapet ☺️

Takk for alle svar! :)Skal se an noen dager hvordan det blir, og så evt. vurdere å høre med jordmor/lege om det ikke endrer seg.

Back
Topp