Ekstrem svangerskapskvalme

VenterpåSistemann38

Glad i forumet
Stjerneskuddene 2024
Etter dette døgnet måtte jeg bare lage en egen tråd om dette i tilfelle vi er fler i denne klubben:(Sitter å teller minutter til legekontoret åpner. Kaster nå opp ca hvert 10 minutt og klarer ikke holde på noenting. Kaster opp så jeg tisser på meg og blør neseblod og blør nedentil. Begynner å bli desperat nå. Er så dårlig som aldri før, hjertebank, skjelver og svimmel. Å være så kvalm er et helvete. Håper på en innleggelse med sårt tiltrengt væske og kvalmestillende. Ringte legevakten i natt i desperasjon, men der var det ingen hjelp å få. Kvinnelidelser som dette blir ikke tatt på alvor før man er alvorlig syk føler jeg. Fortsetter dette vet jeg ikke om jeg klarer å gjennomføre svangerskapet...Enda dette er et ønsket barn :sad015 Håper egentlig ingen andre her har det sånn og at jeg blir alene i denne tråden!

Du har min fulle sympati. Her har det ikke kommet enda, men forbinder svangerskap med kvalme så jeg synes det er rart å bare være småkvalm.
Trodde jeg skulle dø sist (i 2012, tok en stund før jeg turte å prøve igjen), men klarte til slutt å finne et system som fungerte.
Det første jeg gjorde hver morgen var å drikke vann så jeg hadde noe å kaste opp. (Kjeks er bare BS!) Så spiste jeg mat til jeg kastet opp. Spiste så litt mer og håpet noe ble igjen. Jeg begynte også å blø neseblod og kastet da også opp blod.
Klarte å unngå å bli lagt inn da. Antageligvis fordi jeg fikk i meg vann på et vis og fikk medisiner. Eller jeg ble lagt inn én gang, men det var fordi jeg klarte å få lungebetennelse oppå det hele.
Men det verste var møter med jobben for å «diskutere langvarig sykemelding». Å reise inn med tog bare for å konstatere at det jeg fortsatt var gravid var pyton og fullstendig unødvendig.
husker jeg tenkte en periode at jeg ikke orket å være gravid lenger selv, og jeg er fullstendig imot abort. Så desperat var jeg. Men da kvalmen gikk over på et eller annet tidspunkt så ble det en veldig fin graviditet. Og kvalmemaskinen er snart 13 år.

Åh dette hørtes absolutt ikke bra ut! Kjempedårlig at ikke legevakten tar deg på alvor.

Jeg hadde hyperemesis forrige svangerskap, men ikke så brutalt som det der.

Tenker på deg og håper du får hjelp!

Så forferdelig det må være! En i familien hadde også ekstrem kvalme og var i lagt på sykehuset i 3 måneder. Heldigvis gikk alt bra og hun fødte en sterk og frisk baby :Heartred

Å fy søren, det høres virkelig helt grusomt ut!
Håper du får hjelp :Heartpink

Sliter også mye med kvalme. Fått medisiner for det, men usikker på hvor mye det hjelper. Men aner jo ikke hvor ille det ville vært uten medisinene.
Kaster opp ca 3 ganger daglig hvor jeg ligger foran doskålen til magesekken er helt tømt. Er ellers helt sengeliggende.
Håper at det blir bedre etterhvert (andre trimester) for dette er helt grusomt :sorry:

Sliter også mye med kvalme. Fått medisiner for det, men usikker på hvor mye det hjelper. Men aner jo ikke hvor ille det ville vært uten medisinene.
Kaster opp ca 3 ganger daglig hvor jeg ligger foran doskålen til magesekken er helt tømt. Er ellers helt sengeliggende.
Håper at det blir bedre etterhvert (andre trimester) for dette er helt grusomt :sorry:
Hvordan går det med deg i dag? :Heartred

Hadde legetime i dag, fikk resept på Afipran, men kan kun bruke det i fem dager så skjønner ikke helt greia. Føler kanskje det hjelper litt, ikke helt sikker enda. Ny legetime på mandag.
Hvordan går det med deg? :Heartpink Hjalp det å være på sykehuset? Hvordan er kvalmen nå? Går du på noe medisiner?
Får håpe den hjelper deg og at du isåfall kan ta den videre også :Heartred :) Kan du bruke den sammen med xonvea eller postafen? Noen ganger må man kombinere ting. Bra du følges tett opp hos legen :)Fikk intravenøs Largactil (?) på sykehuset og tabletter med hjem. Håper tablettene har like god effekt! Går mye bedre foreløpig enn det gjorde:)så hjalp definitivt å være på sykehuset. Ikke kastet opp i dag, og det er helt utrolig!

Får håpe den hjelper deg og at du isåfall kan ta den videre også :Heartred :) Kan du bruke den sammen med xonvea eller postafen? Noen ganger må man kombinere ting. Bra du følges tett opp hos legen :)Fikk intravenøs Largactil (?) på sykehuset og tabletter med hjem. Håper tablettene har like god effekt! Går mye bedre foreløpig enn det gjorde:)så hjalp definitivt å være på sykehuset. Ikke kastet opp i dag, og det er helt utrolig!
Kan være jeg kan det ja, men Xonvea hadde svært liten / null effekt annet at jeg ble trøtt som en zombie, så usikker om jeg vil bruke den mer :hilarious:
Åh så deilig! Krysser fingrene for at det fungerer fremover også! Er jo ikke rart du sliter veldig når du har tre små gullklumper, er nok en påkjenning for kroppen :Heartpink

Back
Topp