Ekstrem svangerskapskvalme?

FruMarihøne

Glad i forumet
Noen som har det?

Er 15+5. Spyr daglig uten postafen. Spyr 1-2 ganger i uka med postafen.
Kjenner jeg er litt mer oppegående enn uke 7-13 men føler meg fortsatt syk og slapp. Også den jævla spyinga...

Neste mål er uke 20. Da går det over for de fleste med Ekstrem Svangerskapskvalme....

Fler som spyr enda?
 
Spyr ikke da jeg er veldig stabilisert på kvalmestillende.
Var innlagt i 9 dager fra uke 5, og gikk poliklinisk for væskebehandling etter det i 4 uker.
Skal prøve å trappe ned på kvalmestillende om 2-3 uker og se hvordan det går :)
 
Jeg spyr å spyr dersom jeg ikke tar medisin mot det, når jeg tar medisinen spyr jeg mindre men ender opp med diarre så hva som er verst i flekkene vet jeg ikke... har allerede vært innom sykehuset noen ganger før intravenøs osv... Så er temmelig lei den spyingen å kvalmen nå.
 
Jepp, men går på kvalmestillende så spyr ikke om eg tar det totalt med ro, prøver eg derimot å gjøre noe ender det i spybonanza :(
 
Er 17+4, går på kvalmestillende fast men er fortsatt kvalm. Kaster skjedent opp nå, men er uvell nesten hele tiden. Er så lei.
 
Jeg kaster også fortsatt opp, men ikke daglig lengre heldigvis. Går på kvalmestillende. Har de siste par ukene følt meg bedre på morgen og formiddag, men er fortsatt nokså kvalm på ettermiddag/kveld. Blir også raskt kvalm og uvel hvis jeg beveger meg noe særlig, men tåler mer og mer. Var kvalm til uke 30 sist, men håper og tror at det ikke blir like ille denne gangen. Er 16+2.
 
Jeg hadde ingen håp i uke 15 om å bli bedre. Så ingen utvei. Men nå er jeg 17+1 og har ikke kastet opp på en stund! Går fast på kvalmestillende men har trappet ned. Var innlagt sist i uke 14 tror jeg det var. Så det kan hende det gir seg for deg også snart! Håper det. Kun kvalm på morningene nå.
 
Vært sykmeldt i snart 8 uker, kvalm, utslitt og spyk i perioder. Vært lagt inn et døgn nå og fikk tilført 3 liter væske. Det hjalp en del. Nå kan jeg iallefall tisse igjen
 
Har dere testet akupunktur? Det fungerte for meg, men er kanskje mer effektivt ved litt lindrigere kvalme kanskje? Jeg kastet aldri opp men var så kvalm at jeg ikke kom meg opp av sofaen på hele dagen. Jeg trengte kun 2 behandlinger da. Siden var kvalmen borte fra en dag til en annen. En veninne ble kvalmefri etter kun en behandling.
 
Har dere testet akupunktur? Det fungerte for meg, men er kanskje mer effektivt ved litt lindrigere kvalme kanskje? Jeg kastet aldri opp men var så kvalm at jeg ikke kom meg opp av sofaen på hele dagen. Jeg trengte kun 2 behandlinger da. Siden var kvalmen borte fra en dag til en annen. En veninne ble kvalmefri etter kun en behandling.

Jeg testet det forrige svangerskap. Gikk dit over en lengre periode, men synes virkningen var minimal. Var uansett kvalm til uke 30. Har ikke prøvd denne gangen.
 
Update fra TS:

Midt i uke 16 roet det seg. Trappet ned for å så slutte med kvalmestillende. 18 uker nå. Ble eplekjekk og sleit meg ut 2 dager på rad. Da spøy jeg på morgenen de to neste dagene....

Er så utrolig frustrerende å bare funke på halv maskin! Ihvertfall nå som formen er mye bedre, selvom jeg fortsatt er litt halv flaggstang.... må vel bare infinne meg med at jeg må ta det med ro og at jeg ikke ble en av de supre gravide som cruiset gjennom arbeid og hverdag....

Jeg gjør ikke dette mer enn to ganger...
 
Update fra TS:

Midt i uke 16 roet det seg. Trappet ned for å så slutte med kvalmestillende. 18 uker nå. Ble eplekjekk og sleit meg ut 2 dager på rad. Da spøy jeg på morgenen de to neste dagene....

Er så utrolig frustrerende å bare funke på halv maskin! Ihvertfall nå som formen er mye bedre, selvom jeg fortsatt er litt halv flaggstang.... må vel bare infinne meg med at jeg må ta det med ro og at jeg ikke ble en av de supre gravide som cruiset gjennom arbeid og hverdag....

Jeg gjør ikke dette mer enn to ganger...

Jeg har det litt likt. Er 18 uker, og har følt meg litt bedre de siste ukene. Kaster ikke opp så ofte, og klarer litt mer. Prøvde å trappe ned på medisiner tidligere denne uken, men det gikk ikke bra. Har også hatt et par dager hvor jeg har måttet gjort unna noen ærend, og kjenner at det gjør at kveldene blir helt forferdelige. Så jeg skal prøve å ikke presse meg for mye, for man får ikke igjen for det. Uansett et godt tegn at formen er bedre da, kanskje er den enda noen hakk bedre om noen uker :) Jeg har et håp om å klare å spise julemiddag, men det nærmer seg veldig juleaften nå må jeg si! :eek: Er det andre graviditeten?
 
Jeg har det litt likt. Er 18 uker, og har følt meg litt bedre de siste ukene. Kaster ikke opp så ofte, og klarer litt mer. Prøvde å trappe ned på medisiner tidligere denne uken, men det gikk ikke bra. Har også hatt et par dager hvor jeg har måttet gjort unna noen ærend, og kjenner at det gjør at kveldene blir helt forferdelige. Så jeg skal prøve å ikke presse meg for mye, for man får ikke igjen for det. Uansett et godt tegn at formen er bedre da, kanskje er den enda noen hakk bedre om noen uker :) Jeg har et håp om å klare å spise julemiddag, men det nærmer seg veldig juleaften nå må jeg si! :eek: Er det andre graviditeten?

Første... trodde ikke jeg skulle være så ødelagt. Klarer heldigvis og spise, mer eller mindre normalt.

Har som mål å få to barn. (Det ble vurdert bare en og, når spyinga sto på som værst) men er jo kos med søsken. Og har alltid sett for meg to.... så to skal jeg klare, men så blir det sterilisering tror jeg (LOL). Dette er rett og slett det værste jeg har vært med på. (Og jeg har hatt en mild, ekstrem svangerskapskvalme)
 
Første... trodde ikke jeg skulle være så ødelagt. Klarer heldigvis og spise, mer eller mindre normalt.

Har som mål å få to barn. (Det ble vurdert bare en og, når spyinga sto på som værst) men er jo kos med søsken. Og har alltid sett for meg to.... så to skal jeg klare, men så blir det sterilisering tror jeg (LOL). Dette er rett og slett det værste jeg har vært med på. (Og jeg har hatt en mild, ekstrem svangerskapskvalme)

Til tross for at kvinnene i min familie har blitt veldig dårlige som gravide, så jeg heller ikke for meg hvor ille det faktisk var å gå gjennom det. Vi ventet et år ekstra med barn nummer to pga at jeg ikke klarte å se for meg hvordan jeg skulle ta hånd om storebror. Verste jeg har vært med på også, fødselen var jo ingenting i forhold! Jeg er heller ikke en av de som er aller hardest rammet av HG, men det er ille nok og jeg er helt satt ute av spill. Jeg ble bra rundt uke 30 sist, så håper det går over tidligere denne gangen. Håper du blir bra snart ❤️ Det er heldigvis verdt det til slutt, og denne gangen vet jeg mer hva jeg går til og gleder meg nesten enda mer ❤️
 
Back
Topp