Ekstrem svangerskapskvalme/ hyperremisis gravidirum

Hjertehåp89

Blir kjent med forumet
Da ble jeg innlagt for dette igår. Har gått ned 10 kg på under to uker og holder ikke på noen ting. Hverken tørt eller vått. Noen solskinnshistorier der ute? Betyr dette at jeg bærer på en jente?

Da ble jeg innlagt for dette igår. Har gått ned 10 kg på under to uker og holder ikke på noen ting. Hverken tørt eller vått. Noen solskinnshistorier der ute? Betyr dette at jeg bærer på en jente?

har ikke erfaring med hyperremisis, men jeg vet at det ikke har noe med kjønn å gjøre :) håper du blir bedre og at du slipper å være så dårlig hele svangerskapet!

Søk opp dette på fb. Der er det en gruppe for oss med hg-svangerskap. Du kan klage deg, spørre om råd og ikke minst bli pekt i retning om hva du MÅ kreve for å få det mest mulig levelig. Kunnskap om hg er så som så ut i fra hvor du bor og hvilken fastlege. Så skaff deg info.

Lykke til! Håper du får medisiner som hjelper deg. For meg var zofran redningen.

Og det har ingenting med kjønn å gjøre.

Jeg hadde hg i forrige svangerskap og har det nå i dette svangerskapet også. Vært mer innlagt enn hjemme. Zofran ble redningen min, og dyktige folk på KK samt en fastlege som skjønner alvoret mer hg-svangerskap.

Håper du har dyktig helsepersonell rundt deg, og at de legger en plan for oppfølging med åpen retur når du skrives ut. Hold ut, det kan bli bedre :)

Hatt det i to av tre svangerskap (gutt og jente). Etter å ha snakket med andre i samme situasjon fant jeg ut at det er veldig individuelt hva som hjelper. For meg var frisk luft det som hjalp mest. Lå ute på verandaen i omtrent all slags vær, hadde både sovepose og ull. Andre igjen må ha mørkt stille rom.

Jeg var sånn og bar gutt. Eneste solskinnshistorie rundt det var at uansett hvor tynn og liten jeg ble så var baby stor nok.

Back
Topp