Ekstrem svangerskapskvalme, hyperemesis gravidarum?!

Lille-mamma-mor

Augustspire 2014
Augustmødrene 2014
Er det noen som har eller har tidligere hatt ekstrem svangerskapskvalme, hyperemesis gravidarum? Føler meg helt alene og vet ikke hva jeg burde gjøre..

Er det noen som har eller har tidligere hatt ekstrem svangerskapskvalme, hyperemesis gravidarum? Føler meg helt alene og vet ikke hva jeg burde gjøre..

Eg hadde de forrige svangerskap. Trudde ikkje eg skulle halde ut dei første månadane! kasta opp meir enn eg fekk ned!
føler du at du ikkje får i deg noke mat, så ring lege! eg vart innlagd på sj.hus nokre gongar og fekk intraviøst med sterke kvalmestillande, da eg vart skreve ut fekk eg resept på samme medesin men i pilleform, det hjalp litt :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Du burde hvert fall kontakte legen din om du ikke allerede har gjort det. Og hvis du går ned 5 % av kroppsvekten din er det hvert fall viktig.

(Definisjon er visst: Kvalme og brekninger som starter før 20. svangerskapsuke og som fører til mer enn 5 % vekttap, ketonuri og dehydrering, samt væske- og elektrolyttforstyrrelser.)

Har du fått prøve noen kvalmestillende medikamenter? :-)

Jeg er kvalm og sengeliggende, men spyr ikke og klarer å få i meg vann, så jeg hører ikke til under den definisjonen, men jeg synes veldig synd på deg for kvalmen er fryktelig slitsom. Sender deg en klem.

*Taster på app på mobilen*

Legen ville ikke gi meg noe medisin og jeg hadde ikke gått ned nok til å bli lagt inn.. Fikk sykemelding for torsdag og fredag med mulighet for videre sykemelding. Verst er det på kvelden når jeg ikke har noe krefter igjen og det står på som verst.

off! Fælt at du må gå so lenge før du får hjelp da :(
Får du i deg noke av mat eller drikke i løpet av dagen?

Legen ville ikke gi meg noe medisin og jeg hadde ikke gått ned nok til å bli lagt inn.. Fikk sykemelding for torsdag og fredag med mulighet for videre sykemelding. Verst er det på kvelden når jeg ikke har noe krefter igjen og det står på som verst.

Dere jo mot retningslinjene?!? Jeg skal få kvalmestillende nå for å kanskje bedre matlysten så jeg ikke går mer ned i vekt! Da ville jeg ringt helsestasjon eller sykehuset og fått tak i en annen lege (eller få mannen til å gjøre det for deg, for det kan jo bli litt slitsomt.)

Jeg hadde det forrige svangerskap, og søren meg fått det igjen. Føler meg litt bedre denne gangen, men likevel sykemeldt 100%.. Føler veldig med deg!!! Si ifra hvis det er noe jeg kan hjelpe med:) på meg funker ikke noen tabletter eller sånt, gjorde det ikke sist heller. Så nå prøver jeg meg uten, og slapper av så mye jeg kan:) er igrunn det beste rådet jeg kan gi-ta det med ro:)))

Du har vært hos legen eller? Vet at det er noen tabletter son har funket på noen men som man blir sykt trøtt av!

sikkert dei samme som eg gjekk på, der var trøtte ei bi-virkning. men dei hjalp! :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Det er visst ganske mange forskjellige medikamenter man kan få prøve, og det finnes en prioritert rekkefølge. Jeg ville fått tak i en lege som lar deg starte med kvalmestillende. Det er jo ikke et mål med sykehusinnleggelse, og der også får du kvalmestillende (i tillegg til næring), så hvorfor du skal vente så lenge med å starte behandling kan jeg ikke forstå.

*Taster på app på mobilen*

Back
Topp