Ekstrem sult

TLC2016

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Jeg er gravid 5 uker og opplever en konstant, uutholdelig, gnagende sult som ikke lar seg lindre. Det hjelper ikke samme hvor mye jeg spiser og jeg er hulsulten mindre enn to timer etter et måltid. Jeg klarer ikke å konsentrere meg på jobb for denne følelsen er så distraherende. Jeg føler jeg burde tatt noen prøver for å sjekke om alt er i orden for jeg orker ikke å ha det sånn i lengden. Men legekontoret mitt er stengt denne uka... Men jeg regner med dette ikke er akutt og at jeg kan vente til mandag. Er dette normalt? Har dere erfaring med dette?

Takknemlig for svar

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Hei!

Som du vet, settes hele vårt fysiologiske system på prøve, når en blir gravid.
Hormon påvirkningen, en voksende livmor, større blodvolum, organer som flytter på seg....

Det er egentlig utrolig at kvinnekroppen er så fleksibel som den er :)

De fleste vil nok oppleve, at når de er nygravide, så blir mange kvalme og trøtte. Det er kanskje de vanligste symptomene på at en er gravid.
Er du i utgangspunktet frisk? Ingen kjente sykdommer som du blir behandlet for?

Sannsynligvis er dette noe forbigående, til kroppen venner seg til sin nye tilstand, men ta det gjerne opp med legen neste gang du kommer dit - så kan det jo være at han/hun vil ta noen blodprøver for å sjekke om du mangler noe i kroppen.

Dette burde uansett ikke være noe akutt, og heller ikke noe som er farlig.

Skjønner godt at det er plagsomt og ganske så altoppslukende! Håper og tror at det er et forbigående fenomen ;)

Ønsker deg masse lykke til videre!

Mvh jordmor Grethe
 
Back
Topp