Ekstrem stikkende smerte :( redd!!!

Februarfrø♡

Forelsket i forumet
Jeg har lest på babyverden:
Halvveis i svangerskapet: ligamentene strekkes
Lenger ut i svangerskapet, når du nærmer deg halvveis, vokser livmoren så mye at ligamentene den er festet i strekkes ganske mye. Disse strekk-smertene fra ligamentene gir typisk en ganske skarp og stikkende følelse som kommer brått, ofte bare i én side om gangen.

MEN det er så ekstremt vondt at jeg skriker auauau!!!! Og det går over etter noen lange sekunder. Det er en stikkende følelse som kommer på/rundt navlen.

Har ikke vært borte i dette v tidligere svangerskap. Skjedd både i går kveld og akkurat for 5 min siden.

Skal det altså være så vondt?:( er 16+2 uker.
 
Jeg har ikke hatt det med navelen før. Men ved bekkenet. Det er så syykt vondt. Innimellom klarer jeg ikke holde meg og det kommer noen stygge ord
 
Ja opplevd det mange ganger, går krokbøyd når det hogger til, men det tar heldigvis ikke så veldig lang tid før det gir seg, men det kan være grusomt vondt :confused:
 
Hmm, er det ikke litt rart ved navlen? Jeg føler mine smerter er mer ned på sidene? Har ikke peiling altså, så ikke bli bekymra. :) Jeg kan noen ganger få vondt hvis jeg vrir meg, reiser meg e.l, men ikke så vondt som du beskriver. Du kan iallfall spørre jordmor eller lege neste gang du skal dit?
 
Jeg har tidligere hatt stikkende smerter i navlen eller rundt andre plasser. Ikke opplevd det som så vondt at jeg blir redd, men klart ubehagelig.
 
Jeg har ikke opplevd smerter ved navlen, så vet ikke hva det kan være. Mine ligamentsmerter oppstår hvis jeg vrir meg fort eller reiser meg fort og de er da på siden mot bekkenet.
 
Har hatt ligamentsmerter , men det er i ene siden , kommer som oftest når eg snur meg i sengen, forferdelig vondt kjennes ut som hele magen rakner :woot:
 
Hmm, er det ikke litt rart ved navlen? Jeg føler mine smerter er mer ned på sidene? Har ikke peiling altså, så ikke bli bekymra. :) Jeg kan noen ganger få vondt hvis jeg vrir meg, reiser meg e.l, men ikke så vondt som du beskriver. Du kan iallfall spørre jordmor eller lege neste gang du skal dit?
Jo,føler det er litt rart. Og jeg er redd fordi det er så intenst. Ringer til jordmor og hører med henne i morgen :Heartred
 
Jeg har tidligere hatt stikkende smerter i navlen eller rundt andre plasser. Ikke opplevd det som så vondt at jeg blir redd, men klart ubehagelig.
Var så vondt atbjeg tenkte bare skal rope på samboeren min å be han ringe sykebil :sorry::nailbiting:
 
Var så vondt atbjeg tenkte bare skal rope på samboeren min å be han ringe sykebil :sorry::nailbiting:
Kanskje du kan ta en tlf til føden/gyn, så får du snakket med fagpersoner som kan gi deg råd.

Kan forresten hende det er symptom på uvi, når jeg tenker meg om.
 
Jeg tenker det er bedre man ringer en gang for mye å hører altså. Man skal ikke være bekymret og redd av slike smerter. Håper du får en sjekk og et svar om at alt er bare bra. Husker da jeg gikk med eldste, 18 år siden, så våknet jeg med intense smerter i magen. Var vell 11 uker på vei. Ikke mye forum å slikt den gang så ringte jm tvert å ble sendt rett på st Olavs på gyn for en sjekk. Husker jeg fikk jo ikke svar på hva det var eller at det var normalt men fikk sett en aktiv baby da ❤️
 
Jeg våknet midt på natten av ligamentstrekk i høyre side, det var så vondt at jeg ikke fikk puste! Kontaktet JM på morgenen etterpå og ble henvist til UL, alt var helt fint. Dette var i uke 9.

Gyn sa at noen faktisk opplever ligamentstrekk som verre enn fødselsrier, om det stemmer eller ikke vet jeg ikke, men jeg har ALDRI hatt så vondt i hele mitt liv:wtf:

NB! Kan hjelpe med varmeflaske der det stikker!
 
Kanskje du kan ta en tlf til føden/gyn, så får du snakket med fagpersoner som kan gi deg råd.

Kan forresten hende det er symptom på uvi, når jeg tenker meg om.
Jeg tenker det er bedre man ringer en gang for mye å hører altså. Man skal ikke være bekymret og redd av slike smerter. Håper du får en sjekk og et svar om at alt er bare bra. Husker da jeg gikk med eldste, 18 år siden, så våknet jeg med intense smerter i magen. Var vell 11 uker på vei. Ikke mye forum å slikt den gang så ringte jm tvert å ble sendt rett på st Olavs på gyn for en sjekk. Husker jeg fikk jo ikke svar på hva det var eller at det var normalt men fikk sett en aktiv baby da ❤️

Jeg ringte til gynelologen på sykehuset. ❤
Hun sier at det er veldig vanlig å ha smerter. Så hun sa at det ikke var farlig så lenge det ikke var konstant vondt eller at det ble vondere og vondere etterhvert. Og da selvfølgelig blødning. Takk for svar fra dere alle sammen. Det beroliger meg. :happy:
 
Back
Topp