Ekstrem slitenhet

Hjerteknøtt

Forelsket i forumet
Jeg vet det er normalt å være mer trøtt og sliten i svangerskapet, men jeg synes det er helt ekstremt hvor ille det skal være. En ting er å være trøtt, men liksom - jeg klarer bare å stå oppreist i små mengder før jeg MÅ sette meg, og i overigår skulle jeg gå runden rundt feltet med mannen (ca 1,5km), men måtte ta minst 10 pauser, inkludert en lengre en på en benk, og var helt på gråten da jeg nærmet meg hjemme. Før jeg ble gravid gikk jeg masse lange turer.

Jeg er også kvalm, men kjenner det henger sammen. Jo mer sliten, jo mer kvalm. Dristet meg til å bruke 5 min på å rydde stua i går, rett på do for å spy etterpå.

Uff nå blir det mye klaging her... Men er det flere som har det lignende? Og om det har gått over, når gjorde det det? Er 11+6 i dag (12 uker i morgen, Yeyy :D ❤️ )

Rekker hånda i været og håper på at det blir bedre snart :-) Har det akkurat sånn her jeg å :-/ Er så bale å ikke ha energi og overskudd til noe :-(

Jeg har også hatt det sånn. Bare det å gå fra sofaen til badet har vært en prøvelse innimellom :p Det har blitt bedre hos meg (er 11+6 i dag jeg også) men er fortsatt mye sliten. Energien er begrenset og hvis jeg bruker for mye av den får jeg svi dagen etter. Har hørt det er helt normalt at dette kan pågå til uke 14-16. For noen kan trøttheten vare hele svangerskapet, men tror ikke dette er like vanlig.

Jeg er også mye sliten. Har hatt ett par dager nå, hvor jeg har hatt litt ekstra overskudd til å få unna husarbeid, men i dag er jeg helt utslitt igjen. Vurderer en liten dupp tilogmed. *gjesp*

Er forøvrig 12 uker i dag, og kjenner nok mye på at energinivået svinger veldig fra dag til dag..

Har du målt blodtrykk ennå? Jeg er 13+2 og har vel funnet ut at dette svangerskapet ikke blir noe hoppsann heisann.... Har hatt ca 90/60 i ukesvis nå! Fant ut etter at jeg besvimte noe så vanvittig på badet for noen uker siden, altså helt mørkt, bortevekk besvimte... Visste ikke hvor jeg var en gang når jeg kom til meg selv..

Jeg vet det er normalt å være mer trøtt og sliten i svangerskapet, men jeg synes det er helt ekstremt hvor ille det skal være. En ting er å være trøtt, men liksom - jeg klarer bare å stå oppreist i små mengder før jeg MÅ sette meg, og i overigår skulle jeg gå runden rundt feltet med mannen (ca 1,5km), men måtte ta minst 10 pauser, inkludert en lengre en på en benk, og var helt på gråten da jeg nærmet meg hjemme. Før jeg ble gravid gikk jeg masse lange turer.

Jeg er også kvalm, men kjenner det henger sammen. Jo mer sliten, jo mer kvalm. Dristet meg til å bruke 5 min på å rydde stua i går, rett på do for å spy etterpå.

Uff nå blir det mye klaging her... Men er det flere som har det lignende? Og om det har gått over, når gjorde det det? Er 11+6 i dag (12 uker i morgen, Yeyy :D ❤️ )
Jeg var sykemeldt bl.a. pga ekstremt trøtthet i noen mnd. Begynte å jobbe igjen i uke 12 og var fremdeles sliten. Men litt etter uke 13 begynte det å avta. Jeg er fremdeles kjempetrøtt og sovner på sofaen etter middag hver dag. Men jeg klarer å gå på jobb og gjøre litt husarbeid så det er betydelig mye bedre enn tidligere.

Jeg har også vært helt ekstremt sliten og trøtt, helt frem til denne uka! Nå føler jeg det har snudd litt, endelig! Nå er jeg 16+1.

Back
Topp