EKSTREM lukt nedentil

A-40289648

Andre møte med forumet
Jeg er 34+4 idag og siste ukene har jeg fått en ekstrem lukt nedentil!! Lukter sterkere av urinen, blandet med en fiskelukt :sad002 Jeg kan være nydusjet og vasket nedentil med intimsåpe og lukten er like tilstedet ved dotur etterpå! Blir rett og slett kvalm av hvor sterkt det lukter og hvordan.. Fikk utslag på urinprøve tidlig i graviditeten, viste seg da at jeg har GBS. Har ikke UVI, andre plager eller hatt utslag på urinprøve siden den ene gangen.

Er det flere som opplever sterkere lukt som bare ikke vil bort? :sad010 Noen som har erfaring med GBS, kan det ha en sammenheng med det og at fødselen nærmer seg?
Har aldri hatt luktproblem tidligere, hverken gravid eller ikke.

Jeg er 34+4 idag og siste ukene har jeg fått en ekstrem lukt nedentil!! Lukter sterkere av urinen, blandet med en fiskelukt :sad002 Jeg kan være nydusjet og vasket nedentil med intimsåpe og lukten er like tilstedet ved dotur etterpå! Blir rett og slett kvalm av hvor sterkt det lukter og hvordan.. Fikk utslag på urinprøve tidlig i graviditeten, viste seg da at jeg har GBS. Har ikke UVI, andre plager eller hatt utslag på urinprøve siden den ene gangen.

Er det flere som opplever sterkere lukt som bare ikke vil bort? :sad010 Noen som har erfaring med GBS, kan det ha en sammenheng med det og at fødselen nærmer seg?
Må også legge til at urinen er gulere, som såklart tilsier mere lukt, men jeg drikker fortsatt 2-3 liter+ vann ila en dag som jeg alltid har gjort så synes det er rart det har forandret seg. Har heller ikke lagt merke til utflod som kan være årsaken til lukten..

Det kan være bakteriell vaginose. Det gir en lukt som kan minne om «råtten fisk», men ofte med litt mer utflod. Det er normalt ikke farlig, men kan føre til for tidlig fødsel hos gravide. Sikkert ikke dumt å ta en tur til fastlegen og ta en bakterieprøve fra skjeden

Høres ut som bakteriell vaginose. Du kan forsøke reseptfrie legemidler fra apoteket først, men dra til legen hvis det ikke gir seg innen noen dager.

Har hatt bakteriell vaginose én gang for mange år siden, og det var akkurat som du beskriver. Helt forferdelig lukt, og det luktet gjennom klærne! Grøss.

Det må såvidt jeg vet behandles med antibiotika.

Sniker.
Bakteriell vaginose sier jeg også, lukter råtten fisk!
Spør om du kan bruke stikkpiller (reseptbelagt)

Takk for svar! Sendt mld til fastlege, håper han svarer ila. dagen..
Jeg fikk vivag når jeg hadde baktrell vaginose, var ikke gravid da vel og merke, vet ikke om det har noe å si..

Back
Topp