Ekstrem kvalme

iidaa91

Blir kjent med forumet
Hei, jeg sliter med ekstrem kvalme, som i forrige svangerskap. Da ble jeg sykemeldt og gikk ned flere kilo. Nå er jeg 7+6 og kvalmen er på vei for fullt igjen. Var hos legen og fikk Afipran i dag, men kjenner det sitter langt inne å ta de. Har et barn jeg ammer 2 ganger om dagen, og legen mente det ikke var anbefalt å amme sammen med disse medisinene. Er det noen som har erfaring med bruk av Afipran? Fastlegen min har feire, så var hos en annen lege jeg ikke kjenner. Blir skeptisk når hun selv måtte søke opp medisiner og virker til å ikke ha så mye kunnskap rundt dette…
 
Hei, jeg sliter med ekstrem kvalme, som i forrige svangerskap. Da ble jeg sykemeldt og gikk ned flere kilo. Nå er jeg 7+6 og kvalmen er på vei for fullt igjen. Var hos legen og fikk Afipran i dag, men kjenner det sitter langt inne å ta de. Har et barn jeg ammer 2 ganger om dagen, og legen mente det ikke var anbefalt å amme sammen med disse medisinene. Er det noen som har erfaring med bruk av Afipran? Fastlegen min har feire, så var hos en annen lege jeg ikke kjenner. Blir skeptisk når hun selv måtte søke opp medisiner og virker til å ikke ha så mye kunnskap rundt dette…
Afipran skal det være god virk i. Jeg startet sist gang med Postafen, men den hjalp ikke noe veldig, pluss at jeg ble ekstremt trøtt av den. Denne gang har jeg klar Afipran om jeg blir dårlig igjen. Ville anbefalt deg å bare starte med den snarest.. Ellers risikerer du jo å bli helt vanvittig dårlig! Angående ammingen så aner jeg ikke hvordan det er med den medisinen. Masse god bedring :Heartred Kvalme er et helvete!
 
Sliter selv med kvalme og oppkast og går på både doxylamine (type som postafen antihistamine) og tar nå afipran. For meg hjalp ikke afipran alene, men kombinasjonen hindrer i hvertfall oppkasten tiø en viss grad, selv om jeg likevel er kvalm uten å kaste opp.

Hvis du slår opp i felleskatalogen kan du se eget felt for graviditet mtp afipran:

Metoklopramid (MM-kategori 2)
Overgang til morsmelk er liten. Sporadisk bruk under 45 mg/dag ansees som trygt. Kan øke melkeproduksjonen
 
Back
Topp