Ekstrem kvalme

Preggis <3

Flørter med forumet
Jeg er kvalm hele tiden, fra jeg står opp til jeg legger meg. Var ikke så ille med min første graviditet. På morgenen har jeg jo heller ingenting å kaste opp å står hele tiden å brekker meg. Dette kan skje flere ganger i løpet av en dag at jeg også ikke klarer å kaste opp med bare brekker meg å føler meg helt elendig.

Dette er ikke akkurat så heldig da det kan skje når som helst. Siden det er nesten ingen som vet om svangerskapet så prøver jeg hardt for å skjule disse brekkningene.

Klarte selvfølgelig å brekke meg noe voldsomt i butikken i går på grunn av en dame foran meg i køen hadde sterk parfyme på seg. Var så grusomt flaut. Er det fler som har det sånn og kanskje har noen gode råd ? :-(

Uff sånn var jeg forrige svangerskap. Jeg spiste ofte, brukte afipran, litt lakris og lovehearts. Tok afipran rett etter en brekning så jeg rakk å få den i meg.

Pass på å få i deg nok å drikke. Farris med eplemost er visstnok best hvis du klarer å drikke det.

Kjenner meg igjen I det du sier om parfyme! Tåler ikke parfyme lenger, blir kjempekvalm :(

Jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme med nummer 1. Forferdelig ! Så ille at jeg vurderte å aldri bli gravid igjen. Glad jeg ga det en sjanse til! Var ikke ille forrige svangerskap , og enn så lenge ikke så ille denne gangen. Men er litt redd siden jeg var uvell allerede fra 3+5. Så dette kan i verste fall bli noe ala første svangerskap. Jeg fikk Zofran i første svangerskap, det tok den verste kvalmetoppen, men var kvalm hele dagen. Forrige svangerskap klarte jeg meg med sea band og Afipran.
Føler med alle som har ekstrem svangerskapskvalme, anbefaler dere å bare prøve alt av kjerringråd, og om ikke dette fungerer så snakk med fastlegen.

Salt lakris og farris har vært gull verdt for min del. Pass også på å ikke bli veldig sulten eller veldig mett :p Sist hadde jeg alltid med meg salte kjeks i vesken, Ritz eller Salinas feks., slik at jeg kunne småspise gjennom hele dagen. Ellers, pass på å ta det med ro og legg deg nedpå ved behov. Hos meg ble det iallfall verre viss jeg anstrengte meg. Om du trenger det så hør med legen om du kan få en sykmelding en periode. Noen ganger vil legen anbefale kvalmestillende. Kaster du opp veldig mange ganger i løpet av en dag kan det bli nødvendig med intravenøs væske, enten at du blir innlagt på sykehus noen dager eller at du får en avtale der du kommer 'ved behov' for påfyll. Blir du dehydrert blir formen dårligere også...

Jeg er kvalm hele tiden, fra jeg står opp til jeg legger meg. Var ikke så ille med min første graviditet. På morgenen har jeg jo heller ingenting å kaste opp å står hele tiden å brekker meg. Dette kan skje flere ganger i løpet av en dag at jeg også ikke klarer å kaste opp med bare brekker meg å føler meg helt elendig.

Dette er ikke akkurat så heldig da det kan skje når som helst. Siden det er nesten ingen som vet om svangerskapet så prøver jeg hardt for å skjule disse brekkningene.

Klarte selvfølgelig å brekke meg noe voldsomt i butikken i går på grunn av en dame foran meg i køen hadde sterk parfyme på seg. Var så grusomt flaut. Er det fler som har det sånn og kanskje har noen gode råd ? :-(
Mitt forrige svangerskap spiste jeg yoghurt, mariekjeks og drakk ingefærbrus/ingefærøl gjennom 2 mnd kvalme :D

Huff så kjedelig at du er så kvalm eneste som hjelper hos meg er å spise uansett om jeg er kvalm, bare en liten kjeks eller ett knekkebrød... Ha noe på natt ordet og spis med en gang du våkner:D små hyppige måltid

Back
Topp