Ekstrem kvalme

Therese W

Gift med forumet
Startet i dag med ultra spying av magesyre og galle. Klarte selvfølgelig briste en blodårene i nesen samtidig så begynte blø neseblod også.

Datteren min har vært hos far sin i helgen og da jeg møtte han på parkeringsplassen utenfor spøy jeg tre ganger. Han fikk litt vondt av meg.

Har ikke klart holde på vann engang i dag. Takker ikke tanken på å spise engang.

Fler som har det sånn i disse dager? Jeg forstår det ikke for kvalmen blir jo bare verre. Trodde liksom hormonene roet seg etter 12 uker.

Peace & love from Tessa
Termin 26/9-13

Kom hjem i dag etter å ha vært innlagt på sykehuset pga akkurat dette.. Er 15 uker nå å spyr opp så å si alt og gallen svir snart hull i halsen min :( Ble bedre av å få intravinøst på sykehuset, men spyr nesten like mye igjen nå som jeh er hjemme igjen :(
Tipsene jeg fikk på sykehuset var å spise minst 10 små måltid hver dag, drikke max en halv dl farris ( for mineralene) til maten, gjerne blandet 50/50 med juice (sukkret).
Slappe av å unngå stress! Merka stresset med en gang jeg kom hjem og spøy i 4 timer i strekk til jeg klarte å gi f.. .. i at gulvene egentlig måtte vaskes ;)

Ikke nøl med å ta kontakt med lege/jordmor om du føler deg utslitt og tappet for energi, kan være greit med litt påfyll en gang i blandt:)

Startet i dag med ultra spying av magesyre og galle. Klarte selvfølgelig briste en blodårene i nesen samtidig så begynte blø neseblod også.

Datteren min har vært hos far sin i helgen og da jeg møtte han på parkeringsplassen utenfor spøy jeg tre ganger. Han fikk litt vondt av meg.

Har ikke klart holde på vann engang i dag. Takker ikke tanken på å spise engang.

Fler som har det sånn i disse dager? Jeg forstår det ikke for kvalmen blir jo bare verre. Trodde liksom hormonene roet seg etter 12 uker.

Peace & love from Tessa
Termin 26/9-13
God bedring forresten, håper det gir seg snart :)

Kom hjem i dag etter å ha vært innlagt på sykehuset pga akkurat dette.. Er 15 uker nå å spyr opp så å si alt og gallen svir snart hull i halsen min :( Ble bedre av å få intravinøst på sykehuset, men spyr nesten like mye igjen nå som jeh er hjemme igjen :(
Tipsene jeg fikk på sykehuset var å spise minst 10 små måltid hver dag, drikke max en halv dl farris ( for mineralene) til maten, gjerne blandet 50/50 med juice (sukkret).
Slappe av å unngå stress! Merka stresset med en gang jeg kom hjem og spøy i 4 timer i strekk til jeg klarte å gi f.. .. i at gulvene egentlig måtte vaskes ;)

Ikke nøl med å ta kontakt med lege/jordmor om du føler deg utslitt og tappet for energi, kan være greit med litt påfyll en gang i blandt:)

Det høres ut som du burde ta turen opp igjen. Drikker du mellom øktene? Klarer du beholde noe i det heletatt nå som du er hjemme igjen?

Prøver få i meg vann. Men det kommer rett opp igjen. Heldigvis nå på kvelden har det roet seg litt. Fått i meg litt mat.

Huff du høres mye verre ut enn meg altså. Det kjennes ut som om halsen din og tennene visner av all spyinga. Her om dagen begynte jeg blø fra halsen også.
10 små måltider høres veldig umulig ut å få til. Men det er mulig det er det som skal til.

Legene sier alltid unngå stress, hehe. hvordan skal det være mulig? Livet er jo stressende. Hvertfall når man har barn fra før. En lege sa til meg at jeg burde prøve yoga for å slappe av. Kanskje det hadde vært noe for deg også? Skal visst være veeeeldig bra for pust og kroppskontroll+ avslapping så klart :)

Håper virkelig du føler deg bedre FORT! Og at du har et ellers fantastisk svangersskap videre. Snart halvveis :p
Takk for svar!

Peace & love from Tessa
Termin 26/9-13

Huff, føler virkelig med dere! Håper dere blir bedre snart!

Back
Topp