Ekstrem kvalme og oppkast nå på slutten

SmåØnsker

Ung og Aktiv!
Tilgangsansvarlig
Julimammaer 2016
❄️ Januargull 2023 ❄️
I dag har vært en forferdelig dag. Har sovet store deler av dagen og bare ligget rett ut. I fra rundt 15-16 tida ble jeg så veldig kvalm! Ekstremt kvalm for å beskrive det. Det var ikke halsbrann-kvalme, for det har jeg hatt nok av de siste ukene.
Etter å ha kviet meg for å kaste opp i flere timer fikk jeg endelig tømt meg.
Er dette tegn på at kroppen gjør seg klar eller må jeg regne med å bare bli så kvalm nå mot slutten?
 
Vet ikke. Jeg har det andre veien, men ikke dårlig form hele tiden. Litt mer kvalm de siste dagene.
Min mor har skremt meg skikkelig med at hun fikk omgangssyke og min lillesøster ble født da hun var frisk av det, ti dager før termin:p
Håper jo du slipper å gå sånn flere dager:/
 
Kan hende du har fått omgangssyken eller??
Har ikke vært ute av leiligheten på flere dager, så tviler sterkt på det! + at kvalmen lettet etter jeg fikk tømt meg. Noe jeg erfarte at det ikke gjorde når jeg hadde omgangsyke tidligere i vår :)
 
Kan være mye! Drikk masse vann, og ta vare på deg selv i alle fall:) Ikke godt å være i dårlig form før fødsel!
 
Vet ikke. Jeg har det andre veien, men ikke dårlig form hele tiden. Litt mer kvalm de siste dagene.
Min mor har skremt meg skikkelig med at hun fikk omgangssyke og min lillesøster ble født da hun var frisk av det, ti dager før termin:p
Håper jo du slipper å gå sånn flere dager:/
Hehe, håper vel egentlig at kroppen kan tømme seg begge veier :p
Kvalmen er bedre nå, hjalp veldig å få tømt meg :) Får bare vente å se hva som skjer, er jo lov å håpe at det kan være et tegn og kroppen gjør seg klar :D
 
Jeg har også opplevd det, har våknet ett par ganger om nettene av plutselig intens kvalme og jeg bare må springe på do. Ikke omgangssyken eller noe så vet ikke hva det kan være men funker ihvertfall å få tømt seg. Var ikke slik med førstemann. I tillegg har tarmene begynt å tømme seg hos meg akkurat slik de gjorde i ukene før termin med førstemann. Så lurer på om kroppen gjør seg klar for fødsel men ennå ca 3 uker igjen så spent på når det skjer
 
Hehe, håper vel egentlig at kroppen kan tømme seg begge veier :p
Kvalmen er bedre nå, hjalp veldig å få tømt meg :) Får bare vente å se hva som skjer, er jo lov å håpe at det kan være et tegn og kroppen gjør seg klar :D
Ja bare det ikke er så ubehagelig så er det fint med tegn:) det er definitivt noe som skjer her, men tror ikke det blir fødsel på lenge:p
 
Kan være mye! Drikk masse vann, og ta vare på deg selv i alle fall:) Ikke godt å være i dårlig form før fødsel!
Drikker mye og knasker isbiter! Nei, slappheten og søvnbehovet kommer av at jernlagrene mine er tomme. Får ikke gjort annet enn å ta tiden til gode med jerntilskudd.
Men kvalmen kom som et skudd i dag, så vet ikke hva det kan være :) Heldigvis bedre nå.
 
Jeg har også opplevd det, har våknet ett par ganger om nettene av plutselig intens kvalme og jeg bare må springe på do. Ikke omgangssyken eller noe så vet ikke hva det kan være men funker ihvertfall å få tømt seg. Var ikke slik med førstemann. I tillegg har tarmene begynt å tømme seg hos meg akkurat slik de gjorde i ukene før termin med førstemann. Så lurer på om kroppen gjør seg klar for fødsel men ennå ca 3 uker igjen så spent på når det skjer
To uker til termin i dag her, men håper virkelig ikke at kroppen har bestemt seg for å tømme seg "feil vei" i flere dager fremover :eek:
Hadde en sånn "akutt" spy-opplevelse en natt et par-tre uker tilbake. Det tror jeg kom av halsbrann fra min side.
 
Drikker mye og knasker isbiter! Nei, slappheten og søvnbehovet kommer av at jernlagrene mine er tomme. Får ikke gjort annet enn å ta tiden til gode med jerntilskudd.
Men kvalmen kom som et skudd i dag, så vet ikke hva det kan være :) Heldigvis bedre nå.
Bra du er bedre!
Da jeg var kvalm i starten av svangerskapet var det veldig bra med Farris for meg, om det kan være noe :)
 
To uker til termin i dag her, men håper virkelig ikke at kroppen har bestemt seg for å tømme seg "feil vei" i flere dager fremover :eek:
Hadde en sånn "akutt" spy-opplevelse en natt et par-tre uker tilbake. Det tror jeg kom av halsbrann fra min side.
Har hatt noen akutt spy opplevelser jeg også pga halsbrann, har halsbrann hver kveld når jeg legger meg. Ofte også når jeg skal legge mini og typisk når jeg er alene om leggingen slik at gubben ikke kan ta over om mini gjør seg vanskelig.
Håper det går over snart, lei av alle plagene nå
 
Back
Topp