Ekstrem kvalme, men null oppkast?!

hotmama

Andre møte med forumet
Jeg er gravid med nr. 1 i uke 7, og har nettopp begynt å kjenne kvalmen på kroppen. Når jeg er sulten blir jeg kvalm, når jeg er mett blir jeg kvalm, jeg er kvalm når jeg vokner og kvalm når jeg legger meg. Det som egentlig plager meg mest, er at jeg aldri kaster opp. Jeg bare brekker meg en stund, så går det over i noen minutter, og så starter det igjen. Er dette normalt? Og isåfall, hvorfor i all verden heter det "morgenkvalme"? emoticon

Takk på forhånd :-)

Jeg begynte med kvalme i ca uke 5-6, er i 17 nå og kvalmen kommer og går...
Lakris, salte ting (potetgull, kjeks eks) er bra å spise.

Jeg kjøpte også seaband, slike band man har på håndleddet som skal presse på det punktet som gjør at du blir kvalm,kan ikke si det funket 100% på meg, men flere sier de har effekt av det. 

Jeg spiste også mye druer og epler, samt youghurt.
Syns det var godt å små spise på istedefor eks godt og alt jeg egentlig ville ha (som har gått helt over stokk å stein i jula! :S )

Må ha vært en mann som fant opp morgenkvalme, for jeg var kvalm hele tiden! morgen, ettermiddag, dag, kveld, natt...

Er vel igrunn ikke store tingene man kan gjøre, prøve å spise og unngå å spise det du mest blir kvalm av.
Mange sier også spise små men mange måltider, at det kan hjelpe.

Og leger sier at rundt uke 12 hjelper det seg med kvalmen... :)

Lykke til!

hotmama skrev:
Jeg er gravid med nr. 1 i uke 7, og har nettopp begynt å kjenne kvalmen på kroppen. Når jeg er sulten blir jeg kvalm, når jeg er mett blir jeg kvalm, jeg er kvalm når jeg vokner og kvalm når jeg legger meg. Det som egentlig plager meg mest, er at jeg aldri kaster opp. Jeg bare brekker meg en stund, så går det over i noen minutter, og så starter det igjen. Er dette normalt? Og isåfall, hvorfor i all verden heter det "morgenkvalme"? emoticon

Takk på forhånd :-)

Jeg opplevde det samme selv da jeg gikk gravid, kvalm, men ingen oppkast. Begynte i uke 6-7 og gikk over i uke 14. Det som hjalp meg mot kvalmen var å spise masse frukt og drikke farris

huff, jeg føler så med deg...:/ har det slikt selv og er i uke 10. med førstemann var det likedan, og det gikk over i uke 16, men håper at denne gang så går det raskere over. jeg tar postafen( kvalmestillende jeg har fått av lege) hver dag:/ lykke til videre og håper kvalmen snart gir seg for deg:)

Back
Topp