Ekstrem kvalme i svangerskap..

Lykketroll m/2gutar

Forumet er livet
Noken som har råd mot det??

No er eg kvalm fra eg står opp til eg legger meg.. Orkar ingenting om dagen.. Får ikkje i meg noke mat omtrent. kanskje eit par kjeks..
Blir sliten av å vere kvalm heiletiden og av at eg ikkje får i meg noke næring..

Eg går på eit kurs i salg og service.. men klarar jo ikkje å reise på det no..[&o]

ORIGINAL: *Frøken Dings*

*Seaband
*peppermyntete
*spise med en gang du våkner (før du reiser deg fra senga, ha et eple e.l liggende på nattbordet)

Håper det går over snart, det er fælt å være kvalm...[&o]

Seabandet får eg ikkje noken effekt av..
Men kan prøve peppermyntete om eg får tak i det![:)]
Okei, så da skal eg ete før eg reiser meg fra senga i morgo da..

Takk for tips![:)]
Det er ikkje noke kjekt nei..[&o]

- Postafen
- Energidrikk fra apoteket
- Ingefærtabeletter
- Salte kjeks, noen syns det er godt med pepperkaker også
- Prøve å spise lite og ofte, kvalmen forverres som oftest når man ikke får i seg næring.
- Kjenner flere som bare fikk i seg tomatsuppe

I tillegg til de som *Frøken Dings* skrev [:)]

Har flere på lur, men jeg må grave i hukommelsen. Hadde selv hyperemesis fra uke 6 og frem til fødsel, men jeg spydde 10-15 ganger hver eneste dag og var innlagt på sykehuset flere ganger for intravenøs behandling, så her hjalp ingen av kjerringrådene eller kvalmestillende [8D]

ORIGINAL: stibli

- Postafen
- Energidrikk fra apoteket
- Ingefærtabeletter
- Salte kjeks, noen syns det er godt med pepperkaker også
- Prøve å spise lite og ofte, kvalmen forverres som oftest når man ikke får i seg næring.
- Kjenner flere som bare fikk i seg tomatsuppe

I tillegg til de som *Frøken Dings* skrev [:)]

Har flere på lur, men jeg må grave i hukommelsen. Hadde selv hyperemesis fra uke 6 og frem til fødsel, men jeg spydde 10-15 ganger hver eneste dag og var innlagt på sykehuset flere ganger for intravenøs behandling, så her hjalp ingen av kjerringrådene eller kvalmestillende [8D]

Takk for mange gode tips!![:)]
Skal definitivt teste dei ut![:)]

Huff, det høyrtest ikkje noke godt ut!![&o] stakkar deg!

Jeg sier bare en ting - POSTAFEN!![:)]

Jeg slet noe helt utrolig med hypermesis, ble innlagt på sykehuset og var helt ødelagt. Istedenfor å gå opp i vekt raste jeg ned. Det begynnte i uke 6 og det aller siste jeg gjorde før lillegutt kom ut var ikke særlig overraskende, å spy over alle jordmødrene som sto mellom beina på meg[X(]

Men postafen hjelper!![:D]

ORIGINAL: Laguna

Jeg sier bare en ting - POSTAFEN!![:)]

Jeg slet noe helt utrolig med hypermesis, ble innlagt på sykehuset og var helt ødelagt. Istedenfor å gå opp i vekt raste jeg ned. Det begynnte i uke 6 og det aller siste jeg gjorde før lillegutt kom ut var ikke særlig overraskende, å spy over alle jordmødrene som sto mellom beina på meg[X(]

Men postafen hjelper!![:D]

Kor får man tak i det da? må man ha resept?

beklaga, men eg måtte le av at du spydde på jordmødrene!![8D
Men høyrtest ikkje godt ut å ver så dårlig [&o]

Postafen får du reseptfritt på apoteket. Er helt vanlige reisesyketabeletter [:)]

var helt forferdelig med meg første svangerskaå.
lunne ikke snu meg i sengen en gang uten at jeg måtte spy.
det sier det hjelper og spise litt kjeks og sånn i sengen før man står opp- for meg holdt ikke dette.
jeg måtte ha "tung" mat nesten middag. som pølse i brød eller karbonade på brødskive.
laget dette og spiste gjerne i senga for så å ligge litt til maten begynte å gjøre meg bedre.
og det måtte være skikkelig mat liksom, ikke bare et knekkebrød.

lykke til[:)]

-Fersk ingefær, tygge små biter, eller koke te på det.
-Salt lakris.

Mine tips etter 18mnds kvalme[:)]

Stakkar deg. Kvalme er helt pyton. Jeg spydde i 9 mnd med eldstemann, 8 mnd med yngstemann, men denne gangen varte det bare i 20 uker. Men denne gangen var værst...

Salt kjeks
Knekkebrød
Urtete-smaker pyton, men fungererte på meg
Spise på senga-ikke gå på do før du spiser en gang[;)]

Takk for alle tips damer!![:)]

Dikka er gode å ha![:)]

Opplever det for andre gang nå, har vært sykemeldt siden uke 5. Blei innlagt i 10 dager med intravenøst i uke 11, etter at jeg jevnlig hadde spist og drukket for lite i 6 uker.. Spydde ikke kjempemasse, men nok til at jeg blei redd for å spise. Etterpå begynte jeg å spy absolutt alt jeg prøvde å få i meg, både tørt og vått. Eneste pillene som hjalp da var zofran, men de er svindyre (nesten 1000 kr for 5 piller.. og ingen blå resept). Men det er nå verd det når man ikke får i seg noenting. Nå klarer jeg meg uten, men er fortsatt kvalm. Går stort sett greit så lenge jeg hviler masse, ikke bøyer meg noe særlig og for all del ikke stresser. Kjærringrådene funker dårlig for meg..

Men god bedring til deg!! Krysser fingrene for at det går over etter en stund!! Og ikke vær redd for å ta imot hjelp;)

Siste svangerskapet prøvde jeg å ta b-vitamin tilskudd.. Blei anbefalt det, og det hjalp!
Mange som mener at det er mangel på b-vitamin som er årsaken til at mange gravide blir kvalme..
Dessuten er det helt ufarlig og om man tar for mye, så skiller man det ut i urinen.. [:)]

Vet så godt hvordan du har det, og håper at det ikke varer lenge!!

Back
Topp