Ekstrem kvalme.. Hjelp meg :)

Lovelace88

Flørter med forumet
Nå i dag er jeg 20 + 2 på vei i svangerskapet. Og oppkast dominerer fortsatt mye av mitt døgn men ikke like ille som det var , men ingen forbedring den siste mnd. Jeg spiser hver 2 time, tar gaviscon 30 min etter hvert måltid og før jeg legger meg hver dag for og hindre halsbrann, går på medisiner mot refluksøsofagitt den medisinen er også syre hemmende. Men fortsatt kaster jeg opp ca 5 ganger daglig og noen dager holder jeg verken på vått eller tørt. Jeg har prøvd sea bånd, ingefær i mat og i kapsler null effekt. Jeg har knekkebrød og vann ved senga tilfelle jeg våkner for og få i meg noe. Fikk diagnosen HG tidlig i svangerskapet da jeg gikk ned 8% i vekt, nå veier jeg det samme som før jeg ble gravid så holder på mer, og siden jeg ikke kan trene pga kvalme og lavt blodtrykk så forbrenner jeg jo lite også.

Noen som har noen andre råd mot kvalme ? Legen begynner og snakke om kvalmestillende men det er jo ikke bra det heller så ganske desperat etter og prøve andre metoder :) Akupunktur ? Noen som vet?

Akupunktur har jeg gått til, det kan hjelpe, sammen med homopat medisin. Er du heldig gjør jordmor akupunktur og det blir litt rimligere. Vært et forsøk. Kan ta av toppene i alle fall, slik at dagene blir bedre.

Stakkars! Har du HG også har ikke legen gitt deg kvalmestillende før:eek:
Jeg har og hg, og vært innlagt uke 6-15, så har all medfølelse med deg! Jeg har tatt alt mulig kvalmestillende. Men det som virker litt er zofran. Be legen om zofran. Det synes jeg det er på tide du får. Med hg nytter verken seaband eller ingefær. Lykke til! Fortell hvordan det går. Hilsen ei som er i sitt andre hg-svangerskap :-)

Akkunpunktur har hjelpet meg. Jeg gikk to ganger i uka go jeg var supert. I de to siste ukene har jeg redusert akkunpuktur til en gang i uka, og jeg merker at jeg bli dålig igjen. Jeg hadde ikke kaste opp 2 uker nå også plutseling begynte jeg igjen.
Merkelig at du fikk ikke kvalmestillende tidlig. Jeg fikk dem etter jeg måtte dra på legevakten. Det er helt ok hvis du har sterk mage- fikk veldig dårlig magen med dem.

Stakkars! Har du HG også har ikke legen gitt deg kvalmestillende før:eek:
Jeg har og hg, og vært innlagt uke 6-15, så har all medfølelse med deg! Jeg har tatt alt mulig kvalmestillende. Men det som virker litt er zofran. Be legen om zofran. Det synes jeg det er på tide du får. Med hg nytter verken seaband eller ingefær. Lykke til! Fortell hvordan det går. Hilsen ei som er i sitt andre hg-svangerskap :)

Takk for flott svar skal høre med legen min om dette. Dette er også mitt andre svangerskap med HG, veide 43 kg når jeg var 4 mnd på vei sist, veier heldigvis litt mer nå men er absolutt ikke i form :( Kjenner jeg er så sliten og vil ikke ligge på sykehuset 3 dager i uke de siste 3 månendene, denne gangen. Fikk ikke kvalmestillende sist heller.!

Har selv slitt med hyperremesis med mine, så vet godt hvordan du har det! Var innlagt på sykehuset flere ganger og til slutt prøvde jeg akupunktur med god effekt. Anbefales!

Har selv slitt med hyperremesis med mine, så vet godt hvordan du har det! Var innlagt på sykehuset flere ganger og til slutt prøvde jeg akupunktur med god effekt. Anbefales!

Ja var så ille at jeg ble lagt inn 3 dager i uka for og få vann intravenøst sist, de 3 siste måneden. Og vil helst ikke at det går så langt denne gangen. Men får ringe og bestille time på akupunktur i morgen. Orker rett og slett ikke ha det sånn her. Legen mente at de kg jeg har fått tilbake etter vekt nedgang er vann oppsamling i bein og hender. og hadde litt lite fostervann, så blir jo mer viktig og holde på mat og drikke. Og ikke minst få sove og slappet av litt!

Vet om ei som holder til i Sande i Vestfold som er veldig dyktig. Billig også! 300kr tar hun. Jeg har vært hos henne og merket bedring allerede når jeg gikk ut døra der. Hun tar seg god tid og vet hva hun driver med. Om du googler akupunktur sande, så kommer hun opp. Karin heter hun. :)

Vet om ei som holder til i Sande i Vestfold som er veldig dyktig. Billig også! 300kr tar hun. Jeg har vært hos henne og merket bedring allerede når jeg gikk ut døra der. Hun tar seg god tid og vet hva hun driver med. Om du googler akupunktur sande, så kommer hun opp. Karin heter hun. :)

Supert jeg bor i Hof, så Sande er ypperlig ;) Tusen takk altså, du er snill.

[quot"Lovelace88, post: 16627697, member: 85540"]Supert jeg bor i Hof, så Sande er ypperlig ;) Tusen takk altså, du er snill.[/quote]
Bare hyggelig ;)

Ja skjønner godt du vil unngå innleggelse. Det er ikke noe særlig. Spesielt når du er så langt på vei og har en liten en i tillegg. Kvalmestillende er jo det første legen gir før innleggelse med intravenøst og sonde osv. Så det burde du virkelig få. Men ikke ta til takke med postafen. Det er ofte det første de gir. Og det er faktisk en reseptfri reisesyketablett. Funker gjerne litt på vanlig morrskvalme. Men ikke hg. Si at du vil ha zofran. Ikke vits å gå gjennom hele rekka av kvalmestillende før du får det som faktisk virker. Selv ligger jeg i senga med bøtta ved siden av og venter på at zofran skal virke sånn at jeg kan gå på do ;) Så vi er fler i samme båt. :)

Ja skjønner godt du vil unngå innleggelse. Det er ikke noe særlig. Spesielt når du er så langt på vei og har en liten en i tillegg. Kvalmestillende er jo det første legen gir før innleggelse med intravenøst og sonde osv. Så det burde du virkelig få. Men ikke ta til takke med postafen. Det er ofte det første de gir. Og det er faktisk en reseptfri reisesyketablett. Funker gjerne litt på vanlig morrskvalme. Men ikke hg. Si at du vil ha zofran. Ikke vits å gå gjennom hele rekka av kvalmestillende før du får det som faktisk virker. Selv ligger jeg i senga med bøtta ved siden av og venter på at zofran skal virke sånn at jeg kan gå på do ;) Så vi er fler i samme båt. :)

Ja takk for det :) Huff, er virkelig ikke noe trivelig og høre om flere i samme posisjon. Føler så med alle som sliter med det samme :( Jeg kjenner det nå at jeg er så sliten, så tappa for energi. Fått resept på Zofran i dag så får se hvordan det funker. Når begynte det funke på deg ? dag 2?

Back
Topp