Ekstrem kvalm....

Bkno5886372

Stolt mamma til snart 3
Hei noen som har godt tips utenom kjerringrådene å bli kvitt kvalmen? Er mamma til 2 å NR 3 er ventet 20 mai hadde kvalme i de forrige men ikke som denne gang. Er kvalm døgnet rundt å brekker meg hele dagen. Utrolig slitsomt som dere sikkert forstår. Vill ikke ta kvalmestillende da jeg er redd jeg skal gjøre noe galt. Har sa 3 ganger dette året men nå ser det endelig ut til å gå bra jippi!!! Stor klem

Har dessverre ingen gode råd å komme med.....hatt det slik med begge mine. Prøvde både seaband og akupunktur, men det var ingénting som hjalp. Skjønner godt at du ikke vil ha medisin, det har jeg også holdt meg unna.....men tror at vist vi noen gang skal ha en til, og jeg blir like dårlig, må jeg prøve å se om medisiner hjelper, for å kunne fungere i hverdagen og være der for de andre barna mine. Håper det går over for deg snart, vet hvor fælt det er å ha det slik.

Tusen takk for svar :-) Ja har prøvd de 3 tingene pluss mye annet... desverre uten hell. Skal sjekke opp det med akupunktur. Har hjulpet mot annet på meg før :-)her skal allt prøves ut merker jeg. Føler jeg ikke fungerer som jeg bør med familien her. Ikke mye jeg får gjort etter jobb. Takk så mye igjen ;-) ;-)

Ingenting hjalp meg. Jeg var mindre kvalm da jeg fikk intravenøs faktisk

For meg fungerte det å spise kapteinkjeks hele dagen (skal love deg at jeg aldri mer spiser kapteinkjeks! Lei.), akupunktur og farris blandet med litt eplejuice :)
Hva som fungerte best er jeg usikker på, håper kvalmen slipper hos deg snart, det er ikke noe kjekt!

Småspising var det eneste som funket her. Hele tiden småspise. Ikke bli for sulten, da blir man kvalm. Ikke spise for mye, for da blir man kvalm. Kjeks, rislunsj, fjordland fiskesuppe, og pommes frites og karbonader var gjengangere hos meg.

Her fungerer ingenting! Legen min sa at kål og løk faktisk kan hjelpe, men har ikke helt klart å få meg til å spise det,.

Tusen takk igjen for tips! Skal teste ut denne helgen. Så blir det tur til legen på mandag igjen. Gledet meg så veldig til å bli gravid igjen, men ikke denne kvalmen... God helg til dere ;)

Huff, kjenner følelsen. Her hjalp ingenting og jeg føler jeg prøvde det meste:p har forresten hørt at ingefærkapsler (trooor det var det) kan hjelpe, men det prøvde jeg ikke.

Gratulerer!

Jeg prøvde alt men ingenting funket. Annet enn å alltid ha noe i magen (spise ofte) og slappe av og ligge mye (holdt ikke å sitte).

Jeg hadde hyperemesis til jeg var 7 mnd på vei, og når jeg var 14 uker på vei fikk jeg kvalmestillende. De fleste leger vil ikke gi det før 12 uker er gått, siden fosteret er spesielt følsom i den perioden - det er da de større organene dannes. Etter det er det mindre farlig med medisiner/kjemikalier.
Husk at de kvalmemedisinene som gis nå er prøvd ut i mange tiår, på titusener av gravide, og regnes som trygge til slik bruk.
Legene gir ikke medisiner under svangerskapet for moro skyld, men fordi de mener det virkelig er behov for det. Om du ikke klarer å holde på mat, og bare ligger og brekker deg og spyr, så er det verken bra for deg, barnet eller resten av familien.
Regner med at legen har skrevet ut kvalmestillende til deg siden du sier du ikke vil ta det - man får jo ikke tak i ordentlig kvalmestillende medisin uten resept.

Seabands, ingefær, mange små, proteinrike snacks, slappe av så mye du klarer, drikke eplejuice+farris når du klarer det, og god bedring!

Tusen takk for svar :-) Ja har prøvd de 3 tingene pluss mye annet... desverre uten hell. Skal sjekke opp det med akupunktur. Har hjulpet mot annet på meg før :-)her skal allt prøves ut merker jeg. Føler jeg ikke fungerer som jeg bør med familien her. Ikke mye jeg får gjort etter jobb. Takk så mye igjen ;-) ;-)
Jeg har brukt postafen 3 ganger dette svangerskapet da ingenting annet hjalp .. og dette skal jo være helt harmløst det er jo egentlig reisesy tabletter og brukes også på sykehus som behandling til de som har hypermesis.. tableten hjalp dog kun førsre gangen jeg brukte de.. lykke til er grusomt når det står på som værst !

Hadde en periode i starten av svangerskap med kvalme. Kun kvalme, ikke nå oppkast.
Det hjalp å spise ritz kjeks og salt potetgull. Va såpass ille at vennene mine kjøpte en pakke ritz kjeks for å ha stående til e kom på besøk :P

Hjemme satt e meg ned med en pakke ritz kjeks og/eller en pose salt potetgull etter måltidene som e spiste litt av, mens e så på tv. Tok alt med knusende ro og overlot mye til gubben. (men tok det igjen når kvalmen gav seg).

Småspising var det eneste som funket her. Hele tiden småspise. Ikke bli for sulten, da blir man kvalm. Ikke spise for mye, for da blir man kvalm. Kjeks, rislunsj, fjordland fiskesuppe, og pommes frites og karbonader var gjengangere hos meg.

Signerer denne! ;)

Back
Topp