Ekstrem hodepine uke 12

Potetskru

Flørter med forumet
Vet jeg spør mye her på forumet, men har egentlig ikke så mange andre å spørre da vi ikke har sagt det til folk ennå.

Jeg er idag 12+2, og den siste uka har jeg hatt til tider skikkelig vondt i hodet, ekstrem skallebank rett og slett.

Har tatt paracet én gang, og det hjalp. Det er det eneste "legemiddelet" jeg har tatt i svangerskapet bortsett fra min vanlige medisin.

Jeg er veldig skeptisk til å ta noe, men akkurat nå føler jeg virkelig at jeg MÅ ha noe, skal hente jenta på 2,5år i barnehagen snart og samboer er ikke hjemme..

Noen som har hatt sånn hodepine eller burde jeg kontakte lege? Skal til lege og ultralyd på onsdag.

Jeg hadde ekstremt med hodepine fra uke 12-17. Har du slitt med hodepine eller migrene før svangerskap, så kan den også forverre seg. Jeg spurte legen om dette og han trodde det kunne være migrene, men anbefalte meg å se det an og ta Paracet ved behov.
Både han og jordmor sa det ble utløst av hormonelle endringer og spesielt knyttet til uke 12-20. Om det ikke gikk over, skulle vi vurdere sterkere medisiner. Paracet er trygt å bruke innenfor de gitte grensene fikk jeg beskjed om. Høres ut som du kanskje bør ta deg en tablett eller to innimellom.

Jeg hadde ekstremt med hodepine fra uke 12-17. Har du slitt med hodepine eller migrene før svangerskap, så kan den også forverre seg. Jeg spurte legen om dette og han trodde det kunne være migrene, men anbefalte meg å se det an og ta Paracet ved behov.
Både han og jordmor sa det ble utløst av hormonelle endringer og spesielt knyttet til uke 12-20. Om det ikke gikk over, skulle vi vurdere sterkere medisiner. Paracet er trygt å bruke innenfor de gitte grensene fikk jeg beskjed om. Høres ut som du kanskje bør ta deg en tablett eller to innimellom.

Takk for svar :)

Snakka me gynekologen idag og han sa at noen opplever hodepine og migrene i svangerskapet. Slet med migrene i tenårene, da tok jeg naproxen, men det kan jeg ikke nå. Kan ta en paracet i ny og ne.

Back
Topp