Ekstrem hodepine i svangerskapet

SmåØnsker

Ung og Aktiv!
Tilgangsansvarlig
Julimammaer 2016
❄️ Januargull 2023 ❄️
Hei,

Er det noen av dere som har erfaring med ekstrem hodepine i svangerskapet? Jeg våknet i går med en intens smerte i hodet og dette har vedvart siden og muligens blitt enda verre. Paracet har ingen effekt. Nå er det så vondt at jeg strever med å sove og hvis jeg sovner så våkner jeg av hodepinen. Kan føle meg litt svimmel, men ikke bemerkelsesverdig. Rommet kan snurre litt hvis jeg lukker øynene, men tror det er mer pga. smertene enn at det er et eget symptom.

Vurderer om jeg skal kontakte lege angående dette, men likevel føler jeg at hodepine er forventet (?) i et svangerskap. Vil heller ikke være til bry for legen da jeg allerede er sykemeldt en liten periode pga. bekkensmerter/låsning. Jeg er i uke 24 nå.

Hva tenker dere? Er det grunn nok til å be om akutt time til legen i dag, eller kan det avventes? Og har dere noen råd mot smertene når Paracet ikke hjelper?

Jeg har ikke erfaring med ekstrem hodepine, men siden du har så sterke smerter som du beskriver hadde jeg absolutt tatt kontakt med lege eller jordmor for å få en time i dag.
Hadde også bedt de tatt en sjekk på urinprøve, bare for å ha gjort det.

Det kan komme av høyt blodtrykk, så uansett hvor langt du er på vei så bør det sjekkes ut ❤️
Til bry for legen? Tror du det er hobbyen til legen å ta imot pasienter - nei ;) :D :) sier ikke dette spydig altså, ment humoristisk. Det er jobben til legen å ta imot pasienter som lurer på om de kanskje eller kanskje ikke behøver videre oppfølging/medisiner osv. Det er ikke til bry for legen med en pasient, det er legens jobb og en jobb legen selv har valgt helt frivillig. Og som gravid er det din oppgave å oppsøke lege dersom du er i tvil - ikke bare når du er sikker. Ingen leger blir sure over å kunne konstantere at det heldigvis ikke er noe alvorlig med pasienten likevel. Og hvis de gir uttrykk for det, så gjør de ikke jobben rett :)
Be om en hastetime i dag du!

Jeg har masse erfaring med ekstrem hodepine i svangerskapet. Hadde det i så og si hele juli. Jeg hadde noen fine dager, med de fleste dagene måtte jeg bare ligge på rommet i mørket. Ingen effekt av Paracet, og så vondt at jeg våknet opp av smertene. Har i august og deler av september også slitt masse med hodepine, og var sykemeldt hele august, nå er det endelig litt bedre og jeg kan jobbe 50%. Legen(e) har testet masse og jeg har fått beskjed at om det skulle skje noe forverring så må jeg ta kontakt og at det er bra jeg tok kontakt.

Jeg syntes derfor du skal ta kontakt, når man er gravid skal man være litt ekstra på. Ikke tenk at du maser, det gjør du absolutt ikke :Heartred Vil også berolige deg, da jeg tror det er relativt vanlig, men syntes uansett du skal kontakte legen!

Ble litt surrete svar, men håper du får deg legetime :love7

Er mest sansynlig uskyldig, men ville kontaktet jordmor/lege da det kan som nevnt over komme av høyt blodtrykk. Jeg hadde det da jeg hadde svangerskapsforgiftning og høyt blodtrykk. Bedre med en sjekk for mye enn forlite. :Heartred

Back
Topp