Ekstrem/alvorlig svangerskapskvalme

Meg88

Elsker forumet
Oktobergull 2022
Hatt det slle gangene jeg hsr vært gravid, og kjenner angsten stige nå. Hvis det ikke viser seg at det er kjemisk jeg har.
Uansett, så Gruer jeg meg sånn.. ikke noen verdens ting som hjelper desverre! Noen som har hatt dette, og begynt med kvalmestillende før kvalmen dukket opp? Hjalp det noe?
 
Hatt det slle gangene jeg hsr vært gravid, og kjenner angsten stige nå. Hvis det ikke viser seg at det er kjemisk jeg har.
Uansett, så Gruer jeg meg sånn.. ikke noen verdens ting som hjelper desverre! Noen som har hatt dette, og begynt med kvalmestillende før kvalmen dukket opp? Hjalp det noe?


Åh, samme her. Eneste jeg gruer meg til….! Men det er jo ingenting som hjelper…. :-/
Jeg fikk forskjellige kvalmestillende, men ingen hadde effekt :-(
 
Har du hatt ekstrem sv. kvalme vil nok lege /jordmor følge deg opp og sørge for at du får medisiner som kan hjelpe mot kvalmen. Spesielt om du har blitt innlagt for det tidligere. Masse lykke til.
 
Var hyperemesis i alle 3 svangerskapene mine.
Elste til uke 22ca, innlagt pp sykehus og gikk ikke opp i vekt.
Andre hele svangerskapet, innlagt bare 3 ganger i værste perioden gikk ikke opp i vekt.
Tredje til uke 17ca:eek: ingen innleggelse, men mye kvalmestillende, migrene og generelt dårlig form til uke 34, men fikk da konstatert svangerskapsdiabetes som trengte insulin og ble syyykt bedre bare på ett øyeblikk o_O men til gjengjeld la jeg på meg 25kg:bored:

Det jeg ville fram til er at erfaringen er at det blir enklere å enklere for hvært svangerskap ❤️
 
Prøvde mye sist uten at noe hjalp. Sluttet kaste opp uke 25/26, fødte uke 27. Men håper det blir lettere denne gangen. Har tabletter liggende i tilfelle.
 
Vet at mange fastleger er tilbakeholdne med å skrive ut kvalmestillende (av god grunn). Men hvis du skulle bli så dårlig at de kreves innleggelse hadde jeg bedt om å få prøve largactil.

Håper spira sitter hele veien og at du slipper unna lettere (mtp hyperemesis
 
Åh, samme her. Eneste jeg gruer meg til….! Men det er jo ingenting som hjelper…. :-/
Jeg fikk forskjellige kvalmestillende, men ingen hadde effekt :-(
Samme her, ingenting som hjalp :( nå er jeg en av de «heldige», som «bare» har det fram til ca uke 14. men de ukene er beintøffe :(
 
Vet at mange fastleger er tilbakeholdne med å skrive ut kvalmestillende (av god grunn). Men hvis du skulle bli så dårlig at de kreves innleggelse hadde jeg bedt om å få prøve largactil.

Håper spira sitter hele veien og at du slipper unna lettere (mtp hyperemesis
Ja det er noen kvalmestillende jeg ikke får, men av erfaring så hjelper ingen. Tror jeg må prøve å få en annen type behandlingsplan. Må snakke med legen :)
 
Var hyperemesis i alle 3 svangerskapene mine.
Elste til uke 22ca, innlagt pp sykehus og gikk ikke opp i vekt.
Andre hele svangerskapet, innlagt bare 3 ganger i værste perioden gikk ikke opp i vekt.
Tredje til uke 17ca:eek: ingen innleggelse, men mye kvalmestillende, migrene og generelt dårlig form til uke 34, men fikk da konstatert svangerskapsdiabetes som trengte insulin og ble syyykt bedre bare på ett øyeblikk o_O men til gjengjeld la jeg på meg 25kg:bored:

Det jeg ville fram til er at erfaringen er at det blir enklere å enklere for hvært svangerskap ❤️
Huff, grusomt å ha det i alle svangerskap. Jeg må bare igjennom det, ikke noe annet å gjøre. Men jeg får snakke med legen å se om jeg kan få noe jeg ikke har prøvd tidligere :)
 
Jeg hadde HG og var sengeliggende de 4 første mnd av svangerskapet. Dessverre ingen kvalmestillende medisiner som hjalp:dead:
 
Har hatt HG i 2 svangerskap og ingenting har hjulpet dessverre.. har hatt 1 svangerskap med kun vanlig kvalme og dette svangerskap er foreløpig ikkje HG sjølom eg er veldig kvalmen
 
Har hatt HG i 2 svangerskap og ingenting har hjulpet dessverre.. har hatt 1 svangerskap med kun vanlig kvalme og dette svangerskap er foreløpig ikkje HG sjølom eg er veldig kvalmen
Hatt hg fire ganger, regner med jeg ikke slipper :( får snakke litt med lege om behandlingsplan :)
 
Hadde det fra uke 4 og til de kom i uke 38 og 39... med de to siste.
Med hun siste begynte jeg allerede i uke 4 med akupunktur mot kvalme, gikk med nåler på triggerpunktene mellom timene. Og forsøkte selvfølgelig alle andre triks fra nr.2. Men ingenting hjalp...
 
Hadde det fra uke 4 og til de kom i uke 38 og 39... med de to siste.
Med hun siste begynte jeg allerede i uke 4 med akupunktur mot kvalme, gikk med nåler på triggerpunktene mellom timene. Og forsøkte selvfølgelig alle andre triks fra nr.2. Men ingenting hjalp...
Åh såå uheldig du har vært å hatt det hele svangerskapet :( da er jeg heldig iforhold som bare har det til uke 12-14. det er grusomt altså :(
 
Åh såå uheldig du har vært å hatt det hele svangerskapet :( da er jeg heldig iforhold som bare har det til uke 12-14. det er grusomt altså :(

Jaa det er helt forferdelig å være "fanget" i et slik tilværelse så lenge.
Med nr.1 hadde jeg ingenting kvalme overhode.(og hadde null forståelse for de som klagde over plager i svangerskapet...:wtf:) Så kvalmen kom som et sjokk med nr.2. Og jeg tellte ned dager til uke 12 når det liksom skulle bli bedre. Husker rundt uke 20 at jeg bare resignerte og sluttet å tro at det skulle gå over:depressed:

Så derfor turte jeg å gå for en nr.3, det kunne jo henne at det ble som med nr.1:joyful:
Istedenfor ble det bare...om mulig ennå litt verre. Mulig det også hadde noe med at jeg da hadde 2 andre som jeg tidvis var mye alene med.

All kred til alle supermoms der ute som går igjennom alt dette:Heartred
 
Jaa det er helt forferdelig å være "fanget" i et slik tilværelse så lenge.
Med nr.1 hadde jeg ingenting kvalme overhode.(og hadde null forståelse for de som klagde over plager i svangerskapet...:wtf:) Så kvalmen kom som et sjokk med nr.2. Og jeg tellte ned dager til uke 12 når det liksom skulle bli bedre. Husker rundt uke 20 at jeg bare resignerte og sluttet å tro at det skulle gå over:depressed:

Så derfor turte jeg å gå for en nr.3, det kunne jo henne at det ble som med nr.1:joyful:
Istedenfor ble det bare...om mulig ennå litt verre. Mulig det også hadde noe med at jeg da hadde 2 andre som jeg tidvis var mye alene med.

All kred til alle supermoms der ute som går igjennom alt dette:Heartred
Huff! Jeg håper jeg får det litt mildere denne gangen, men det spørs vel :wtf:
 
Back
Topp