Ekstraslag på hjertet

Yogamama

Betatt av forumet
Flere som opplever det? Tenker ikke på hjertebank (veldig høy puls), men at hjertet "hopper" over et slag for så å gi ett ekstra hardt et etterpå.
Har sjekket meg for det før med EKG og ultralyd av hjertet, og det er en ufarlig tilstand :) men det er ekstremt ubehagelig! Nå de siste ukene har jeg det konstant :( som regel 2-3 normale slag, så et hopp. Blir litt bekymret når det kommer så hyppig! Går bort når jeg er i aktivitet og har høyere puls :) Lurer på om flere opplever det?

Sniker fra november forumet. Jeg har dert samme, men ikke så mye. Utredet for mange år siden, ikke farlig. Men til vanlig kjenner jeg ikke til ekstra slaget, men som gravid får jeg "anfall " med skikkelig ekstra slag hvor det dundrer i halsen nesten... veldig ubehagelig! Men jeg har ikke pratet med lege, men forstår at det er normalt i svangerskap.

Ja, jeg har det samme. Jeg har blitt mye utredet pga blodtrykket mitt og medisinering. Min lege sier det er en sinusrytme( tror jeg det het) som ligger bak som "backup-rytme" når hjertet hopper over slag. Den kicker inn om det går for langt mellom slagene(lang pause). Er visst veldig bra, for da funker hjertet i alle lagene som han sa. Ikke noe farlig.

"Hjertegalopp" er sinusrytmen som trumfer igjennom samtidig som den vanlige hjerterytmen går

Det var min "diagnose", om du føler det er noe veldig feil ville jeg bedt om ytterligere utredning

Jeg har sinus arytmi som slår inn avhenge av pusten min, det slår saktere når jeg trekker pusten, deretter raskere. Visstnok noe barn har, men som er et sunnhetstegn hos voksne om de har det[emoji23]

Jeg har det! Har hatt det i mange år, men har blitt kraftigere undeer svangerskapet. Jeg trodde hjertet mitt skulle stoppe i sofaen i går :-O Godt å høre at jeg ikke er alene, og at det høres sunt ut:P Jeg har tatt EKG flere ganger, og ingenting som viser feil der, men man blir jo bekymret når det kjennes ut som det vibrerer i halsen og at hjertet skal ut av brystet og er helt urytmisk :-/

Sniker feb 16: Jeg er ikke gravid, men jeg har etter svangerskapet endt i utredning for hjerterytmeforstyrrelse, muligens flimmer. Utfordringen er at det kommer anfallsvis og kan være vanskelig å fange opp. Har langtidsmålinger og UL av hjertet med jevne mellomrom [emoji4] Slitsomt i periodene det pågår fordi hjertet "raser avgårde". Men i svangerskapet slet jeg med endel ekstraslag og gjør det enda, vil tro det er fordi hjerte må jobbe mer og hardere. Men ville nok nevnt det for lege, så kan de ta en ny ekg, eventuelt holter for å se at alt er i orden [emoji4]

Jeg har, ikke merket så mye til det i andre trimester enda, men kjente veldig på det i første.

Har merket det utenom svangerskap tidligere, men EKG fant ikke noe galt.

Jeg har sinus arytmi som slår inn avhenge av pusten min, det slår saktere når jeg trekker pusten, deretter raskere. Visstnok noe barn har, men som er et sunnhetstegn hos voksne om de har det[emoji23]

Samme som meg, var visst en styrke, ikke svakhet ja. Men det er ubehagelig da, det må jeg innrømme

Såpass! Det har jeg også men visste ikke at det var en greie!:) det sa de ingenting om etter EKG og hjerteultralyden! Men kjekt å vite at det er et sunnhetstegn :D

Sniker feb 16: Jeg er ikke gravid, men jeg har etter svangerskapet endt i utredning for hjerterytmeforstyrrelse, muligens flimmer. Utfordringen er at det kommer anfallsvis og kan være vanskelig å fange opp. Har langtidsmålinger og UL av hjertet med jevne mellomrom [emoji4] Slitsomt i periodene det pågår fordi hjertet "raser avgårde". Men i svangerskapet slet jeg med endel ekstraslag og gjør det enda, vil tro det er fordi hjerte må jobbe mer og hardere. Men ville nok nevnt det for lege, så kan de ta en ny ekg, eventuelt holter for å se at alt er i orden [emoji4]
Er værtfall glad jeg ikke har flimmer! Har opplevd det en gang og det var jo bare dødsekkelt, men aldri kjent det igjen.. var da helt rolig også plutselig raste hjertet avgårde i noen sekunder, syntes synd på dere som har det. Etter hva jeg husker var det mye eklere enn at hjertet bare hopper over et slag :(

Er værtfall glad jeg ikke har flimmer! Har opplevd det en gang og det var jo bare dødsekkelt, men aldri kjent det igjen.. var da helt rolig også plutselig raste hjertet avgårde i noen sekunder, syntes synd på dere som har det. Etter hva jeg husker var det mye eklere enn at hjertet bare hopper over et slag :(
Anfallsvis er det jo veldig ekkelt, men jeg synes også ekstraslag kan slå litt pusten ut av en. Værste jeg har vært med på var å kjøre bil, og plutselig kjentes det ut som jeg fikk slått ut pusten også ble jeg helt gele i armene. Da hadde jeg en puls på 170 i hvilende stilling [emoji28] Allikevel sliter de med å påvise det, fordi det ofte er over innen 15 min. Men uansett, poenget var vel at jeg tenker du kanskje med fordel kan få tatt en ekg nå som det står på som verst, og få sjekket pulsen din. Heller på den sikre siden [emoji4]

Back
Topp