Ekstra vev på tul

guttemamma3

duttamor
Desemberskatter 2016
På TUL i går så legen en liten knert som var tydelig frisk og rask med anlegg til armer og ben, og en bankende rytme på 170. Utrolig godt å se den lille skapningen der inne. Men i tillegg fant legen noe ekstra vev ved siden av fosteret. Jeg skal inn på ny ul i uke 12 for å se om dette er en gang var enda et fosteranlegg eller om det er anlegg til kommende morkake. Mamma er toegget tvilling, så genetisk er jeg utsatt for å få tvillinger selv. Men jeg kjente blandede følelser for dette. Veldig kjipt om det skulle vært to, men samtidig ville to ført med seg så mye ekstra. Jeg har deformert livmor, så pga størrelsen ville de evt måttet blitt tatt tidlig. Siden vi til sammen har fire barn ville dette medført at vi måttet kjøpe større bil +++. Så samtidig som jeg føler at det er litt kjipt er jeg også litt lettet. Merkelig å kjenne på alle disse følelsene XD

Skjønner at man får blandede følelser rundt sånt :) men tenker man må være glad for det man får og ikke tenke så mye på det man kunne hatt ;) kjempe bra at lille knøttet har vokst seg slik som forventa å hadde sterke hjertelag i den lille skrotten sin :D

Det er ikke så rart at alle de praktiske tankene får størst plass når du ikke vet med sikkerhet det ene eller det andre :) Jeg trur ikke jeg er den eneste som blir skremt med tanke på tvillinger. Både svangerskapet, fødselen og barseltiden når det er snakk om 2 virker overveldende.
Men på en annen side så er man jo virkelig heldig om man får oppleve noe så sjeldent ;)

På grunn av livmoren min hadde nok vi fått tilbud og anbefalning om fosterreduksjon. Risikoene blir for store mente legen som gjennomførte ultralyden mente det ble for risikabelt å fullføre et tvillingsvangerskap. Fosterreduksjon er fortsatt ganske risikabelt det også, så med alle hensyn i hodet er det nok veldig greit med bare et foster.

Tanken på å få tvillinger er morsom. Tenk for en opplevelse

Back
Topp