Ekstra ultralyd for å sjekke leie

Nurk85

Betatt av forumet
Junibarna 2019
Er det noen her som har vært på ekstra ultralyd sent i svangerskapet for å sjekke hvordan barnet ligger? Er i uke 36, og jordmor klarte ikke kjenne om barnet har lagt seg med hodet ned. Det er i hvertfall ikke festet og ligger høyt opp. Skal på ultralyd i morgen, og er veldig spent på utfallet. Det er mitt andre barn, og vet at det er naturlig at det tar litt lengre tid før det fester seg. :)
 
Er det noen her som har vært på ekstra ultralyd sent i svangerskapet for å sjekke hvordan barnet ligger? Er i uke 36, og jordmor klarte ikke kjenne om barnet har lagt seg med hodet ned. Det er i hvertfall ikke festet og ligger høyt opp. Skal på ultralyd i morgen, og er veldig spent på utfallet. Det er mitt andre barn, og vet at det er naturlig at det tar litt lengre tid før det fester seg. :)
Var i uke 36, lå med hodet ned ikke festet. Var hos jordmor i uke 37, kunne ikke kjenne, så ny ul. Lå med hodet ned da også. Kom i uke 39 med hodet først:)
 
Min lå med hodet ned fra uke 30-35, men så begynte han å tumle mye rundt. Han ligger nå i tverrleie (36+6), og det virker ikke som om han har tenkt å flytte seg med det første. Skal uansett settes i gang neste uke, og har planlagt vendingsforsøk rett før.
 
Var på leiekontroll i dag uke 37+4. Baby har ligget i sete/skrå/tverrleie helt frem til nå en gang i løpet av helgen. Nå la hen i hodeleie, og legen trodde ikke det ble noe mer snuing :D
 
Her hadde baby lagt seg godt til rette med hodet ned i bekkenet. :) så da er det bare å vente ❤️
 
Back
Topp