Ekstra på magen og ultralyd

abrakad

Forelsket i forumet
Hei! Er det noen her som har ekstra fett på magen? Jeg har hatt utvendig ultralyd i uke 9 og 13 og det gikk helt fint, for da var det liksom bare å "dytte" opp magen litt siden livmor er så langt ned. Nå er jeg i uke 18,og skal snart på ordinær ultralyd, og da har jo livmor kommet høyere opp, og det er ikke enkelt å dytte opp magen lengre, om dere skjønner. Så jeg lurer rett og slett på om noen med mye ekstra på magen har hatt noen problem med å se detaljer på forster, få fine bilder osv?:) likens videre, når magen begynner å bli virkelig stor, fetter vil jo være der. Er så redd for at ultralydene fremover kan bli ødelagt på grunn av dette :wacky: mulig jeg bare overtenker altså, har jo sett mange som er større enn meg, som har fått fine bilder, men det er jo noe man tenker på når det er første gangen :joyful:

Har ikke vært noe problem her :) Verken på forrige OUL eller dagen før fødsel når vi sjekka leie og gjenværende fostervann. Har både en del på magen og mer løshud denne gangen, stresser ikke med det :)

Tusentakk for svar! La de bare den dingsen på fettet også var det liksom greit? Er det så enkelt? :joyful:
Eller måtte man strekke litt osv? Haha :shy::shy:

Har ikke vært noe problem her :) Verken på forrige OUL eller dagen før fødsel når vi sjekka leie og gjenværende fostervann. Har både en del på magen og mer løshud denne gangen, stresser ikke med det :)
Skriver en gang til, for jeg oppdager at jeg ikke trykket på "svar"

Tusentakk for svar! La de bare den dingsen på fettet også var det liksom greit? Er det så enkelt? :joyful:

Skriver en gang til, for jeg oppdager at jeg ikke trykket på "svar"

De legger ultralydproben på magen ja, hender de styrer litt med vinkler og trykker\drar litt men har fått veldig fine bilder :)

Hadde samme bekymring der æ æ svært stor(bmi over 40) og nesten alt sitter på magen. Det var absolutt ingen problemer her og det ble gode bilder<3 problemet var at frøkna i magen ikke ville ligge stille som ødela bildene men der er noe helt annet xD skal nok gå helt fint <3

Hadde samme bekymring der æ æ svært stor(bmi over 40) og nesten alt sitter på magen. Det var absolutt ingen problemer her og det ble gode bilder<3 problemet var at frøkna i magen ikke ville ligge stille som ødela bildene men der er noe helt annet xD skal nok gå helt fint <3
Samme som deg, mtp bmi, og alt på magen :joyful: tusentakk for svar!!

Back
Topp