Ekstra oppfølging på sykehus

Mammahjerter

Flørter med forumet
Hei alle sammen :Heartpink
Da var det endelig jeg som sto på tur for ultralyd i dag og vi fikk se en frisk liten jente i magen med termin 5/10 :Heartpink
Vi er kjempeglade men også stresset da jeg har en historie med premature rier i begge mine svangerskap der hvor førstemann holdt seg inne helt til uke 38+2, men nr 2 kom i uke 35+0, begge etter spontan vannavgang. Fikk i dag vite at jeg skal få ekstra oppfølging på sykehuset fra uke 24 og skal ha en lavere terskel på å ringe, men er det noen som har vært på lignende oppfølgninger på sykehuset, hvor ofte er det kontroller? Eller det helt individuelt kanskje? :anyone
De skal jo først og fremst ha kontroll på min livmorhals, er det ekstra ultralyder som gjelder eller vaginal undersøkelser?
 
Hm, jeg var inne på en eller annen kontroll og sjekket livmorhals, pga prematur i første svangerskap. Men da var jeg ikke inne før uke 30 eller noe, og husker ikke om hun målte med UL i tillegg eller om det var bare vaginalt :p
 
Gratulerer så mye med ei lita frøken i magen:dummy1::Heartpink:love7
Angående for tidlig fødsel, så vet jeg ikke, men dytter opp for deg:)
 
Vil tro det er individuelt, men hver gang de har sjekket livmorhalsen her har det hvert med innvendig ultralyd ihvertfall
 
Hei alle sammen :Heartpink
Da var det endelig jeg som sto på tur for ultralyd i dag og vi fikk se en frisk liten jente i magen med termin 5/10 :Heartpink
Vi er kjempeglade men også stresset da jeg har en historie med premature rier i begge mine svangerskap der hvor førstemann holdt seg inne helt til uke 38+2, men nr 2 kom i uke 35+0, begge etter spontan vannavgang. Fikk i dag vite at jeg skal få ekstra oppfølging på sykehuset fra uke 24 og skal ha en lavere terskel på å ringe, men er det noen som har vært på lignende oppfølgninger på sykehuset, hvor ofte er det kontroller? Eller det helt individuelt kanskje? :anyone
De skal jo først og fremst ha kontroll på min livmorhals, er det ekstra ultralyder som gjelder eller vaginal undersøkelser?

Mye kynnere med effekt fra tidlig av her i forrige svangerskap.. fikk oppfølging med innvendig UL jevnt hele veien. Munning (åpning) fra innsiden. Jeg kneip kneip og kneip.. prøvde å roe ned og det gikk fint. Planlagt KS i uke 39 ❤️
 
Back
Topp