Ekstra oppfølging etter MA/SA - erfaringer

Pæresaft

Forelsket i forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Jeg hadde ma tidligere og legen sa da at jeg skulle få ekstra oppfølging når jeg ble gravid igjen.
Jeg har lyst på ultralyd så tidlig som mulig hvor det er sannsynlig å se hjertelyd:shy:

Jeg skal snart til legen nå men hva kan jeg vente meg egentlig? Noen som har noen erfaringer å dele?
 
Jeg følger litt med her jeg, håper på tidlig ultralyd selv da jeg har blitt gravid 3 sykluser på rad, men mistet de 2 andre.. nå er jeg 4+4 og håper på ultralyd om 2 uker ca
 
Jeg kom nettopp fra legen nå. Fikk henvisning til tidlig ultralyd, og det var egentlig det eneste:happy: Måtte spørre etter det spesifikt.

Sjekket blodtrykk, blodprosent og urin også.
 
Jeg er spent på hva slags oppfølgning jeg får. Jeg har ei jente fra før, med henne hadde jeg ultralyder hver uke fra uke 8-16 og jevnlig etterpå. Fikk også progresteron støtte og blodfortynnende. Dette grunnet diagnosen habituell abort etter to SA og en MA i uke 13. Jeg har også mistet to ganger etter hun ble født og fått beskjed om at jeg ville få lik oppfølgning ved en eventuell neste graviditet, så er veldig spent nå. Har nettopp ringt legekontoret og avventer svar.
 
Back
Topp