Ekstra mye hønemor for vesla. Normalt?

endelig_vår_tur

Forumet er livet
Maiblomstene 2017
Merker at jeg er mer på vakt og beskyttende ovenfor vesla enn jeg var med første. Eksempel; Besøk får bare se, men ikke røre. Kun familie og veldig nære venner som får besøke, og kun hvis de er 100% frisk.
Jeg reagerer på hvordan de omtaler vesla. F.eks fikk jeg spørsmål om det med at hun lett kan bli overstimulert og at dette må vi fortsette å ta hensyn til når vi kommer hjem var et resultat av at hun er skadet pga prematur.

Ordet skadet var umulig å svelge. Hun er da langt fra skadet, bare litt umoden.

Er jeg unormal? Over-hysterisk?

Jeg har kjempet hardt for henne og vil ikke la noe vondt ramme henne.
 
Tror det er normalt å reagere slik du gjør. Vi var også veldig nøye og påpasselige. Viss ikke andre takler det, er det deres problem, ikke ditt[emoji4] Du gjør det som er best for barnet ditt, og som mor vet DU hva som er best[emoji4]
 
Du er ikke hysterisk, og det å bruke ordet skadet i en slik sammenheng er uheldig fra vedkommende. Jeg hadde selv kjent på det, om noen sa det til meg. Si det som det er. Hun er umoden, og de tingene tar lengre tid på utsiden enn i magen. Følg hjertet ditt, og gjør det som er rett for deg og dere. Her står fortsatt håndspriten på bordet, 14 måneder senere.

Prøv å ikke la det gå så hardt inn på deg, du gjør det som er best for barnet ditt.
 
Du vet selv hva som er best for deg og ditt barn ♡ Så får de andre bare følge reglene dine gitt.

Man må bare gjøre det beste utav de kortene man får. Om man da passer på ekstra, så gjør man det ja. Blir bedre når babyen vokser seg litt større og sterkere :)

De som ville holde, har fått holde hos meg, men langt i fra alle som våga å holde en baby på str med en sukkerpose [emoji14] De er livredde jo ;)
 
Her fikk ingen andre holde før hun var en uke gammel, og da kun besteforeldre!

Den som har vanskelig for å forstå at hun fortsatt kan bli overstimulert (10 uker nå) er mannen... Mener at hun må venne seg til støy nå... Det har blitt noen søvnløse perioder med hyling av det.
 
Her fikk ingen andre holde før hun var en uke gammel, og da kun besteforeldre!

Den som har vanskelig for å forstå at hun fortsatt kan bli overstimulert (10 uker nå) er mannen... Mener at hun må venne seg til støy nå... Det har blitt noen søvnløse perioder med hyling av det.
Ikke lett det med overstimulering. Et lite tips, gi han en god link om premature barn som han kan lese. Prematurforeningen har fin informasjon. Kanskje det da er lettere å forstå? [emoji4] Mi er 14 måneder, og for henne er overstimulering fortsatt vanskelig.
 
Ikke lett det med overstimulering. Et lite tips, gi han en god link om premature barn som han kan lese. Prematurforeningen har fin informasjon. Kanskje det da er lettere å forstå? [emoji4] Mi er 14 måneder, og for henne er overstimulering fortsatt vanskelig.

Her har vi på tv eller radio på dagtid, så det må ikke være stille, men middagsselskap med høylytte barn og voksne er noe annet...Skal se om jeg kan finne lesestoff til han :)
 
Her har vi på tv eller radio på dagtid, så det må ikke være stille, men middagsselskap med høylytte barn og voksne er noe annet...Skal se om jeg kan finne lesestoff til han :)
Er folkemengder og mye styr som er utløser her også. Hjemme tåler hun det meste. Men er vi 1-2 timer på et senter så blir resten av dagen og natta gjerne vrang. Noen ganger kommer utfallet dagen etter også.. Så vi må skjerme en del enda
 
Back
Topp