ekstra kvalm pga folat??

Babymama_4

Betatt av forumet
Februarlykke 2015
Eller er det bare jeg som innbiller meg det?

Har vært i bedre form noen dager (er ei sånn som spyr hele dagen) 

Så oppdaget jeg at jeg hadde glemt folat. Så jeg tok en tablett om morgenen og en om kvelden i ett par dager, og de dagen har vært helt grusomme med tanke på oppkast....

Noen som har merket sammenheng der før?

Folat er vel et b-vitamin, det er hvertfall Folat i b-vitaminene jeg spiser og det sies at b-vitamin skal hjelpe mot kvalme. Jeg sliter fortsatt med kvalme, men aldri merket noe mer til den etter at jeg tok Folat eller da jeg gikk over til b-vitamin etter 12 uker.. det er nok heller det at det er en tablett. jeg må ta mine vitaminer når jeg er helt kvalmfri, hvis ikke kommer det opp med en gang.

kan ikke si jeg merker noe til det nei, og jeg går på forhøyet dose med folat, Jeg har folat på resept hehe :p

Ok, kan hende det bare var tilfeldig til meg de dagene da...

Håper det ;)

Jeg ble veldig dårlig av folat forrige svangerskap. Kvalm og ekkle oppstøt så jeg tok noe annet istedet for folat. husker ikke hva det het men hør med lege/jordmor de vet. Denne gangen går det heldigvis greit. Så nei, ikke noe du innbiller deg :)

sommerfugler85 skrev:
kan ikke si jeg merker noe til det nei, og jeg går på forhøyet dose med folat, Jeg har folat på resept hehe :p

Signerer denne jeg:)

Jeg har slitt veldig med å ta tilskudd dette svangerskapet - de kommer bare opp igjen! Og er jeg ikke kvalm fra før av så blir jeg det gjerne av tabelettene. Spesielt om jeg svelger de ned med en litt større mengde vann :-(

Sist svangerskap hadde jeg ingen problemer med dette, og ble verken dårlig av folatpillene eller omega-3 pillene. Denne gangen har jeg skikkelig dårlig samvittighet for at kroppen ikke holder på det... redd for at det skal gi dårligere kår for fosteret eller noe :-p

Har ikke merket at jeg er noe verre når jeg har glemt å ta folaten nei..

Back
Topp